Pomimo niestabilnej sytuacji epidemicznej, liczba lekarzy i placówek pracujących stacjonarnie jest bardzo duża. Wynika to przede wszystkim z zapotrzebowania pacjentów na wizyty w gabinetach. Popularność telemedycyny jest bardzo wysoka, jednak oczywistym jest, że nie każdy przypadek medyczny może być skonsultowany zdalnie. Jak zatem pracować stacjonarnie i zadbać o to, co najważniejsze - zdrowie i bezpieczeństwo swoje i pacjentów? O czym należy pamiętać na każdym etapie: przed, w trakcie i po wizycie?
Przed wizytą
Jeszcze przed wizytą warto zadbać o kilka kwestii, aby przygotować gabinet i pacjenta do wizyty:
- Poinformuj pacjentów, że prowadzisz wizyty stacjonarnie: umieść informacje na swoim profilu w Internecie lub stronie www i wyślij pacjentom kampanie SMS lub e-mail. Powiadom o stosowanych w gabinecie środkach bezpieczeństwa.
- Uwzględnij w grafiku większe przerwy między wizytami, by mieć czas na dezynfekcję i przygotowanie gabinetu na kolejnego pacjenta.
- Wysyłaj ankietę przed wizytą, w której spytasz np. o objawy zarażenia wirusem COVID-19.
Wizyta w gabinecie
Moment odwiedzin pacjenta w gabinecie wymaga szczególnej troski o bezpieczeństwo:
- Udostępnij na wejściu płyn dezynfekujący, maseczki i rękawiczki jednorazowe.
- Zadbaj o bezpieczne odstępy między siedziskami w poczekalni i wprowadź limit osób tam przebywających.
- Unikaj wymiany przedmiotów z pacjentem - wystawiaj elektroniczne zwolnienia i recepty (zamiast papierowych), poproś o płatność kartą, a nie gotówką.
- Gdy nie ma potrzeby przeprowadzenia bezpośredniego badania, skonsultuj pacjenta zdalnie np. w formie rozmowy wideo. Prowadzenie konsultacji online jest bezpłatne i dostępne w ramach systemu gabinetowego ZnanyLekarz.
Po wizycie
Troska o pacjenta nie musi kończyć się wraz z opuszczeniem przez niego Twojego gabinetu:
- Udostępnij pacjentom możliwość kontaktu z Tobą - w przypadku wątpliwości lub dalszych pytań - również po wizycie.
- Wysyłaj pacjentom zaproszenia na wizyty kontrolne lub powiadomienia o nowościach w ofercie gabinetu.
Zadbaj o bezpieczeństwo i sprawne funkcjonowanie gabinetu - w czasie i po okresie pandemii. Pomoże Ci w tym system gabinetowy ZnanyLekarz dzięki któremu m.in. udostępnisz pacjentom opcję zapisów na wizyty przez Internet, zyskasz możliwość bezpłatnego prowadzenia konsultacji online i wysyłania kampanii informacyjnych do pacjentów.
A jeszcze więcej cennych porad i sposobów na efektywne prowadzenie gabinetu stosowanych przez innych lekarzy znajdziesz w naszym najnowszym e-booku.