Z tego artykułu wiesz już, czym się różni PR od reklamy i jakie działania podjąć na początku swojej drogi do zbudowania wizerunku profesjonalisty wśród pacjentów. Przeczytaj fragment rozmowy z PR Managerką ZnanegoLekarza, Iwoną Dziedzic-Gawryś, aby poznać kilka praktycznych sposobów na wyróżnienie się na tle innych lekarzy lub specjalistów.
💡 Marketing zawsze z pomocą
Nie ulega wątpliwości, żeby pacjenci wybrali nas jako lekarza czy placówkę, muszą zostać odpowiednio zachęceni. Tak właśnie działa właściwie zaplanowana i składająca się z wielu elementów strategia marketingowa, której celem jest właściwe pozycjonowanie siebie czy swoich usług, np. w wyszukiwarkach internetowych. Warto czasem zostawić te działania specjalistom lub platformom, które są w tym naprawdę skuteczne i działają w naszej branży. Działania te mogą uzupełniać, np. kampanie informacyjne o akcjach specjalnych, promocjach na usługi czy nawet monitorowanie działań konkurencji.
To, co zawsze działa na plus, niezależnie czy mowa o reklamie, marketingu czy public relations to różnego rodzaju akcje społeczne i kampanie w ramach CSR (ang. Corporate Social Responsibility - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) bądź inne działania, które angażują nasze otoczenie, a szczególnie grupę docelową.
💡 Postaw na innowacje
Jeżeli naszym celem pozyskanie nowych pacjentów i zaistnienie w ich pamięci, nie wyobrażam sobie, żeby na stronie nie było możliwości bezpośredniego umówienia wizyty, a zamiast tego miałabym X formularzy, które na koniec prowadzą do… telefonu do placówki. Nie róbmy sobie tego ;-) Jeśli chodzi o ciekawe, dopiero raczkujące działania marketingowe w branży medycznej to coraz więcej lekarzy, specjalistów oraz placówek ma na swoich stronach lub w mediach społecznościowych tzw. chatboty, czyli automatyczne odpowiedzi wiadomości od pacjentów. Są one w stanie odpowiedzieć na najpopularniejsze pytania pacjentów, bez angażowania pracowników recepcji. Pamiętajmy, że potencjalni pacjenci wchodzą na stronę www lekarza lub placówki w konkretnym celu. Nie zostawiajmy ich tam bez tzw. call-to-action, czyli wezwania do akcji, na przykład w postaci widocznego przycisku “Umów wizytę” lub “Napisz do nas”.
💡 Komunikacja
Pacjenci wracają do gabinetu czy placówki gdzie zostali dobrze obsłużeni. Warto zatem postawić na komunikację z pacjentem, która będzie uwzględniała, m.in. dostosowanie języka komunikacji czy przekazywanie informacje o zabiegach i leczeniu w przystępny i zrozumiały sposób.
💡 Bądź ekspertem
Internet nie leczy, o czym niestety nie wszyscy wiedzą, często czytając i sprawdzając informacje w miejscach niewiarygodnych. Pacjenci potrzebują zaufanego i sprawdzonego źródła wiedzy na tematy związane ze zdrowiem. Lekarz jako ekspert jest w stanie ukierunkować pacjentów i pomóc im nie tylko w rozwiązaniu ich problemów. Dlatego tak ważne jest aby być tam, gdzie są nasi pacjenci, pokazywać się jako ekspert w swojej dziedzinie.