Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Wizerunek i opinie poradnik
4 cechy idealnego profilu lekarza lub specjalisty w serwisie
 
Zapewne wiesz o tym, że im więcej informacji pacjent otrzyma przed wizytą, tym większe zaufanie zbudujesz w jego oczach. Te i inne praktyczne wskazówki dotyczące profilu na ZnanyLekarz.pl zebraliśmy w jednym miejscu, aby ułatwić Ci pracę nad profilem i wesprzeć Cię w budowaniu wizerunku online. Sugestie są oparte na danych z badań pacjentów i analiz najlepszych profili. Brzmi interesująco? Miłej lektury!

#1 Zdjęcie profilowe

Czy wiesz, że... ponad 75% pacjentów automatycznie odrzuca lekarza lub specjalistę, który nie ma zdjęcia na profilu lub jeśli zdjęcie nie wygląda zachęcająco? Nawet jeśli robią to nieświadomie, liczby mówią same za siebie, prawda?

Zanim jednak zdecydujesz się na zrobienie profesjonalnego zdjęcia z zamiarem dodania go na profil, pamiętaj o kilku zasadach:
1. ✅ Zaprezentuj się z jak najlepszej strony: uśmiechnij się i pokaż pacjentom swoje przyjazne usposobienie. Dla pacjenta zdjęcie to pierwszy kontakt z lekarzem, do którego umawia wizytę.
2. ✅ Zadbaj o wysoką jakość zdjęcia – wykonaj je profesjonalnym aparatem lub smartfonem. Poproś o pomoc kogoś bliskiego lub wykorzystaj samowyzwalacz.
3. ✅ Spójrz w obiektyw i zapozuj naturalnie. Dlaczego to takie ważne? W Internecie łatwo można znaleźć bezpłatne zdjęcia, gotowe do użytku w celach marketingowych, np. tutaj.
❌ Postaraj się, aby Twoje zdjęcie profilowe nie przypominało żadnego z nich. W innym wypadku pacjenci mogą kwestionować Twoją wiarygodność.
4. ✅ Gdzie zrobić zdjęcie? Dobrym wyborem będzie Twój gabinet lub placówka, w której pracujesz. Dla pacjenta to kolejny krok, aby Cię lepiej poznać. W ten sposób zapewniasz mu komfort, którego oczekuje.


illu-people-doctor-profile-add

 

#2 Opinie pacjentów, pytania i wiadomości

Twój profil to Twoja wizytówka dla potencjalnych pacjentów. Zadbaj więc o to, aby dotychczasowi pacjenci wyrazili swoją opinię na temat Twoich usług (szczególnie, jeśli masz powracających pacjentów!). Musisz wiedzieć, że marketing opiera się głównie na człowieku (zobacz czym jest patient experience i jak możesz skutecznie o nie zadbać), a w marketingu medycznym oznacza m.in. wymianę opinii. Dlatego dla pacjentów tak ważne jest poznanie opinii tych, którzy już skorzystali z usług wybranego lekarza lub placówki.

📌 Jak zyskać opinie?
Dodając pacjentów do kalendarza ZnanyLekarz, zapewniasz im automatyczne powiadomienie z prośbą o opinię po wizycie.
Chcesz zwrócić się do pacjentów, których nie masz w swoim kalendarzu ZnanyLekarz? Możesz wysłać skuteczną kampanię marketingową za pomocą SMS lub maila. Zapoznaj się z instrukcją i do dzieła!

📌 Dlaczego opinie są tak ważne?
Nie bez powodu opisujemy je jako drugi krok do sukcesu profilu. Pacjent poszukujący lekarza lub specjalisty przegląda listę, z której wybiera najczęściej ok. 3 profile. Po ich otwarciu aż 84% pacjentów kieruje swoją uwagę do sekcji opinii, z nadzieją, że znajdzie tam wrażenia opisane przez pacjenta, który mierzy się z podobnym problemem. Oprócz tego, zdecydowana większość (8 na 10 pacjentów) deklaruje, że chciałaby móc filtrować wyniki wyszukiwania według liczby opinii.

