Z doświadczenia naszych klientów wiemy, jak wiele czasu zajmują lekarzom i specjalistom powtarzalne czynności, szczególnie w obszarze prowadzenia dokumentacji medycznej. Nasz system jest stworzony tak, aby jak najwięcej takich czynności zautomatyzować, tym samym oszczędzając czas podczas wizyty i tuż po niej.
Oszczędzaj czas i pracuj efektywniej wykorzystując funkcje ZnanyLekarz
Zobacz, jak nasze rozwiązania ułatwiają życie i pomagają efektywniej organizować czas pracy.
💡 Czy wiesz, że lekarze spędzają średnio ok. 1 h dziennie na rozmowach telefonicznych z pacjentami?
Średnio 3 na 4 telefony do gabinetu dotyczą umówienia wizyty, zmiany jej terminu lub odwołania. Co czwarty pacjent dzwoni zapytać o lokalizację. Na te pytania nie musi odpowiadać lekarz, ani nawet recepcja. Istnieją proste sposoby, aby to ograniczyć.
Poznaj 5 obszarów i funkcje ZnanyLekarz, które możesz wykorzystać i oszczędzić jeszcze więcej czasu, jednocześnie dbając o pozytywne doświadczenia pacjentów.
1. Odpowiedzi na powracające pytania od pacjentów
Na czym polega usługa? Jak się do niej przygotować? Jaka jest cena usługi? A czy akceptowane są ubezpieczenia X i Y? Jesteśmy przekonani, że odpowiedzi na te pytania znasz na pamięć, jednak każdorazowe przekazywanie ich pacjentom (np. przez telefon) może być męczące, prawda?
Zadbaj o to, aby Twój profil odpowiadał na nie w jak największym stopniu. Nie zostawiaj pacjentów z domysłami, bo niedoinformowani zasypią Cię telefonami i/lub wiadomościami albo zaczną szukać pomocy gdzieś indziej. W tym miejscu opowiadamy o tym, jakich jeszcze błędów w uzupełnianiu profilu nie warto popełniać.
2. Informacje o parkingu, lokalizacji, godzinach otwarcia, zasadach w gabinecie
Jeśli pacjent ma już niezbędne informacje potrzebne do umówienia wizyty i zdecyduje się to zrobić, warto wykorzystać ten moment na uprzedzenie pytań, które padają często w dniu wizyty. Informacje takie jak: dokumenty, czy badania konieczne przed wizytą, konieczność założenia maseczki w gabinecie, dostępność parkingu czy poczekalni, możesz przekazać pacjentowi w momencie rezerwacji terminu. Skorzystaj z funkcji Informacje dla pacjentów i wprowadź komunikat, który pacjent będzie musiał zaakceptować żeby umówić wizytę.
Zobacz tutaj, jak to działa i jak ją włączyć w swojej praktyce.
3. Szablony opisów wizyt w karcie pacjenta
Część wizyt przebiega w podobny sposób, prawda? Uzupełniasz informacje dotyczące alergii pacjenta, stale przyjmowanych leków, spisujesz objawy i stawiasz diagnozę. Z kolei w przypadku np. bilansów zdrowia uzupełniasz za każdym razem te same informacje. Nie musisz każdorazowo dodawać stałych elementów opisu wizyty – przygotuj jednorazowo szablon w ten sposób. Dzięki temu masz przygotowaną strukturę wizyty i pozostaje tylko uzupełnić odpowiedzi uzyskane w trakcie wywiadu i badania. Bez zbędnego pisania.
Dzięki funkcji ZnanyLekarz Szablony opisów wizyt w karcie pacjenta unikniesz czasochłonnego uzupełniania powielalnych informacji. A podczas wizyty poświęcisz więcej czasu pacjentowi.
4. Szablony dokumentów w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej
Wiemy, że w pracy lekarzy i specjalistów są powtarzalne elementy, np. wypisywanie zaświadczeń o stanie zdrowia i innych podobnych dokumentów. Możesz przygotować gotowe treści z wykorzystaniem informacji znajdujących się na karcie pacjenta (jak np. PESEL). Dzięki temu, gdy musisz wystawić taki dokument, wybierasz szablon, weryfikujesz, czy są zawarte wszystkie potrzebne informacje i drukujesz. Bez pisania od nowa czy martwienia się o interpunkcję i pełne zdania, dzięki wcześniej przygotowanym szablonom dokumentów w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
Tutaj znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.
5. Wiadomości do pacjentów z przypomnieniem o wizycie – i nie tylko
Ręcznie pisane wiadomości SMS do pacjentów to już przeszłość. Jeśli korzystasz z systemu ZnanyLekarz, upewnij się, że w pełni wykorzystujesz jego potencjał i masz włączone wszystkie niezbędne powiadomienia do pacjentów.
Zobacz, jakie powiadomienia możesz włączyć.
Funkcja powiadomień i przypomnień SMS o wizycie nie tylko oszczędza Twój czas, ale i pieniądze. Według naszych badań powiadomienia zmniejszają ryzyko nieobecności pacjentów na wizytach nawet o 65%! Korzystając z funkcji powiadomień i przypomnień SMS o wizycie, możesz z wyprzedzeniem prosić pacjentów o potwierdzenie, czy przyjdą, a jeśli nie, mieć w zanadrzu listę chętnych, którym można zaproponować wcześniejszą wizytę.
Psst, czy wiesz, że możesz personalizować treść wysyłanych powiadomień? Na przykład, jeśli jesteś fizjoterapeutą/tką, napisz pacjentom, jak się ubrać na wizytę. Tutaj podpowiadamy, jak dostosować treść przypomnienia.
🔖 Przeczytaj też: (Odzyskaj) godziny, za które nikt Ci nie płaci