Zapewne często sięgasz po sprawdzone źródła informacji, prawda? Chcemy upewnić się, że Twoi pacjenci również mają taką możliwość. Zadbaj o to, aby Twój profil dostarczał im to, czego szukają. Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.
Upewnij się, że:
#1 Dla każdej z usług widnieje jej cena lub zakres
Informacja o cenie oraz akceptowanych ubezpieczeniach jest ważna dla ponad 1/3 pacjentów. Nie pozwól sobie na stratę ich zainteresowania Twoją praktyką z tak błahej przyczyny. Zadbaj o to, aby każda z usług miała swoją cenę w odpowiedniej walucie lub co najmniej zakres cen w formie tzw. widełek, np. Konsultacja pierwszorazowa 120-150 zł.
💡Wskazówka: sprawdź, jakie ceny oferują lekarze z tej samej specjalizacji w Twojej okolicy – znacznie wyższa cena może być powodem mniejszego zainteresowania Twoją praktyką.
#2 Pacjent zna sposoby płatności za wizytę
Decyzja o tym, jak pacjenci powinni opłacać wizyty pozostaje w Twoich rękach. Niezależnie o tego, jakie metody wybierzesz, kluczowe jest jasne i precyzyjne przekazanie tej informacji pacjentom. Dodaj ją na profilu tak, by pacjenci nie mieli wątpliwości, kiedy dokonać płatności i jaką metodą. Możesz również skorzystać z usługi Płatności, która ułatwia ich przetwarzanie i zarządzanie m.in. zwrotami kosztów.
#3 Zdjęcie profilowe jest aktualne i wyraźne
Czy wiesz, że ponad 75% pacjentów automatycznie odrzuca lekarza lub specjalistę, który nie ma zdjęcia na profilu lub jeśli zdjęcie nie wygląda zachęcająco? Nawet jeśli robią to nieświadomie, liczby mówią same za siebie, prawda?
Zanim jednak zdecydujesz się na zrobienie profesjonalnego zdjęcia z zamiarem dodania go na profil, pamiętaj o kilku zasadach:
1. Zaprezentuj się z jak najlepszej strony: uśmiechnij się i pokaż pacjentom swoje przyjazne usposobienie. Dla pacjenta zdjęcie to pierwszy kontakt ze specjalistą, do którego umawia wizytę.
2. Zadbaj o wysoką jakość zdjęcia – wykonaj je profesjonalnym aparatem lub smartfonem. Poproś o pomoc kogoś bliskiego lub wykorzystaj samowyzwalacz.
3. Spójrz w obiektyw i zapozuj naturalnie. Dlaczego to takie ważne? W Internecie łatwo można znaleźć bezpłatne zdjęcia, gotowe do użytku w celach marketingowych. Postaraj się, aby Twoje zdjęcie profilowe nie przypominało żadnego z nich. W innym wypadku pacjenci mogą kwestionować Twoją wiarygodność.
4. Gdzie zrobić zdjęcie? Dobrym wyborem będzie Twój gabinet lub placówka, w której pracujesz. Dla pacjenta to kolejny krok, aby Cię lepiej poznać. W ten sposób zapewniasz mu komfort, którego oczekuje.
#4 Adresy gabinetów, w których pracujesz są prawidłowe
Poprawny adres gabinetu to podstawa, o której nie trzeba wiele mówić. Jednak dojazd do gabinetu to nie zawsze prosta sprawa, szczególnie w przypadku, gdy budynki nie są wyraźnie oznaczone. Upewnij się, że na Twoim profilu znajdują się szczegółowe wskazówki dotarcia do gabinetu (wejście do budynku, piętro, numer lokalu itp.) oraz informacje o:
- utrudnieniach, które można napotkać po drodze,
- parkingu i zasadach jego funkcjonowania.
#5 Nazwy usług są zrozumiałe dla pacjentów
Na Twoim profilu powinna znaleźć się informacja o tym, jakie usługi świadczysz oraz o tym, na jakie usługi pacjenci mogą się umawiać. Jednak na nic pacjentowi cała lista usług, jeśli ich nazwy będą do siebie podobne i wszystkie tak samo enigmatyczne. Zadbaj o to, aby nazwa usługi mówiła np. o efekcie, który pacjent uzyska lub o sposobie jej przebiegu. Na przykład: konsultacja pierwszorazowa, terapia manualna żuchwy, wizyta kontrolna wraz z analizą składu ciała, itp.
#6 Informacje na stronie www i w social mediach są aktualne i prawidłowe
Mimo tego, że Twój profil jest łatwo dostępny w serwisie znanylekarz.pl, wielu pacjentów wciąż odwiedza stronę www lub profile w mediach społecznościowych w celu umówienia wizyty. To dobrze! Ważne, żeby mieli taką możliwość niezależnie od kanału, w którym szukają informacji o Tobie. Upewnij się, że na bieżąco aktualizujesz dane na temat swojej praktyki w każdym miejscu, gdzie odwiedzają Cię pacjenci. Nie zapomnij zajrzeć do sekcji Automatyczne wiadomości — dodaj wiadomość, która automatycznie będzie wysyłana do pacjenta, który spróbuje się z Tobą skontaktować przez Facebooka. W treści umieść link do profilu, który ułatwi pacjentowi umówienie wizyty.
#7 Pacjent widzi aktualne informacje, wpisując Twoje nazwisko w Gooogle
Masz wizytówkę Google Moja Firma dla swojej praktyki? Jeśli tak, kiedy ostatnio była aktualizowana? Sprawdź, czy podstawowe dane oraz informacje, o których pisaliśmy powyżej, są aktualne.
Nie masz wizytówki Google Moja Firma? To nie problem! Daj nam znać tutaj, że chcesz ją utworzyć. Aktywacja jest bezpłatna w ramach oprogramowania medycznego ZnanyLekarz. Dodając wizytówkę teraz, nie musisz się martwić o aktualność informacji, jeśli te znajdujące się na profilu są poprawne.
#8 Wszystkie opinie mają odpowiedź — zarówno negatywne, jak i pozytywne
Powoli zbliżamy się do końca listy informacji dla pacjentów. Nie mogło tu zabraknąć opinii, które są ważną częścią Twojego wizerunku. Wielokrotnie wspominamy o tym, że nie warto martwić się negatywnymi opiniami, a zamiast tego można obrócić je na swoją korzyść. Dodanie odpowiedzi na nieprzychylny komentarz pozwala potencjalnemu pacjentowi zobaczyć dwie perspektywy i samodzielnie zdecydować o tym, czy opisana sytuacja powstrzyma go przed umówieniem wizyty. Z drugiej strony odpowiadanie na pozytywne komentarze ociepla wizerunek i pokazuje indywidualne podejście do pacjentów.
Na koniec: pokaż komuś profil, aby upewnić się, że niczego w nim nie brakuje.
Pracę nad profilem o wiele trudniej jest oddelegować. Jest jednak czynność, w której inni mogą być pomocni. Pokaż swój profil rodzinie, znajomym i poproś ich o rzetelną ocenę jakości udostępnionych informacji. Zwróćcie uwagę na to, czy informacje są łatwe do zrozumienia, przejrzyste i nie budzą wątpliwości. W tym wypadku zasada im mniej, tym lepiej nie do końca się sprawdzi. Podaj pacjentom komplet informacji, aby uniknąć nieporozumień. Powodzenia!