Odpowiedz na kilka pytań i sprawdź, czy skutecznie wykorzystujesz funkcje w kalendarzu do tego, aby zmniejszać liczbę okienek w Twoim grafiku pracy.
1. Zacznijmy od podstaw: czy Twoi pacjenci mają możliwość umawiania wizyt online?
Jeśli Twoja odpowiedź to Tak: Świetnie! To podstawa, ponieważ kalendarz online daje wygodną możliwość umówienia, ale również edycji terminu lub odwołania wizyty przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. To sprawia, że mogą zmienić termin na taki, który im bardziej odpowiada zamiast nie stawiać się w gabinecie.
Jeśli Twoja odpowiedź to Nie: Dlaczego to takie ważne? Jeśli odwołanie wizyty wymaga dużego wysiłku od pacjenta np. dodzwonienia się na infolinię gabinetu/placówki i rozmowy w określonych godzinach (niekoniecznie wtedy, gdy pacjent ma czas wolny), zwiększa się ryzyko tego, że zamiast zmienić termin, po prostu nie przyjdzie na wizytę. Im więcej elastyczności dajesz pacjentom w tym obszarze, tym mniejsze ryzyko nieobecności lub odwołań na ostatnią chwilę.
👉 Zobacz, jak włączyć kalendarz online dla pacjentów.
2. Niezbędne, gdy korzystasz z kalendarza ZnanyLekarz: czy masz włączone przypomnienia o wizycie?
Jeśli Twoja odpowiedź to Tak: OK, bez tego ani rusz! Upewnij się, że powiadomienia wysyłane do pacjentów spełniają swoje funkcje najlepiej jak to możliwe.
Jeśli Twoja odpowiedź to Nie: Bez obaw, jeszcze nic straconego! Jednak aby nie tworzyć niepotrzebnych okienek w ciągu dnia, a także pozostać w lepszym kontakcie z pacjentami, włącz powiadomienia najszybciej jak to możliwe. Nie tylko zaoszczędzą czas pacjentów, ale też pozwolą im poczuć, że zależy Ci na ich komforcie i zdrowiu.
👉 W tej instrukcji znajdziesz wszystkie informacje o powiadomieniach. Do dzieła!
3. Najskuteczniejsze narzędzie do walki z odwołaniami i nieobecnościami: czy znasz Płatności?
Jeśli Twoja odpowiedź to Tak: Świetnie, to dobre rozwiązanie na redukcję nieobecności pacjentów na wizytach. Stale rozwijamy ten produkt, aby umożliwić dopasowanie przedpłaty lub zaliczki w trosce o Twój interes.
Jeśli Twoja odpowiedź to Nie: Czas najwyższy poznać rozwiązanie, które z dużym powodzeniem zapobiega nieobecnościom i odwołaniom wizyt na mniej niż 24 h przed terminem.
Płatności to także sposób na bezpieczeństwo przetwarzania opłat za wizyty i komfort zarządzania finansami. Nie musisz obawiać się o to, że pacjent np. wycofa przelew z banku. Dodatkowo zyskujesz podgląd płatności za wizyty w formie raportu i wiesz, jak wyglądają Twoje przychody w danym okresie.
4. To też się Ci przyda – czy wysyłasz do pacjentów informacje przed wizytą?
Jeśli Twoja odpowiedź to Tak: Świetnie, im więcej razy pacjent zostanie poinformowany o czymś przed wizytą, tym większa szansa na to, że będzie o niej pamiętał. Podając pacjentowi informacje dotyczące np. dojazdu lub wejścia do budynku, przypominasz mu o tym, żeby sprawdził lokalizację gabinetu – a to dodatkowo zwiększa szanse kojarzenia zbliżającej się wizyty.
Jeśli Twoja odpowiedź to Nie: Formularz wysyłany do pacjentów przed wizytą to nie tylko sposób na zwiększenie komfortu wizyty (bo im więcej informacji pacjent otrzyma z wyprzedzeniem, tym mniej czasu poświęcicie na to na wizycie). To również przestrzeń na przedstawienie polityki gabinetu – np. informując pacjentów o prośbie, żeby w razie braku możliwości przyjścia na wizytę odwołali ją na więcej niż 24 h przed jej terminem z myślą o innych pacjentach oczekujących na termin. W tym formularzu możesz również poinformować pacjentów o tym, że nagminne nieobecności na wizycie skutkują ograniczeniem dostępu do samodzielnego umawiania wizyty.
5. Awaryjne rozwiązanie: w przypadku nagminnych nieobecności pacjenta
Pamiętaj, że jeśli pacjenci notorycznie nie pojawiają się na wizytach lub odwołują je w ostatniej chwili, narażając Cię na straty zarówno czasu, jak i pieniędzy, możesz ich (tymczasowo lub nie) zablokować w kalendarzu – wówczas pacjent nie będzie mógł umówić wizyty w Twoim kalendarzu.
W tej instrukcji podpowiadamy, jak to zrobić, jednak mamy nadzieję, że nie jest to częsty przypadek w Twoim gabinecie.