Dostajemy czasem pytania: Po co mi ZnanyLekarz, skoro mam już pacjentów? Co więcej mogę zyskać z Pakietem Premium? To bardzo dobre pytania zważywszy, że wielu pacjentom ZnanyLekarz kojarzy się przede wszystkim z umawianiem wizyt i sprawdzaniem opinii o lekarzach. Jednak oferta dla managera placówki jest znacznie bogatsza: dla niego ZnanyLekarz to nie tylko portal odwiedzany przez 5,2 mln pacjentów miesięcznie. To przede wszystkim rozbudowany pakiet narzędzi, które ułatwiają codzienną pracę personelu oraz managera i wyręczają ich w pracach administracyjnych lub organizacyjnych. By każdy mógł zająć się tym, co najważniejsze - manager zarządzaniem placówką, a lekarz wizytą pacjenta.
Być może Twoja placówka prosperuje znakomicie, możliwe też, że zmagasz się z pewnymi niedogodnościami. Prześledźmy wspólnie kilka najczęściej zgłaszanych przez managerów problemów. Kliknij interesujący Cię punkt, aby poznać jego rozwiązanie.
1. Pacjenci nie przychodzą na umówione wizyty.
To najczęściej wymieniany przez managerów problem. Nie ulega wątpliwości, że niespodziewane “dziury” w grafiku utrudniają codzienną pracę lekarzy i zmniejszają zyskowność placówki. Aby temu zapobiec, niektóre placówki wysyłają SMS-y lub dzwonią z przypomnieniem do każdego pacjenta, co jest skuteczne, lecz bardzo czasochłonne. Dlatego ZnanyLekarz wysyła automatyczne potwierdzenia umówienia wizyty oraz przypomnienia o zbliżającym się terminie do każdego pacjenta. W ten sposób całkowicie odciąża managera lub recepcję z tego obowiązku i zmniejsza liczbę pacjentów zapominających o wizytach nawet o 65%!
2. Recepcja nie jest w stanie odebrać wszystkich telefonów. Nie mam też pewności, że do każdego potem oddzwania.
Ilu pacjentów dziennie bezskutecznie próbuje umówić się do Twojej placówki? Ilu w ten sposób tracisz? Z naszych badań wynika, że po 4 minutach pacjent, któremu nie uda się umówić na wizytę, wybiera innego specjalistę. Nawet jeśli teraz wciąż masz wiele umawianych wizyt, to z czasem Twoja grupa pacjentów może się skurczyć, jeśli nie będziesz odbierać od nich telefonów.
Co więcej, telefon bezustannie dzwoniący w czasie, gdy recepcja obsługuje pacjenta, nie wpływa pozytywnie na jego doświadczenia z wizyty w placówce. A to m.in. one determinują decyzję o ponownym umówieniu się na konsultację.
ZnanyLekarz oferuje aż trzy rozwiązania tego problemu! Po pierwsze, warto pójść z duchem czasu i udostępnić zapisy na wizyty przez Internet (przez portal ZnanyLekarz.pl lub widget na własnej stronie internetowej). Takiej możliwości oczekuje aż 85% pacjentów! Drugim rozwiązaniem jest TeleRejestrcja, która odbiera połączenia od wszystkich dzwoniących pacjentów i zapisuje ich na wizyty. Już nigdy więcej nie stracisz pacjenta z powodu nieodebranego telefonu, bo TeleRejestracja odbierze 99,5% połączeń.
Z pomocą w kwestii telefonów przyjdzie Ci też nasza nowość - ZnanyLekarz Phone. Rejestruje on m.in. połączenia recepcji, pokazuje statystyki odbieralności i oddzwaniania, skuteczności poszczególnych pracowników i rezultatów rozmów. Zaś dzięki danym na temat tygodniowego i godzinowego rozkładu ruchu telefonicznego, pomoże Ci lepiej zaplanować pracę recepcji.
3. Mam dużo pracy, więc nie chcę tracić czasu na korzystanie z różnych narzędzi do prowadzenia placówki. Wszystko - grafiki, dane pacjentów, wyniki placówki itd. - musi być pod ręką. Najlepiej z dostępem z komputera i telefonu.
Doskonale rozumiemy, że praca managera jest pełna wyzwań a każde jej ułatwienie jest na wagę złota. Dlatego nasz system do zarządzania placówką pomaga oszczędzać cenny czas i ułatwia codzienne zadania. Przede wszystkim jest to przejrzysty grafik wszystkich specjalistów, do którego można samodzielnie dopisywać pacjentów lub udostępnić zapisy przez ZnanyLekarz.pl. My przypomnimy pacjentom o wizytach, o nic nie musisz się martwić. Nasz system to także duża pomoc dla Twoich specjalistów. Poza swoim kalendarzem w systemie znajdą też przejrzystą kartę pacjenta i elektroniczną dokumentację medyczną. A w niej historię wizyt i wiadomości, pliki z wynikami badań oraz możliwość wystawienia e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia. Wszystko to zintegrowane z bazą leków i kodów ICD-10 oraz systemem e-WUŚ. Dzięki temu lekarz ma na wyciągnięcie ręki cały gabinet, dostępny zarówno z przeglądarki na komputerze, jak i aplikacji mobilnej na Android i iOS.
