Obecność tylko w jednym miejscu w Internecie to niewykorzystany potencjał marketingowy. Jak go nie zmarnować? Poznaj sposoby na zbudowanie widoczności indywidualnej praktyki w Internecie poza specjalistycznym serwisem dla pacjentów.
Od czego zacząć? Na początek profil w wyszukiwarce i Mapach Google
Pierwszym odruchem pacjenta jest obecnie wpisanie nazwiska, specjalizacji, dolegliwości lub usługi medycznej w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka podpowie pacjentowi kilka stron, w których znajdzie więcej informacji na temat lekarza lub samej placówki medycznej. Jednym z pierwszych wyników będzie najprawdopodobniej profil w serwisie ZnanyLekarz. Świetnie, jeśli pacjent odwiedzi profil i umówi się na wizytę przez serwis.
Jednocześnie oczom pacjenta nie umknie wizytówka Google Profil Firmy, która pojawia się po prawej stronie wyników wyszukiwania Google. To bezpośrednie źródło informacji o lekarzu lub specjaliście dla pacjenta, który szuka pomocy.
Jak aktywować wizytówkę? Jest ona bezpłatnie dostępna dla klientów ZnanegoLekarza, którzy mają swój profil. Aktywacja ani późniejsza praca z wizytówką nie wymagają wysiłku ani zbędnych, skomplikowanych kroków, dlatego to dobre wyjście dla początkujących. Istnieją dwie ścieżki uzyskania wizytówki:
👉 Masz już wizytówkę i chcesz ją połączyć z profilem na znanylekarz.pl
Nic prostszego. Przejdź na tę stronę i zaakceptuj połączenie profilu z Google Profil Firmy.
👉 Nie masz wizytówki i chcesz ją aktywować
Potrzebujemy Twojej zgody na aktywację wizytówki. Kliknij tutaj, jeśli chcesz, abyśmy stworzyli wizytówkę Google Profil Firmy dla Twojego profilu.
Strona www? Tylko z możliwością umówienia wizyty!
Strona internetowa wciąż jest podstawowym narzędziem komunikacji z klientami (również pacjentami) i nie wygląda na to, aby coś w tej kwestii miało się zmienić. Kluczowym aspektem jest jej odpowiednie zaprojektowanie - nie może zabraknąć m.in. informacji kontaktowych. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak ułatwienie pacjentowi procesu umówienia wizyty u wybranego lekarza lub specjalisty. Z pomocą przychodzi tutaj widget na stronę www, czyli skrót do kalendarza, umożliwiający dokonanie rezerwacji w wybranym terminie.
Widget jest wygodnym sposobem zwiększenia szansy na to, że pacjenci umówią wizytę właśnie w Twoim gabinecie. Jego instalacja i konfiguracja są naprawdę proste i szybkie — wszystkie kroki opisaliśmy w instrukcji. Szczegóły ustawień znajdziesz na swoim profilu pod tym linkiem. Pamiętaj, że chętnie pomożemy Ci w tym procesie, wystarczy, że napiszesz do nas na: cc@znanylekarz.pl.
Social media: dla kreatywnych
Media społecznościowe z każdym tygodniem zyskują na swojej sile i nic nie zapowiada zmian w tym obszarze. To tylko potwierdzenie tezy, że sprawdzą się one również jako sposób dotarcia do potencjalnych pacjentów. O tym, jak zacząć działalność w social mediach i jaką strategię przyjąć pisaliśmy w tym artykule. Dodatkowo chcemy tylko przypomnieć, że można, ale nie trzeba prowadzić profili społecznościowych samodzielnie. Jest wiele osób na rynku, które zajmują się tym zawodowo i będą w stanie odciążyć Cię w tych działaniach, zapewniając jednocześnie wymierne efekty inwestycji w ich pracę.
Google Ads, czyli inwestuj i zyskuj
Płatne kampanie w wyszukiwarce Google to z pewnością efektywny sposób na zwiększenie widoczności swojej praktyki. Za skutecznością idą jednak odpowiednie koszty. Chcesz wiedzieć więcej na temat kampanii Google Ads? Zapraszamy po szczegóły tutaj. Jeśli natomiast chcesz poznać inne sposoby na to, jak zacząć swoją przygodę w świecie PR i marketingu, więcej na ten temat napisaliśmy w tym artykule.
Jeśli jednak nie chcesz poświęcać swojego czasu na naukę tworzenia kampanii i później optymalizowania reklam, możesz zapoznać się z nowością od ZnanyLekarz: usługą Media360, w której oferujemy Ci kompleksowe zarządzanie Twoimi reklamami i przejrzyste raporty od doświadczonych ekspertów. Zobacz więcej i daj nam znać, jeśli chcesz porozmawiać o kampaniach dla Ciebie.
A jeśli chcesz skupić się na profilu w serwisie...
ZnanyLekarz gwarantuje Ci dobrze widoczny profil na platformie, którą każdego dnia odwiedzają tysiące pacjentów. Być może masz świadomość tego, że niektóre profile w kombinacji miasto + specjalizacja są specjalnie wyróżnione za pomocą etykiety WYRÓŻNIONY. Ta możliwość jest na wyciągnięcie ręki – szczegóły poznasz tutaj.