Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu
5 cech idealnej strony internetowej Twojego gabinetu

Stwórz stronę www, która nie tylko odpowiada na potrzeby pacjentów, ale jednocześnie buduje w nich nawyk samodzielnego umawiania wizyt. Efekty (w postaci zaoszczędzonego czasu i mniejszej liczby telefonów) zobaczysz szybciej, niż Ci się wydaje!

Twoje nazwisko – Twoja marka

Warto pamiętać o tym aspekcie podczas budowania strony internetowej. Dlaczego? Znaczna część Twoich (również potencjalnych) pacjentów kojarzy Twoje nazwisko lub usłyszy je od innych. Pierwszym krokiem do znalezienia Twojej praktyki w Internecie będzie wpisanie go w popularną wyszukiwarkę Google. Nazwanie strony w sposób ogólny, np. Klinika dermatologii Mokotów może zmylić pacjentów, a dla Ciebie będzie utrudnieniem, ponieważ wypozycjonowanie takiego linku w Google Ads pochłonie dużo czasu, pracy i przede wszystkim pieniędzy. 

Wskazówka: Nazwij stronę tak, aby zawierała Twoje nazwisko i specjalizację (jeśli to możliwe), np. www.malinowski-ginekologia.pl. 

Pacjent jest już na stronie. Co zobaczy?

W najlepszym przypadku rzucą mu się w oczy najważniejsze kwestie, często umieszczone w menu na górze lub po lewej stronie. W najgorszym – zobaczy tzw. "ścianę" tekstu, w którym trudno znaleźć ważne informacje, np. dotyczące adresu lub świadczonych usług. Zadbaj o to, aby Twoi pacjenci spotkali się wyłącznie z pozytywnymi doświadczeniami. Jak to zrobić? Zaprojektuj stronę w sposób przejrzysty i czytelny, dodaj wszystkie kluczowe informacje na temat Twojej praktyki. Na platformach w Internecie, w których możesz wypromować swoją praktykę, często masz ograniczoną przestrzeń do zamieszczenia informacji na swój temat. Zupełnie odwrotnie niż na własnej stronie internetowej. 

Wskazówka: Stwórz menu strony, w którym każda sekcja ma prostą, intuicyjną nazwę. Po wejściu w każdą z sekcji pacjent powinien zobaczyć przejrzyste treści – im krócej i prościej je napiszesz, tym lepiej. Na przykład:

  • Strona główna
  • Adresy gabinetów
  • Lista usług i cennik
  • Galeria zdjęć gabinetu
  • Rezerwacja wizyty
  • Kontakt z recepcją gabinetu

illu-action-custom-website-blue-without-bg

Większość pacjentów to wzrokowcy – dodaj zdjęcia

Wiele badań naukowych potwierdza fakt, że zdecydowana większość ludzi podejmuje decyzje na podstawie tego, co zobaczy i tego, co im się podoba. Nie inaczej jest w przypadku lekarzy – nasze badania pokazują, że XX% pacjentów umawia wizytę u tych specjalistów, którzy mają zdjęcie profilowe. Co więcej, jeśli osoba na zdjęciu jest uśmiechnięta i sprawia wrażenie przyjaznej, ma większą szansę na to, że pacjenci ją wybiorą spośród innych. 

Wskazówka: zdjęcie profilowe to kluczowy aspekt w kontekście Twojej obecności w serwisie. Na indywidualnej stronie www zadbaj o to, aby nie zabrakło zdjęć gabinetu, sprzętu, którego używasz, a także (mile widziane) zdjęć personelu witającego pacjentów na recepcji. Nie zapomnij o zdjęciach budynku oraz wejścia, jeśli jest skomplikowane lub mało widoczne z daleka. To ułatwi pacjentom trafienie do Twojego gabinetu i zadba o ich doświadczenia jeszcze zanim pojawią się na wizycie.

Adresy gabinetów i rezerwacja wizyt

Głównym celem obecności pacjenta na Twojej stronie internetowej jest najczęściej pozyskanie informacji na temat świadczonych usług i rezerwacja wizyty. Jeśli przyjmujesz pacjentów w kilku różnych gabinetach, często rozsianych po całym mieście i różniących się od siebie (np. świadczonymi usługami), zadbaj o to, aby pacjent nie miał wątpliwości, jak zarezerwować wizytę. Pierwszym krokiem jest wyraźny podział gabinetów w menu strony. Każdy adres powinien zawierać szczegółowy opis świadczonych usług oraz wskazówki dojazdu. 

pl-img-article-widget@2x

Wskazówka: daj pacjentom możliwość umówienia wizyty bezpośrednio na stronie www. Nie odsyłaj ich w inne miejsca – dodaj widget zawierający aktualne terminy w Twoim kalendarzu. Czy wiesz, że pacjenci często umawiają wizyty poza godzinami Twojej pracy? W tym miejscu przeczytasz więcej na temat bezpłatnego widgetu od ZnanegoLekarza. Kliknij tutaj, aby utworzyć widget samodzielnie i umożliwić pacjentom rezerwacje bez dodatkowych formularzy i kontaktu telefonicznego. 

Pamiętaj, że wizyty umawiane przez widget na stronie www nie podlegają opłacie za pacjenta pierwszorazowego.

Promocja praktyki? Nie tylko przez stronę www!

Strona to jeden ze sposobów na zbudowanie wizerunku w Internecie i pokazanie się pacjentom. Zobacz tutaj, jak jeszcze możesz rozwijać swój profil i dbać o dotarcie do potencjalnych pacjentów. 

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!