4. Niektórzy pacjenci nadal obawiają się przyjeżdżać na wizyty do placówki. Inni z kolei nie zawsze mogą do niej dotrzeć, bo często są w podróży lub po prostu mieszkają daleko.
Odpowiedzią na ten problem są konsultacje online. Są bezpieczne i proste w użyciu, zarówno dla pacjenta, jak i lekarza, bo nie wymagają instalowania żadnego oprogramowania. Można je prowadzić w domu lub w gabinecie, na komputerze, tablecie lub telefonie. Połączenie wideo oraz czat umożliwiają poprowadzenie wizyty nawet wtedy, gdy pacjent nie jest w stanie dotrzeć do placówki. To rozwiązanie niezbędne podczas ewentualnej drugiej fali epidemii. Co ważne, za konsultację online można pobrać płatność z góry - dzięki zintegrowanemu systemowi płatności online.
5. Brakuje nam możliwości kontaktu z szeroką grupą pacjentów, która nie wymagałaby wysyłania pojedynczych wiadomości do każdego albo angażowania recepcji w długotrwałe wysyłki. Chcę czasem poinformować o zmianach / nowościach w placówce lub przypomnieć o wizytach kontrolnych.
Utrzymywanie kontaktu z pacjentami jest ważne dla budowania ich lojalności. Zaproszenia na wizyty kontrolne to także przejaw troski o zdrowie pacjenta i zachowanie ciągłości leczenia. Dzięki systemowi od ZnanyLekarz bez trudu wyślesz kampanie e-mail lub SMS do wybranych grup pacjentów - np. tych, którzy odbyli konkretny rodzaj wizyty lub dawno nie odwiedzali Twojej placówki.
Powyższe pięć punktów to przykłady najczęstszych problemów managerów. Nierzadko dotykają one nawet dobrze prosperujących placówek. Czy tak jest również w Twoim przypadku?...
Być może stwierdzisz, że masz sprawnie funkcjonującą recepcję i o nic nie musisz się martwić. Jednak nawet najskuteczniejsza recepcja pracuje tylko w określonych godzinach. Zaś z naszych danych wynika, że niemal 50% wizyt umawianych jest poza standardowymi godzinami pracy (w tygodniu między 18 a 8 rano oraz w weekendy). Z kolei aż 44% pierwszych prób połączeń z placówką kończy się niepowodzeniem. Ilu pacjentów przez to tracisz? Zdarzają się też przecież momenty, gdy recepcja nie jest w stanie jednocześnie obsłużyć pacjentów i odebrać wszystkich telefonów. Dlatego warto zabezpieczyć funkcjonowanie placówki - dać się wyręczyć technologii w ciążących i powtarzających się sprawach organizacyjnych. Postawić na niezawodne rozwiązania.
6. Chcę zatroszczyć się o przyszłość: zbudować dobrą widoczność w Internecie i profesjonalny wizerunek, które będą procentować na lata.
Narzędzia od ZnanyLekarz to nie tylko bieżące wsparcie placówki. To także troska o przyszłość. Nawet jeżeli teraz przyjmujesz wielu pacjentów, to czy masz pewność, że sytuacja ta utrzyma się na zawsze? Szczególnie jeśli często zdarzają się opóźnienia wizyt lub sytuacje, gdy pacjent nie może się dodzwonić i umówić. Takie doświadczenia wpływają negatywnie na wizerunek placówki i mogą zniechęcić pacjentów do przychodzenia lub polecania jej rodzinie i znajomym.
W kontekście przyszłości ważna jest także troska o dobry wizerunek i widoczność w Internecie. Ich budowa bowiem jest długotrwałym procesem. Dla pacjentów doświadczenie zatrudnianych w placówce specjalistów i opinie o nich są ważnymi czynnikami wyboru. Dlatego udostępnienie zawczasu informacji o swoich lekarzach - ich wykształceniu, specjalizacjach czy zbieranie wspomnianych już opinii - pozwoli na stałe zaistnieć w świadomości szerokiej grupy pacjentów. Pomoże też pacjentowi poznać przed wizytą najważniejsze informacje o lekarzu, wspierając go w świadomym wyborze najlepszego specjalisty. W tych działaniach wizerunkowych manager może liczyć na naszą pomoc poprzez:
-
Promocję profilu placówki oraz specjalistów w wynikach wyszukiwania na ZnanyLekarz i na bezpłatnych profilach wśród 5,2 mln pacjentów miesięcznie.
-
Automatyczne zbieranie opinii od pacjentów po każdej wizycie.
-
Wizytówkę Google My Business - jesteśmy oficjalnym partnerem Google, dzięki czemu dane placówki mogą być widoczne m.in. na mapach Google.
Wymienione tu rozwiązania to tylko kilka z naszych sposobów na bieżące wsparcie managera i troskę o przyszłość placówki. Zachęcamy do kontaktu z naszym ekspertem, który przedstawi pakiet narzędzi dopasowany do Twoich potrzeb.
Pobierz bezpłatnego e-booka, aby poznać jeszcze więcej sposobów na sprytne i bezproblemowe zarządzanie placówką: