Kampanie to jeden z podstawowych elementów naszego produktu. Jest to zbiorcza wysyłka wiadomości o tej samej treści do większej liczby odbiorców za pośrednictwem SMS lub e-mail. Zawsze pod ręką! Sprawdź, jak z niej najlepiej korzystać, aby zyskać na tym wiele w obszarze relacji z pacjentami.
Komunikacja z pacjentami to kluczowy element biznesowy własnego gabinetu
Dzięki kampaniom można poprawić relacje z pacjentami, zwiększyć ich zaangażowanie w proces leczenia, a także zwiększyć ich lojalność i liczbę pozytywnych opinii o gabinecie. Wysyłanie regularnych informacji o nowych usługach i zachęcanie do badań profilaktycznych pozwala na zwiększenie przychodów gabinetu.
Ważnym atutem kampanii jest jej szybkość i dostępność. Treść tworzy się raz, dobiera grupę odbiorców i gotowe. W treści wiadomości można umieścić link do profilu z kalendarzem, co umożliwia pacjentom łatwe umawianie wizyt lub wystawianie opinii. Kampanie SMS są idealne do wysyłania krótkich ogłoszeń, takich jak zmiana adresu lub remont parkingu, w przeciwieństwie do kampanii e-mail, które są bardziej odpowiednie do przekazywania pełniejszych informacji, np. z informacją o nowych usługach dostępnych w gabinecie, prośbą o wystawienie opinii lub zachęceniem do umówienia się na badania profilaktyczne.
Komunikuj, ale dbaj o odbiorców, czyli jak nie zasypać pacjenta wiadomościami
Warto pamiętać, że wysyłanie kampanii ma swoje ograniczenia. Aby uniknąć zbyt dużej intensywności komunikacji, do tego samego pacjenta można napisać maksymalnie raz w ciągu 7 dni. Miesięczna liczba odbiorców kampanii zależy od wybranego pakietu i dotyczy łącznie wysyłek SMS i maili (obowiązuje od 11.09.2023):
Premium | Starter | Plus | VIP | Placówka |
500 | 300 | 1000 | 5000 | 650* |
* na każdego promowanego specjalistę.
Nie trać pacjentów – dbaj o komunikację i na tym zyskaj
Dbanie o relacje z pacjentami jest już standardowym elementem prowadzenia własnej działalności w branży medycznej. Pozyskanie nowego pacjenta jest aż 5x droższe od utrzymania obecnego (pisaliśmy o tym tutaj). Dlatego dobrym nawykiem jest regularne podtrzymywanie pozytywnych skojarzeń i relacji z pacjentami, którzy odbyli już swoje wizyty. Przypominanie o sobie pozwoli pacjentom lepiej zaangażować się w dbanie o swoje zdrowie (dlatego warto zapraszać ich na badania profilaktyczne). Takie komunikaty przyczynią się do wzrostu zaufania do specjalisty/placówki, którzy wysyłają angażujące komunikaty.
Współczesny pacjent oczekuje dostępu do niezbędnych informacji. Dlatego, jeśli następuje jakaś zmiana w codziennym funkcjonowaniu gabinetu — zmienia się jego lokalizacja, został udostępniony parking dla pacjentów lub wprowadzono nowe zasady bezpieczeństwa przed wizytą, to pacjenci z umówioną wizytą powinni zostać o tym poinformowani w odpowiedni sposób. W takiej sytuacji warto sięgnąć po kampanię i wysłać taką wiadomość do pacjentów z zaplanowaną wizytą w najbliższych tygodniach (jest to możliwe dzięki filtrom). Pacjenci z pewnością to docenią — wizyty lekarskie często same w sobie łączą się ze stresem, więc każdy ruch, żeby ten stres zmniejszyć, jest niezwykle cenny.
Jednak kampanie to nie tylko sposób na budowanie relacji z pacjentami
To kanał do działań rozwijających gabinet i zwiększenia jego przychodów. Jeśli tylko pojawia się nowy specjalista w placówce, lub rozszerza się oferta usług w gabinecie, warto o tym poinformować pacjentów, łącząc to z zaproszeniem do umówienia wizyty. Zawierając w wiadomości bezpośredni link do kalendarza, zwiększa się szansa na szybkie umówienie wizyty. Taką wiadomość pacjent będzie mógł w łatwy sposób przesłać swoim znajomym, którzy mogą być zainteresowani daną usługą.
Jedną z funkcji profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl jest budowanie wizerunku, który pozwoli pozyskiwać nowych pacjentów. Składają się na to opinie, na które zwraca uwagę ponad 74% użytkowników serwisu. Oprócz automatycznych powiadomień z prośbą o opinię po wizycie dodatkowym kanałem zbierania ich są właśnie kampanie. Na co dzień zdarza się, że pacjenci mimo najszczerszych chęci zapomną napisać opinię mimo otrzymanego powiadomienia. Dlatego warto co kilka tygodni lub miesięcy wysłać np. kampanię mailową z przypomnieniem o możliwości wystawienia takiej opinii. Zachętą do tego może być wspomnienie, że oni sami korzystali z opinii innych pacjentów w wyborze specjalisty, dlatego jeśli są zadowoleni z wizyty, to ich opinia może pomóc innym pacjentom dobrać odpowiedniego lekarza.
Zatem chyba czas wysłać kampanię do pacjentów, prawda? Do dzieła! A jeśli masz wątpliwości, jak to zrobić, zajrzyj tutaj.