Już z pewnością wiesz, czym jest nasza usługa Płatności oferująca pobieranie wpłat od pacjentów z góry za wizyty. Jeśli jednak nie, to zachęcamy do zapoznania się z tym artykułem w pierwszej kolejności.
Skoro jesteś tutaj, to najprawdopodobniej zastanawiasz się nad aktywacją usługi lub masz wątpliwości, czy rzeczywiście warto z niej korzystać. Zebraliśmy najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości w jednym miejscu. Sprawdź, ile z nich już wcześniej chodziło Ci po głowie – odpowiedzi z pewnością zmienią Twoją perspektywę o usłudze Płatności!
1. Skąd będę wiedzieć, czy dana wizyta jest opłacona? Czy będzie konieczna dodatkowa weryfikacja?
Jeśli wizyta widnieje w kalendarzu, to znaczy, że została opłacona. Pacjenci umawiając wizyty samodzielnie mają 30 minut na ich opłacenie. Jeśli tego nie zrobią, to po upływie tego czasu wizyta zostanie anulowana i tym samym zniknie z Twojego kalendarza. Jeśli chcesz się dodatkowo upewnić, czy płatność od pacjenta wpłynęła, możesz zweryfikować wpłatę w zakładce Płatności, jednak nie jest to konieczne – wystarczy, że klikniesz na wizytę w kalendarzu i w jej szczegółach zobaczysz informację "Zapłacono" lub "Nie zapłacono" (jeśli nie minęło jeszcze 30 minut od momentu rezerwacji).
2. Usługa jest dla mnie za droga.
Mamy świetną wiadomość: prowizja za usługę jest obecnie jeszcze niższa! W planach Starter oraz Plus wynosi 2,99% od transakcji, a w planie VIP tylko 1,99% od transakcji. Oznacza to, że korzystanie z usługi opłaca Ci się już w momencie "uratowania" 1 nieobecności pacjenta w miesiącu, a takich sytuacji z pewnością będzie więcej. Chcesz przeliczyć, czy na pewno jest to dla Ciebie korzystne? Skorzystaj z naszego kalkulatora i sprawdź, ile możesz zyskać.
3. Mam swoich pacjentów, z którymi rozliczam się w inny sposób i nie chcę żeby opłacali wizyty z góry.
Nie ma problemu! Wystarczy, że to Ty będziesz zapisywać pacjentom wizyty w swoim kalendarzu – pacjenci wówczas otrzymają link do płatności, ale nie jest konieczne opłacenie wizyty umówionej przez Ciebie (no chyba, że aktywujesz przy konkretnej wizycie ochronę przed nieobecnościami, dzięki której taki pacjent będzie mieć 24h na opłacenie wizyty, później wizyta zostanie anulowana). Jeśli jednak nie skorzystasz z dobrowolnej ochrony, to wizyta nadal będzie aktywna w kalendarzu, a Ty możesz się rozliczyć z pacjentem w wygodny dla Was sposób.
4. Trudno będzie mi kontrolować wpłaty od pacjentów i wypłaty na moje konto.
Nic bardziej mylnego. Po aktywacji usługi, otrzymasz dostęp do panelu Płatności, w którym na bieżąco możesz weryfikować wpłaty od pacjentów oraz wypłaty na swoje konto bankowe – wszystko w jednym miejscu. Możesz także ustawić preferowaną częstotliwość wypłat na konto (od 4 do 30 dni). Ponadto, jeśli współpracujesz z księgowością, możesz wyeksportować pliki na swój komputer w MS Excel i przekazać dane np. mailowo.
5. Boję się, że mniej pacjentów się będzie umawiać, bo nie będą chcieli płacić od razu za wizytę.
Żyjemy w czasach, w których większość rzeczy wykonujemy przez Internet – robimy zakupy, zamawiamy jedzenie, umawiamy się na usługi itd. W 2023 roku aż 72% Polek i Polaków kupowało online. Jesteśmy przyzwyczajeni do opłacania usług z góry, dla wielu z nas jest to przede wszystkim wygodne. Nasi klienci, którzy korzystają z usługi Płatności cenią sobie komfort i łatwość użytkowania. Tak wypowiadają się na jej temat:
"To dla mnie duża wygoda i odciążenie w tych kwestiach. Same opłaty przetwarzane są przez narzędzie Płatności, więc ja nie muszę się martwić o niespodziewane okienka w ciągu dnia. Słyszałem też od pacjentów, że cieszą się z łatwości umawiania wizyt w ten sposób." Mgr Dariusz Jakubek
6. Proces aktywacji jest trudny.
Tutaj również wyprowadzimy Cię z błędu. Proces jest prosty i intuicyjny. Wystarczy, że przejdziesz do Ustawień na swoim koncie, a następnie zjedziesz na dół, do sekcji Dodatkowe aplikacje – tutaj odszukaj kafelek Płatności i wybierz Aktywuj. System przeprowadzi Cię krok po kroku przez formularz wdrożeniowy.
Rozwialiśmy wszystkie wątpliwości?
Teraz już wiesz, jak działa usługa Płatności i ile możesz dzięki niej zyskać. Pozostaje zadać jedno pytanie: na co czekasz?