📌 Co zrobić, gdy pojawią się negatywne komentarze?
Odpowiedz na nie. Każdy medal ma dwie strony – skomentuj negatywną opinię, przedstawiając swój punkt widzenia. W ten sposób dostarczasz potencjalnemu pacjentowi komplet informacji na temat danej sytuacji i zwiększasz szansę na umówienie wizyty w Twoim gabinecie.

👉 Zobacz też wideo w którym Jarosław Kuźniar podpowiada, jak radzić sobie z hejtem i negatywnymi opiniami >>

💡Pamiętaj: Warto odpowiadać również na pozytywne opinie i komentarze – to zwiększa wiarygodność, a do tego ułatwia nawiązywanie relacji z pacjentami.

illu-people-opinions-review (2)

📌 I jeszcze jedno: pytania i wiadomości od pacjentów
Warto włączyć usługę pytań prywatnych dostępną dla pacjentów w razie, gdyby potrzebowali dodatkowych informacji przed wizytą (a dzieje się tak w większości przypadków). Jeśli ich nie otrzymają, istnieje bardzo duża szansa, że wybiorą innego specjalistę, który odpowie na nurtujące ich zagadnienia. Nie pozwól sobie na stratę pacjentów!


#3 Szczegóły dotyczące wizyt

Czego oczekują pacjenci w kontekście opisów wizyt na profilu lekarza bądź specjalisty? Informacja o cenie oraz akceptowanych ubezpieczeniach (ważna dla ponad 1/3 pacjentów).
💡Wskazówka: sprawdź, jakie ceny oferują lekarze z tej samej specjalizacji w Twojej okolicy – znacznie wyższa cena może być powodem mniejszego zainteresowania Twoją praktyką.

Szczegółowy opis usługi lub badania: jak wygląda, jak należy się przygotować oraz wszystko, czego w trakcie jego trwania może spodziewać się pacjent – 77% pacjentów szuka takiej informacji na profilu lekarza przed pierwszą wizytą w jego gabinecie.
Informacja o tym, czy lekarz lub specjalista przyjmuje dzieci, a jeśli tak – w jakim wieku oraz jakie ich dolegliwości leczy.

illu-doctor-check-calendar-mobile-1


#4 Oferowane usługi

Najważniejszą informacją jest spis usług, które oferujesz pacjentom. Nie możesz pominąć tej kwestii, jeśli chcesz zyskać grono nowych pacjentów. Usługi powinny być opisane precyzyjnie i w taki sposób, aby pacjent nie miał wątpliwości, którą z nich powinien wybrać, np. konsultacja dermatologiczna, badanie dermatologiczne, wizyta pierwszorazowa, itp. Niestety pacjenci bardzo często nie widzą różnic między nazwami wybranych usług i stoją przed dylematem, którą z nich powinni wybrać.

Warto wymienić tylko te usługi, które rzeczywiście są świadczone w gabinecie – nie wszystkie te, które są kojarzone z wybraną specjalizacją. Statystyki mówią, że optymalna liczba to 3-4 konsultacje do wyboru - w przypadku zbyt dużej liczby pacjenci nie są pewni, którą usługę powinni wybrać i ostatecznie rezygnują z umówienia wizyty.

Badania również powinny być przedstawione pacjentowi już na profilu lekarza lub specjalisty. Jeśli to możliwe, wymień wszystkie, które są wykonywane w Twoim gabinecie.

📌 Co dodatkowo możesz zaoferować pacjentom?
Konsultacje online w nieoczywistych godzinach (np. 20:00-22:00 lub 7:00-8:00), które bardzo często są dogodnymi terminami dla zabieganych pacjentów. Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom! Stwórz konsultację online, która będzie opierała się głównie na wystawieniu e-zwolnienia lub przedłużeniu e-recepty. Jej cena powinna być odpowiednio niższa, natomiast dostępność największa, jak to możliwe. Pacjenci to docenią!

Udostępnij wolne terminy (w gabinecie lub przez Internet, Ty decydujesz) również w weekendy – bądź do dyspozycji pacjentów wtedy, gdy tego potrzebują. Postaraj się, aby (jeśli to możliwe) w najbardziej obleganych godzinach (16-18:00) udostępnić wolne terminy dla pacjentów.

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!