Czy wiesz, że według danych z serwisu znanylekarz.pl 50% pozytywnych opinii dodanych w tym roku zawierało tag punktualność? Innymi słowy – co drugi pacjent w swojej opinii docenił lekarza za punktualność wizyty. Między innymi takie dane utwierdzają nas w przekonaniu, że pacjenci szukający pomocy lekarskiej, cenią sobie czas. Święta natomiast (nie tylko te grudniowe) często kojarzą nam się z pewnym zamieszaniem, pośpiechem, a nawet chaosem. Wiele spraw załatwiamy w biegu, łatwiej wtedy o pomyłki i jednocześnie trudniej jeśli chodzi o dostępność terminów usług. Dodatkowo wciąż wielu pacjentów będzie potrzebować pomocy medycznej.
W tym artykule podpowiadamy, jak przygotować swój kalendarz na ten mniej przewidywalny czas, a tym samym wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom Twoich pacjentów.
1. Planujesz nieobecność? Dodaj ją do kalendarza
Musimy przyznać, że mamy cichą nadzieję, że ten krok masz już zaplanowany ;-) Jeśli nie, nie zapomnij podać swoim pacjentom informacji o tym, kiedy Twój gabinet będzie zamknięty w okresie świątecznym. Im wcześniej dodasz tę informację, tym większa szansa na to, że pacjenci, którzy planowali umówić wizytę w grudniu, zrobią to odpowiednio wcześnie lub najszybciej po Twoim powrocie. Oprócz tego zmniejszysz ryzyko odwoływania wizyt pacjentów, którzy zarezerwowali termin, gdy Twój gabinet będzie zamknięty. Właśnie dlatego lepiej dodać urlop do kalendarza zanim pacjenci zarezerwują te terminy, prawda?
Całość nie powinna zająć więcej niż kilkanaście minut, a dla pacjentów aktualność kalendarza wybranego lekarza lub specjalisty ma duże znaczenie.
Jak dodać nieobecność?
2. Wyjątki, niestandardowe godziny – czyli wyróżnij się i wykonaj krok w stronę pacjentów
Planujesz dłuższą nieobecność w okresie świątecznym? Być może do tego czasu masz możliwość przeprowadzenia kilku(nastu) wizyt w niestandardowych godzinach, np. od 7:00 lub po 20:00? Pacjenci najczęściej umawiają wizyty przed pójściem do pracy lub po powrocie, dlatego są to oblegane terminy i często niedostępne. Jeśli masz taką możliwość, wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom i w tym pracowitym czasie udostępnij kilka "niszowych" terminów w ramach wyjątków.
💡 To dobra wskazówka nie tylko na okres świąteczny. Niestandardowe terminy wizyt są bardzo pożądane wśród pacjentów i mogą okazać się dobrym sposobem na zwiększenie przychodów.
Jak dodać wyjątek w kalendarzu?
3. Poinformuj stałych pacjentów o zmianach w grafiku
Jest pewna grupa pacjentów, której szczególnie będzie zależało na informacji o Twojej dostępności w okresie świątecznym – Twoi stali pacjenci. Jeśli planujesz zmiany, wygodnie poinformujesz o nich pacjentów leczonych przewlekle za pomocą kampanii w Twoim kalendarzu ZnanyLekarz. Zadbaj o to, aby wiadomość była krótka i jednocześnie zawierała niezbędne informacje. Twoi stali pacjenci najpewniej ucieszą się, jeśli uprzedzisz ich o dłuższej nieobecności – będą mogli na przykład upewnić się, że nie pozostaną bez recepty.
Jak wysłać kampanię?
4. Ze spokojem i bez pośpiechu – wprowadź konsultacje online do oferty
Już oferujesz konsultacje online? Świetnie! Upewnij się, że dla tego typu konsultacji przewidujesz co najmniej kilka(naście) dostępnych terminów, aby pacjenci mogli wybrać dla siebie dogodny.
Jeśli jednak jeszcze nie oferujesz takiej usługi w swoim gabinecie, grudzień może być dobrym momentem na jej przetestowanie. Nie tylko z uwagi na podwyższone ryzyko przenoszenia infekcji, ale również dlatego, że konsultacje online są dobrym sposobem na oszczędność czasu (zarówno Twojego, jak i pacjentów) i możesz je prowadzić niemal z dowolnego miejsca, również z domu (jeśli Ci to odpowiada).
Jak dodać kalendarz konsultacji online?
Jak dodać nowe terminy konsultacji online?
5. Przygotuj swój telefon na święta – aktywuj Voicemail
Pacjenci mają Twój numer telefonu? Nic w tym złego, czasem jednak nie możesz odebrać telefonu, prawda? Zdarza się też, że pacjenci nadużywają tego sposobu kontaktu?
Aktywuj Voicemail, który jest dostępny bezpłatnie w Twoim Pakiecie Premium. To usługa, dzięki której pacjenci usłyszą nagraną wiadomość z zaproszeniem do samodzielnej rezerwacji wizyty, gdy Ty nie odbierasz telefonu.
Bez obaw, z usługi Voicemail możesz wykluczyć wybrane kontakty, np. rodzinę i znajomych, aby nie trafiała do nich prośba o rezerwację wizyty.
Daj sobie chwilę oddechu w tym zabieganym czasie i oddaj proces rezerwacji wizyt w ręce pacjentów.
Jak aktywować Voicemail?