Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu
Lista ustawień, które warto przygotować przed urlopem

Sezon urlopowy właśnie się zaczyna. O czym warto pamiętać, będąc lekarzem lub specjalistą? Pacjenci zwracają uwagę na to, że w okresie wakacyjnym terminy wybranych specjalistów nie są aktualne. Dowiedz się, o co warto zadbać przed urlopem.

illustration-patient-app-summer

Na początek: ustaw zaplanowane nieobecności 

To pierwszy i najłatwiejszy sposób na to, aby kalendarz był aktualny i czytelny dla pacjentów. Na chwilę przed urlopem ważne, aby mieć pewność, że wszystkie zaplanowane nieobecności (np. urlop, wyjazd służbowy, konferencja, itp.) zostały dodane do kalendarza ZnanyLekarz. Możesz tę czynność również oddać w ręce technologii lub pacjentów – im częściej będą umawiać się samodzielnie przez Internet, tym lepiej zaktualizowany będzie kalendarz Twoich wizyt. 

Zobacz instrukcję

Wydłuż dostępne terminy nawet do 24 tygodni wprzód 

Jak wygląda dostępność terminów z wyprzedzeniem w Twoim kalendarzu? Jeśli planujesz dłuższą nieobecność w gabinecie (nawet 1-2 tygodnie), daj pacjentom możliwość umówienia wizyty po Twoim powrocie. Dlaczego to takie ważne? Szczególnie w przypadku pacjentów chorych przewlekle istotna jest ciągłość wizyt, a niekiedy również dodatkowa interwencja specjalisty. Dodanie terminów z wyprzedzeniem zapewni im poczucie bezpieczeństwa i nie zmusi do znalezienia pomocy w innym miejscu.

Zobacz instrukcję

Czat zamiast telefonu

Niezależnie od tego, czy planujesz urlop wypoczynkowy czy wyjazd służbowy, nie musisz odbierać telefonów od pacjentów, którzy chcą np. umówić wizytę, prawda? Wyślij do nich kampanię informacyjną z prośbą o to, żeby swoje pilne pytania lub prośby kierowali za pomocą czatu. Wówczas telefon nie będzie niepokoił Cię swoim dzwonkiem podczas wypoczynku lub ważnego spotkania, a wiadomości na czacie odczytasz w odpowiednim dla Ciebie momencie. Tutaj dowiesz się, na czym polega czat. W instrukcji poniżej poznasz szczegóły działania kampanii.

Zobacz instrukcję

A jeśli już telefon to... voicemail

Część pacjentów i tak będzie podejmowała próby kontaktu z gabinetem za pomocą telefonu. Tak jak na co dzień w pewnych sytuacjach nie możesz odebrać połączenia (np. podczas wizyty lub wykonywanego badania), tak samo jest z urlopem, prawda? Zainstaluj voicemail, aby pacjenci mieli szansę umówić wizytę bez Twojego zaangażowania w połączenie. To funkcja, która w przypadku tzw. "zajętej słuchawki" informuje pacjentów o tym, jak mogą umówić wizytę samodzielnie – nie pozostają wówczas bez informacji, a z gotowym rozwiązaniem swojej sprawy. 

Zobacz instrukcję

Przypomnienia: jeszcze bardziej przydatne w okresie wakacji 

Wizyta kontrolna za 6 miesięcy, samodzielne umawianie wizyt online to tylko kilka z wielu rodzajów powiadomień, do których masz bezpłatny dostęp w ramach Pakietu Premium. Zobacz, które będą przydatne w Twoim gabinecie i ustaw je dla swoich pacjentów. Wiele z nich okaże się przydatnych również na czas nieobecności. 

Zobacz instrukcję

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!