Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu poradnik
Mniej wysiłku, więcej pacjentów: jak czerpać korzyści z digitalizacji?
 
Pacjenci liczą na możliwość niemal całkowitego przejścia ze świata rzeczywistego do Internetu, również w kwestii medycyny. Coraz więcej spotkań, wydarzeń i usług można zrealizować bez wychodzenia z domu. Pokaż pacjentom, że dajesz im tę możliwość, a przy okazji czerp z tego dodatkowe korzyści!

Powtarzalne czynności oddaj w ręce technologii

Digitalizacja praktyki oznacza m.in. zaoferowanie obecnym i przyszłym pacjentom możliwości pełnej cyfrowej rezerwacji. To nie tylko komfort pacjentów, ale także świetna szansa dla Ciebie na zaoszczędzenie pieniędzy i czasu. Dlaczego? Jesteś w stanie zarządzać swoją praktyką w dowolnym miejscu i czasie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Przeniesienie choć części praktyki do świata online (np. podanie wszystkich niezbędnych informacji na profilu) to także sposób, aby przestać marnować czas na powtarzalne działania. Zadbaj o profil, aby zapewnić pacjentom wszystkie potrzebne informacje na temat adresu biura, świadczonych usług, diagnozowanych chorób, metod płatności za wizytę, itp. Telefoniczna lub mailowa odpowiedź na każde takie pytanie to średnio 2 minuty Twojego czasu. Wystarczy 5 pytań i tracisz szansę na 20-minutową konsultację online z pacjentem. Szkoda by było, prawda?

illu-people-email-success-congrats-good

Daj się znaleźć pacjentom!

W wyszukiwarce Google znajdziemy niemal wszystko i wszystkich. Nie może zatem zabraknąć tam Ciebie i Twojej praktyki! Najlepszym na to sposobem jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma (jeśli chcesz, możesz wyrazić zgodę tutaj, a my zajmiemy się utworzeniem takiej wizytówki dla Twojej praktyki). Wówczas informacje o Twoim gabinecie pojawią się zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google.

illu-other-gmb-google-map

Oprócz udostępnienia informacji o Twojej praktyce w wyszukiwarce i Mapach Google warto, aby Twoja strona www była kompletna.

Pacjent odwiedza stronę internetową lekarza w dwóch celach: chce go poznać (jakie choroby leczy, jak wygląda jego wykształcenie i doświadczenie, jakie są ceny usług i ewentualnych badań) oraz żeby umówić wizytę. Daj mu taką możliwość! Na stronie możesz umieścić mały, wygodny w obsłudze widget z Twoim kalendarzem ZnanyLekarz. Możesz to zrobić samodzielnie lub poprosić nas o wsparcie - tutaj poznasz szczegóły tej funkcjonalności. 


Nie zamykaj drzwi do swojej praktyki


Co to oznacza? Użytkownicy Internetu mają nieograniczony wybór produktów, usług, wydarzeń itp. Dzięki łatwemu dostępowi do Internetu mogą dowolnie wybierać to, co najbardziej im odpowiada. Dlatego najprawdopodobniej Twoi pacjenci nie zdecydują się na umówienie wizyty w Twoim gabinecie, jeśli nie dostaną podstawowych informacji. Z kolei im więcej im powiesz przy pierwszym "spotkaniu" w Internecie, tym większa szansa, że to właśnie Twój gabinet będzie ich świadomym i zdecydowanym wyborem.

Jeśli masz już swoich pacjentów, którzy byli choć raz na wizycie u Ciebie, nie pozwól im zapomnieć o sobie i zrezygnować z Twoich usług. Bądź z nimi w kontakcie - pokaż, że pamiętasz o nich i zależy Ci na ich zdrowiu i bezpieczeństwie.

Możesz wysłać do nich kampanię SMS lub mailową i poinformować np. o tym, że zbliża się wizyta kontrolna. To niewiele w perspektywie tygodnia pracy, a znacząco wpłynie to na Twój wizerunek w oczach pacjentów.

Dodatkowo nie pozwól, aby pytania pacjentów pozostawały bez echa na Twoim profilu. Nie każdy problem wymaga konsultacji, czasem wystarczy Twoja odpowiedź, która będzie dla pacjenta wiarygodnym źródłem informacji. Pokaż, że znasz się na swojej pracy, a oprócz tego zależy Ci na wsparciu pacjentów w trudnych chwilach. Szybko zobaczysz efekty takich działań!

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!