Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu
Przychodzi pacjent do gabinetu... i zostaje na dłużej! Czyli co jest istotne przed wizytą, a co wpływa na zatrzymanie pacjenta na dłużej?

Co sprawia, że wybierają konkretnego lekarza lub specjalistę? Jakie czynniki są dla nich na tyle istotne, że w kolejnej sytuacji ponownie sięgną po pomoc w tym samym gabinecie?

Przed wizytą: czego szukają pacjenci na profilu?

Decyzja o umówieniu wizyty w konkretnym gabinecie lekarskim lub specjalistycznym nie jest dla pacjentów tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Wielu z nich potrzebuje kompletu określonych informacji o lekarzu, aby móc mu zaufać i powierzyć swoje zdrowie pod opiekę. Z badań ZnanyLekarz, które opisaliśmy w artykule wynika, że jest co najmniej 7 rzeczy, których pacjenci szukają na profilu lekarza lub specjalisty. Jednak to wszystko odbywa się zanim dojdzie do ich spotkania. Jak zatem zadbać o to, co się dzieje po wizycie? Jak pielęgnować relacje z pacjentami, aby w przyszłości ponownie zgłosili się do Ciebie w potrzebie?

Korzystaj z bezpośrednich, prywatnych wiadomości

Zdecydowana większość (ponad 75%) pacjentów ceni sobie indywidualny kontakt z lekarzem lub specjalistą, który rozpoczął leczenie ich dolegliwości. Oprócz regularnych konsultacji zdarza się, że potrzebują odpowiedzi na nurtujące ich pytania, ponieważ (na szczęście ;-)) nie chcą szukać informacji na własną rękę w Internecie. Daj im tę możliwość, korzystając z czatu w kalendarzu ZnanyLekarz, z którym pracujesz na co dzień.

illu-people-email-patient-explain-opinion-4

 

Wysyłaj SMS lub maile do wszystkich pacjentów w tym samym czasie

Masz ważną informację dla pacjentów? Wyślij do nich wiadomość! Pacjenci doceniają przygotowane przez Ciebie treści, nawet jeśli korzystasz ze stworzonych wcześniej szablonów. Pamiętaj, żeby nie pisać do pacjentów tylko wtedy, gdy komunikujesz np. zmiany w cenniku, nowe godziny pracy czy dłuższy urlop. Ukłonem w stronę doświadczeń pacjenckich będą również pozytywne kampanie, na przykład przypominające o profilaktyce z okazji Pink October (miesiąca walki z rakiem piersi). 

Odpowiadaj na pytania prywatne - zyskasz zaufanie

Wiesz już, że pacjenci szukają odpowiedzi na pytania, które chodzą im po głowach. Jeśli nie chcesz, aby znajdowali niesprawdzone informacje na własną rękę, poświęć regularnie kilka lub kilkanaście minut, aby odpowiedzieć na pytania prywatne, które pacjenci zadają w naszym serwisie. Zyskasz tym samym ich zaufanie, zbudujesz wizerunek zaangażowanego, profesjonalnego specjalisty i zwiększysz szanse na to, że w przyszłości to właśnie Ciebie wybiorą, gdy będą chcieli się skonsultować w sprawie dolegliwości. 

Prośba o opinię? Nic prostszego!

Pacjenci wychodzą zadowoleni z Twojego gabinetu? Czujesz, że rozwiązujesz ich problemy i rozwiewasz wątpliwości? Dobra wiadomość: tym bardziej nie musisz się wzbraniać przed poproszeniem ich o napisanie opinii na profilu. Zarówno Ty, jak i Twoi pacjenci wiecie, że pozytywne opinie korzystających z usługi są jednym z lepszych argumentów za tym, by z niej skorzystać. Poproś pacjentów o napisanie opinii, gdy wychodzą z gabinetu lub włącz automatyczne powiadomienia. Najlepsze sposoby omawiamy w tym artykule.

Co dalej? Kolejną wizytę pacjent umawia samodzielnie

Wybór terminu kolejnej wizyty bywa dla pacjentów kłopotliwy. Często nie wiedzą jeszcze, jak będzie wyglądała ich dostępność za miesiąc czy dwa. Wówczas z pomocą przychodzi powiadomienie, które ułatwi pacjentowi odnaleźć się w tej sytuacji - przecież zawsze może umówić taką wizytę samodzielnie po wyjściu z gabinetu, bo Twoje terminy są dostępne na profilu w znanylekarz.pl. Wysyłka takiego przypomnienia zwiększa szansę na to, że pacjent nie zapomni o umówieniu wizyty, a dodatkowo doceni elastyczność dotyczącą wyboru terminu. Proste i wygodne, prawda?

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!