Masz już uzupełniony profil w serwisie, ale chcesz poprawić swoje wyniki? Być może informacje na profilu nie były aktualizowane od czasu zakładania konta? Z doświadczenia wiemy, że czasem klienci zostawiają uzupełnienie niektórych treści na później, po czym do nich nie wracają, a błędne informacje wprowadzają pacjentów w błąd. Nie martw się, to dobry moment na odświeżenie informacji.
Jeśli masz uzupełniony profil, śmiało, czytaj dalej! Jeśli ta czynność jest dopiero przed Tobą, dowiesz się, jakich błędów uniknąć. Przygotowaliśmy najważniejsze pytania, jakie należy sobie zadać, aby poprawnie zaktualizować profil:
Dlaczego warto samodzielnie analizować swój profil w serwisie znanylekarz.pl?
Jednym z elementów algorytmu wyszukiwarki ZnanyLekarz jest stopień uzupełnienia profilu – im wyższy % podanych informacji, tym lepiej dla pozycji Twojego gabinetu w serwisie. Dlatego zachęcamy do uzupełnienia wszystkich informacji. Zwłaszcza, jeśli chcesz popracować nad pozycją w wynikach wyszukiwania. W statystykach Twojego profilu znajdziesz informację o tym, jaki jest obecny poziom uzupełnienia profilu, i które sekcje czekają na rozwinięcie.
Duża ilość informacji to również ukłon w stronę pacjentów, którzy czują się bezpieczniej w gabinecie lekarza, o którym mogli dowiedzieć się więcej przed wizytą. Między innymi dlatego, kryterium uzupełnienia profilu było brane pod uwagę przy przyznawaniu dotychczasowych Certyfikatów Jakości.
Nasze badania potwierdzają, że pacjenci chętniej wybierają lekarzy i specjalistów ze zdjęciem oraz kompletem informacji na profilu. Oprócz tego budujesz między innymi profesjonalny wizerunek w ich oczach, a także w oczach innych lekarzy i specjalistów.
1. Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, czyli jak powinno wyglądać Twoje zdjęcie profilowe?
Zaczynamy od podstaw – pierwszej rzeczy, jaką widzi pacjent, szukając lekarza bądź specjalisty, czyli zdjęcia profilowego. Brak zdjęcia sprawia, że pacjent może nieświadomie przeoczyć Twój profil.
O czym pamiętać, dodając zdjęcie profilowe? Postaraj się unikać podstawowych błędów, np.:
- wspomniany już brak zdjęcia,
- logo placówki/gabietu zamiast Twojego wizerunku,
- niewyraźne zdjęcie, np. wycięta postać z rodzinnego zdjęcia lub zdjęcie robione w samochodzie,
- nieaktualne zdjęcie, które nie pokazuje Twojego obecnego wizerunku (np. zrobione 15 lat temu).
Podkreślamy ostatni punkt – zadbaj o to, żeby było aktualne (najlepiej robione maksymalnie do 2 lat wstecz) – zwłaszcza, że może cię szukać pacjent pamiętający głównie cechy wyglądu, a niekoniecznie nazwisko.
2. Czy na pewno wszystkie adresy są aktualne?
Pacjenci często szukają specjalisty w swojej okolicy, korzystając z mapy w wyszukiwarce. Nieaktualny adres wprowadzi pacjenta w błąd, a niekompletny sprawi, że profil może zostać uznany za zaniedbany.
Dlaczego to takie ważne? Wielu naszych klientów popełnia ten błąd i zapomina aktualizować adresy na profilu, przez co znajdują się tam nieaktualne adresy placówek, w których już nie pracują, i tym podobne. Dla pacjentów to błędna informacja, która może spowodować wiele utrudnień (na przykład pacjenci będą próbowali dodzwonić się do placówki, w której już nie pracujesz).
Dodając adres, pamiętaj o tym, aby podać jak najwięcej informacji dotyczących dojazdu/parkingu/wejścia do budynku itp. To pozwoli zadbać o komfort pacjentów i jednocześnie zmniejszyć liczbę ewentualnych spóźnień z uwagi np. na utrudniony dojazd.
3. Czy opis O mnie nie jest za długi? A może za krótki?
Długie treści zniechęcają, a co więcej – pacjent najprawdopodobniej przeczyta maksymalnie dwa pierwsze zdania. Jeśli więc po otwarciu okna Twój aktualny opis O mnie nie mieści się na stronie, oznacza to, że jest zbyt długi.
Pole O mnie to przestrzeń na przedstawienie siebie w kilku zdaniach. Postaraj się pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej w taki sposób, aby pacjent poczuł, że po drugiej stronie jest osoba, która wkrótce przyjmie go w swoim gabinecie. Dla wielu lekarzy i specjalistów tworzenie opisu O mnie nie należy do łatwych zadań.
