Brak efektów?
Od pewnego czasu posiadasz (lub zarządzasz placówką medyczną, w której wiele lekarzy/specjalistów posiada) profil w portalu ZnanyLekarz.pl, a mimo to zainteresowanie nim wśród pacjentów nadal nie jest wysokie? Być może popełniasz częsty błąd i nie angażujesz się aktywnie w prowadzenie profilu.
Pamiętaj, że portal jest tylko narzędziem - użytecznym i skutecznym, ale jego efektywne wykorzystanie zależy od Ciebie!
Uśmiechnij się do zdjęcia!
Często bagatelizowanym, a bardzo ważnym elementem profilu jest zdjęcie. Ze statystyk portalu wynika, że lekarze, którzy zamieścili swoją fotografię, mają nawet o 30% więcej umówionych wizyt. Zdjęcie w pewien sposób “personalizuje” profil, pokazuje człowieka, a nie abstrakcyjny zestaw informacji. Od dawna wykorzystuje to marketing - nie bez powodu mówi się o twarzach marki.
wzrost liczby odwiedzin profilu po publikacji fotografii
Niestety, prawdziwa jest opinia, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz - wiele osób wyrabia wstępną opinię o lekarzu już na podstawie jego zdjęcia, co może skutkować tym, że pacjent nawet nie odwiedzi profilu. Warto więc zadbać, aby zdjęcie było dobrej jakości, profesjonalne (najlepiej wykonane w gabinecie) i miało pozytywny wydźwięk (z badań wynika, że najlepiej odbierane są fotografie, na których osoba fotografowana patrzy w obiektyw i lekko się uśmiecha).
Lekarz też człowiek
Pamiętaj, że pacjentom w większości brakuje kompetencji do oceny kwalifikacji zawodowych lekarzy/specjalistów. Specjalistyczne certyfikaty, o których informujesz na swoim profilu, oczywiście budują wizerunek profesjonalisty - ale przeciętnemu Kowalskiemu niewiele tak naprawdę powiedzą.
Wiemy już, że zamieszczenie zdjęcia jest tak ważne, ponieważ pozwala dostrzec w lekarzu po prostu człowieka. Pokaż pacjentom jak najwięcej swojej “ludzkiej” twarzy"!
Na pewno kojarzysz pojęcie ocieplania wizerunku - często używa się go, mówiąc o politykach. W największym skrócie - chodzi o wpisanie się w nieoczywisty, a pozytywnie odbierany kontekst. Pamiętaj, że wielu ludziom hasło “lekarz” kojarzy się głównie ze stresem - nieprzyjemnym badaniem, nerwowym czekaniem na diagnozę…
Napisz o sobie coś, co wykracza poza ramy zawodowe. Kilka zdań na temat Twojego hobby pokaże, że specjalista w białym kitlu, któremu powierza się rzecz najcenniejszą, czyli zdrowie, jest takim samym człowiekiem.
Czy wszystkie informacje są jasne?
Częstym błędem, tzw. "czeskim" są pomyłki w adresie lub niejasne wskazówki adresowe. Zdarza się, że na profilu został podany niepełny adres (np. brakuje numeru lokalu) lub pinezka, która pojawia się po kliknięciu w mapę, jest zaznaczona w niewłaściwym miejscu. Aby uniknąć ewentualnych wątpliwości, upewnij się, że dane Twoich gabinetów są wprowadzone właściwie. W końcu wszystkim nam zależy, aby pacjent bezproblemowo trafił na umówioną wizytę.
Adresy możesz edytować klikając tutaj (najpierw zaloguj się do serwisu) i wybierz zakładkę Adresy, a przypiętą pinezkę na mapie, możesz zweryfikować po przejściu na Twój profil z perspektywy pacjenta – po prostu wpisz swoje nazwisko w naszym serwisie i otwórz profil, tak jakby zrobił to pacjent. Po prawej stronie danych adresowych gabinetu znajdziesz mapkę – kliknij na nią i sprawdź, czy wszystko się zgadza. Na poniższym zrzucie ekranu zobacz, o którym miejscu mowa.
Pinezka znajduje się w nieprawidłowym miejscu? Napisz do nas na cc@znanylekarz.pl lub jeśli zarządzasz placówką na placowki@znanylekarz.pl, a nasi eksperci zaktualizują tę informację.
Czasem mniej znaczy więcej
Być może brzmi to jakbyśmy sobie zaprzeczali, jednak w kontekście listy usług na profilu – jest to prawda. Przeciętny pacjent nie zna specjalistycznego żargonu i wiele nazw oferowanych usług czy badań brzmi dla niego jak czarna magia. Gdy na profilu specjalisty znajduje się długa lista niezrozumiałych dla niego nazw, często może to skutkować rezygnacją z umówienia wizyty na rzecz innego specjalisty, gdzie zawarte na profilu informacje są dla niego klarowne.
Co sugerujemy? Oto kilka naszych rad:
- Przede wszystkim korzystaj z nazewnictwa słownikowego, które proponuje ZnanyLekarz. Przy wprowadzaniu usługi do kalendarza, system podpowie Ci najlepsze nazwy, które możesz wybrać. Tutaj znajdziesz instrukcję, jak dodawać usługi do swojego kalendarza, a tutaj z konta placówki. Najczęściej wyszukiwanymi przez pacjentów usługami są proste nazwy, np. "konsultacja endokrynologiczna", "badanie USG".
- Dodaj do kalendarza te usługi, które głównie wykonujesz, dzięki temu pacjent z łatwością znajdzie tę, której akurat potrzebuje – chyba nikt nie lubi tracić czasu na przeglądanie długich list.
- Jeśli w Twojej branży nazwy wykonywanych badań są skomplikowane, upewnij się, że przy każdej usłudze jest uzupełniony opis wyjaśniający z czego składa się badanie oraz jego przebieg.
- Ceny są nie mniej ważne – jeśli cena danej usługi od czegoś zależy, to warto to nakreślić we wspomnianym opisie. Unikniesz w ten sposób nieporozumień.
Moc opinii
Wielu pacjentów przywiązuje wielką wagę do opinii, jaką cieszy się lekarz. Znów powraca tu kwestia kompetencji - a raczej jej braku, aby oceniać lekarzy wyłącznie na podstawie rzetelnej oceny ich pracy.
Opinie stały się kryterium decydującym o wyborze lekarza dla ponad 80% pacjentów. Warto więc zachęcać osoby, które odwiedzają nasz gabinet, aby podzieliły się w serwisie wrażeniem po wizycie. Więcej niż prawdopodobne, że opinia pacjenta zadowolonego z naszej postawy i przebiegu stanie się zachętą dla innych.
Nic nie zrobi się samo!
Założenie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl to świetny pierwszy krok na drodze ku systematycznemu pozyskiwaniu nowych pacjentów. Aby osiągnąć cel, musisz jednak postawić również kolejne. Portal stwarza Ci przestrzeń do zaprezentowania się potencjalnym pacjentom - od Ciebie jednak zależy, jak ją wykorzystasz.
Nie czekaj, aż osoby, które mogłyby skierować się do Twojego gabinetu, udadzą się do kogoś innego!
Jak zbudować profesjonalny wizerunek? Dowiesz się z e-booka 4 zasady budowania wizerunku w Internecie!