Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu
Zamiast klikać – skopiuj, czyli jakich treści w gabinecie nie musisz pisać za każdym razem od nowa?

Z doświadczenia naszych klientów wiemy, jak wiele czasu zajmują lekarzom i specjalistom powtarzalne czynności, szczególnie w obszarze prowadzenia dokumentacji medycznej. Nasz system jest stworzony tak, aby jak najwięcej takich czynności zautomatyzować, tym samym oszczędzając czas podczas wizyty i tuż po niej.

Oszczędzaj czas i pracuj efektywniej wykorzystując funkcje ZnanyLekarz 

Zobacz, jak nasze rozwiązania ułatwiają życie i pomagają efektywniej organizować czas pracy.

💡 Czy wiesz, że lekarze spędzają średnio ok. 1 h dziennie na rozmowach telefonicznych z pacjentami?
Średnio 3 na 4 telefony do gabinetu dotyczą umówienia wizyty, zmiany jej terminu lub odwołania. Co czwarty pacjent dzwoni zapytać o lokalizację. Na te pytania nie musi odpowiadać lekarz, ani nawet recepcja. Istnieją proste sposoby, aby to ograniczyć. 

Poznaj 5 obszarów i funkcje ZnanyLekarz, które możesz wykorzystać i oszczędzić jeszcze więcej czasu, jednocześnie dbając o pozytywne doświadczenia pacjentów.

1. Odpowiedzi na powracające pytania od pacjentów

Na czym polega usługa? Jak się do niej przygotować? Jaka jest cena usługi? A czy akceptowane są ubezpieczenia X i Y? Jesteśmy przekonani, że odpowiedzi na te pytania znasz na pamięć, jednak każdorazowe przekazywanie ich pacjentom (np. przez telefon) może być męczące, prawda? 

Zadbaj o to, aby Twój profil odpowiadał na nie w jak największym stopniu. Nie zostawiaj pacjentów z domysłami, bo niedoinformowani zasypią Cię telefonami i/lub wiadomościami albo zaczną szukać pomocy gdzieś indziej. W tym miejscu opowiadamy o tym, jakich jeszcze błędów w uzupełnianiu profilu nie warto popełniać. 

illu-patients-doctor-question-help-ask

 

2. Informacje o parkingu, lokalizacji, godzinach otwarcia, zasadach w gabinecie

Jeśli pacjent ma już niezbędne informacje potrzebne do umówienia wizyty i zdecyduje się to zrobić, warto wykorzystać ten moment na uprzedzenie pytań, które padają często w dniu wizyty. Informacje takie jak: dokumenty, czy badania konieczne przed wizytą, konieczność założenia maseczki w gabinecie, dostępność parkingu czy poczekalni, możesz przekazać pacjentowi w momencie rezerwacji terminu. Skorzystaj z funkcji Informacje dla pacjentów i wprowadź komunikat, który pacjent będzie musiał zaakceptować żeby umówić wizytę. 

Zobacz tutaj, jak to działa i jak ją włączyć w swojej praktyce.

3. Szablony opisów wizyt w karcie pacjenta

Część wizyt przebiega w podobny sposób, prawda? Uzupełniasz informacje dotyczące alergii pacjenta, stale przyjmowanych leków, spisujesz objawy i stawiasz diagnozę. Z kolei w przypadku np. bilansów zdrowia uzupełniasz za każdym razem te same informacje. Nie musisz każdorazowo dodawać stałych elementów opisu wizyty – przygotuj jednorazowo szablon w ten sposób. Dzięki temu masz przygotowaną strukturę wizyty i pozostaje tylko uzupełnić odpowiedzi uzyskane w trakcie wywiadu i badania. Bez zbędnego pisania.

Dzięki funkcji ZnanyLekarz Szablony opisów wizyt w karcie pacjenta unikniesz czasochłonnego uzupełniania powielalnych informacji. A podczas wizyty poświęcisz więcej czasu pacjentowi.

illu-doctor-documents-papers

4. Szablony dokumentów w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej

Wiemy, że w pracy lekarzy i specjalistów są powtarzalne elementy, np. wypisywanie zaświadczeń o stanie zdrowia i innych podobnych dokumentów. Możesz przygotować gotowe treści z wykorzystaniem informacji znajdujących się na karcie pacjenta (jak np. PESEL). Dzięki temu, gdy musisz wystawić taki dokument, wybierasz szablon, weryfikujesz, czy są zawarte wszystkie potrzebne informacje i drukujesz. Bez pisania od nowa czy martwienia się o interpunkcję i pełne zdania, dzięki wcześniej przygotowanym szablonom dokumentów w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.

Tutaj znajdziesz instrukcję, jak to zrobić. 

5. Wiadomości do pacjentów z przypomnieniem o wizycie – i nie tylko 

Ręcznie pisane wiadomości SMS do pacjentów to już przeszłość. Jeśli korzystasz z systemu ZnanyLekarz, upewnij się, że w pełni wykorzystujesz jego potencjał i masz włączone wszystkie niezbędne powiadomienia do pacjentów.

Zobacz, jakie powiadomienia możesz włączyć.

Funkcja powiadomień i przypomnień SMS o wizycie nie tylko oszczędza Twój czas, ale i pieniądze. Według naszych badań powiadomienia zmniejszają ryzyko nieobecności pacjentów na wizytach nawet o 65%!  Korzystając z funkcji powiadomień i przypomnień SMS o wizycie, możesz z wyprzedzeniem prosić pacjentów o potwierdzenie, czy przyjdą, a jeśli nie, mieć w zanadrzu listę chętnych, którym można zaproponować wcześniejszą wizytę. 

Psst, czy wiesz, że możesz personalizować treść wysyłanych powiadomień? Na przykład, jeśli jesteś fizjoterapeutą/tką, napisz pacjentom, jak się ubrać na wizytę. Tutaj podpowiadamy, jak dostosować treść przypomnienia. 

🔖 Przeczytaj też: (Odzyskaj) godziny, za które nikt Ci nie płaci

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!