Z pomocą kilku pytań pomocnicznych możemy odczarować tę zasadę! Powiedz coś o sobie w około 4-5 zdaniach, odpowiadając na te pytania (lub ich część):
- Jakie jest Twoje doświadczenie zawodowe? Skąd pozyskałeś/aś wiedzę?
- Jakimi dolegliwościami się zajmujesz i dlaczego skupiasz się na tej części Twojej specjalizacji?
- Czego mogą się spodziewać po wizycie u Ciebie pacjenci? Jak możesz im pomóc?
- Dlaczego warto, aby umówili wizytę właśnie w Twoim gabinecie?
- Czy przyjmujesz dzieci? Cechuje Cię wyjątkowe podejście do najbardziej zaniepokojonych pacjentów?
Na koniec zostaw niezobowiązujące wezwanie do działania, na przykład: Zapraszam na konsultację.
💡 Pamiętaj, że szczegóły dotyczące Twojej edukacji i staży powinny się znaleźć w osobnej, przeznaczonej do tego sekcji profilu. Szczegóły płatności za wizyty również mają swoje miejsce.
4. Czy zdjęcia gabinetu są komuś potrzebne?
Odpowiadamy od razu: zdecydowanie tak. Umieszczenie zdjęć gabinetu to kolejny krok do zyskania zaufania pacjenta. Jeśli masz nowoczesne wyposażenie i sprzęt – są to atuty, którymi należy się pochwalić. Jeśli Twój gabinet ma nietypową lokalizację, ta sekcja może okazać się niezwykle pomocna. Zrób zdjęcie gabinetu lub pokaż, jak wygląda poczekalnia – pacjenci chętniej przychodzą do miejsc, które znają choć trochę, "z widzenia".
Jeśli masz materiały wideo z Twoim udziałem, dzięki którym pacjent lepiej pozna zakres Twoich usług, lub dasz się poznać jako specjalista w swojej dziedzinie, to koniecznie zamieść 1-2 takie filmy na swoim profilu.
5. Co zrobić z opiniami pacjentów?
Odpowiadanie na opinie pacjentów to dobry, praktyczny nawyk. Niezależnie od tego, czy jest ona pozytywna, czy nie.
Według pacjentów jednym z kryteriów wyboru lekarza jest jego empatia – takie zaangażowanie jest świetnym sposobem na to, by ją okazać. Dla pacjentów, którzy Cię nie znają, to właśnie odpowiedzi na negatywne opinie pokazują, jak reagujesz w bardziej nerwowych sytuacjach. Dlatego nie wahaj się przed przedstawianiem swojego stanowiska w odpowiedzi do nieprzychylnej opinii pacjenta. Z kolei krótkie podziękowanie pod miłym komentarzem od pacjenta to zawsze przyjazny gest w jego stronę – dlaczego by nie spróbować?
Pssst, czy wiesz, że odpowiedzi na opinie pacjentów to jedno z kryteriów Certyfikatu Jakości? Zadbaj o nie, aby na koniec roku odebrać wyróżnienie dla swojego gabinetu. Zobacz, jak odpowiadać na opinie na profilu.
6. Czy coś jeszcze mi umknęło?
Jest pewien detal czasem pomijany przez specjalistów, a bardzo istotny z perspektywy pacjentów. Mowa o cenach usług.
Zadbaj o to, żeby lista usług dostępnych w Twoim gabinecie była kompletna i zrozumiała. Zdecydowana większość pacjentów deklaruje, że przed umówieniem wizyty chcą być świadomi, ile za nią zapłacą — to daje im poczucie bezpieczeństwa, ponieważ mogą się do tego odpowiednio przygotować.
Nie jesteś w stanie podać konkretnej ceny usługi? Zastosuj tzw. widełki cenowe, czyli podaj cenę od X zł. W opisie usługi wyjaśnij, od czego zależy cena i jaka będzie maksymalna cena za wizytę. W takim wypadku pacjent najpewniej oswoi się z nią, co pozwoli mu uniknąć dodatkowego stresu.
Gotowe, do dzieła!
Dobra wiadomość jest taka, że większość omówionych tutaj informacji na Twoim profilu najpewniej wystarczy uzupełnić jednorazowo (lecz dokładnie). Skorzystaj ze wskazówek i stwórz profil, który nie pozostawi pacjentom wątpliwości!
Natomiast pamiętaj, aby z pewną regularnością zaglądać do sekcji z opiniami od pacjentów i co jakiś czas odpowiedzieć na ich komentarze. Powodzenia!