Jeśli jesteś osobą zarządzającą placówką medyczną, z pewnością niejednokrotnie w Twojej głowie padały pytania: jak sprostać oczekiwaniom pacjentów? Jakie usługi wprowadzić do oferty, aby przyciągnąć do kliniki/przychodni więcej pacjentów? Czy też, jak właściwie dotrzeć z oferowanymi usługami do danej grupy docelowej? W środowisku medycznym te pytania, a w zasadzie odpowiedzi na nie, mogą spędzać sen z powiek. W tym artykule przedstawimy proste i skuteczne rozwiązania.
Ale od początku. Skąd wiedzieć jakich usług szukają pacjenci?
Tutaj zatrzymamy się na chwilę, bo to bardzo ważne pytanie, od którego musimy zacząć. Jak właściwie dowiedzieć się, jakie w danej okolicy jest zapotrzebowanie na usługi medyczne/specjalistyczne? Na to pytanie najlepiej odpowiedzą nam liczby – statystyki. Będąc klientem ZnanyLekarz jako placówka medyczna, masz dostęp do wielu różnych statystyk, ale w tej kwestii dwie z nich będą najważniejsze:
- Twoje najpopularniejsze specjalizacje,
- Twoje wyniki na tle miasta.
Szerzej na temat tych pomocnych danych, pisaliśmy w tym artykule, do którego przeczytania gorąco zachęcamy. Jednak w skrócie: pierwsza z nich daje nam informacje, jakie specjalizacje pacjenci najczęściej wybierają w Twojej placówce, gdy umawiają w niej wizytę (oraz jakie najrzadziej). Druga zaś dostarczy Ci danych, dzięki którym możesz porównać się z konkurencją, czyli zobaczyć które specjalizacje w Twojej placówce pacjenci wybierają chętniej w porównaniu do konkurencji, a przy których konkurencja radzi sobie lepiej od Ciebie.
No dobrze, ale jak wykorzystać te informacje?
Już wiesz jakiej specjalizacji profesjonaliści w Twojej klinice są najpopularniejsi, a do jakich jest mniejszy ruch. Teraz czas wykorzystać te informacje w praktyce i tutaj pada słowo klucz: optymalizacja.
Dzięki optymalizacji jesteś w stanie rozwijać swoją placówkę, rozszerzać ofertę, dostosowywać do potrzeb rynku, a w efekcie docierać do nowych pacjentów, przyciągać ich do placówki, zwiększać liczbę umówionych wizyt, co finalnie przekłada się na zwiększenie zysków.
Jeśli Wyniki na tle miasta pokazują Ci, że przykładowo poniżej średniej w Twojej placówce wypadają dermatolodzy, to dodaj więcej terminów dla lekarzy tej specjalizacji. Wszyscy dermatolodzy mają pełne grafiki? Zatrudnij nowego specjalistę z tej dziedziny – do tego możesz użyć platformy HireDoc, na której możesz dodać ogłoszenie. Dana Wyniki na tle miasta mówi nam, czego szukają pacjenci, więc w prosty sposób mamy odpowiedź jakie jest zapotrzebowanie, a czego Ty nie dostarczasz.
Pamiętaj, że jeśli jesteś klientem ZnanyLekarz to optymalizację profilu, może wykonać dla Ciebie opiekun – wystarczy zgłosić się do nas z taką prośbą na placowki@znanylekarz.pl lub bezpośrednio na adres mailowy Twojego opiekuna.
Docieralność do pacjentów, czyli o tym, jak jej sprostać
Tutaj warto zaznaczyć kilka istotnych aspektów, o których już pewnie wiesz, ale pozwól, że Ci o nich przypomnimy. Żeby dotrzeć do pacjentów, czyli mówiąc wprost wyświetlić się im na ekranie komputera/telefonu, podczas gdy wyszukują usług medycznych w Internecie, musisz mieć dobrą widoczność i pozycję.
Jaki jest tego sekret? Nasza wyszukiwarka w ZnanyLekarz pozycjonuje wyżej tych lekarzy i specjalistów, którzy się angażują. Oznacza to, że profile tych profesjonalistów, którzy mają wysoki stopień uzupełnienia profilu (min. 80%), odpowiadają na opinie pacjentów, odpowiadają na pytania publiczne pacjentów i oczywiście udostępniają terminy zajmą wyższe miejsca na stronach wyszukiwań niż Ci, którzy tego nie robią. Tak samo działa to w przypadku profili placówek medycznych.
Schemat jest prosty: angażujesz się w profil, więc wyświetlasz się wyżej w wyszukiwarce. Im wyżej pozycjonuje się Twój profil, to dociera on do większej liczby pacjentów. Im więcej pacjentów odwiedzi Twój profil, tym więcej z nich umówi u Ciebie wizytę. A im więcej pacjentów umówi wizytę, tym więcej zarobisz.
Pozwól pacjentom Cię odnaleźć
Dotrzyj do nowych pacjentów poprzez profile lekarzy i specjalistów:
wyróżnij te profile profesjonalistów, którzy mają wolne okienka w swoich kalendarzach i mogą przyjąć więcej pacjentów. Dzięki usłudze Profil Wyróżniony, wypromujesz ofertę placówki i zyskasz więcej umówionych wizyt. Podpowiadamy również, że warto wyróżnić tych specjalistów, których wynik na tle miasta wskazuje na "poniżej średniej".
Dotrzyj do nowych pacjentów z bezpośrednią ofertą placówki:
czyli wyróżnij profil Twojej placówki! Prawie 1/4 zapytań w wyszukiwarce naszego serwisu to zapytania o konkretne usługi – to pokazuje, że warto pozycjonować placówkę na najważniejsze, oferowane w niej usługi. Profil Wyróżniony dla placówek medycznych oparty jest właśnie o kombinacje typ usługi+miasto (Profil Wyróżniony dla lekarzy i specjalistów działa na kombinacjach specjalizacja+miasto). Tu również podpowiadamy, że warto wyróżnić usługi tych specjalizacji, które chcesz wypromować (wolne miejsca w kalendarzu lub nowo zatrudniony pracownik). Tutaj znajdziesz regulamin usługi Profil Wyróżniony dla placówek medycznych. Kliknij poniższy przycisk, jeśli chcesz poznać ofertę usługi.
Rozszerzanie oferty Twojej przychodni nie powinno mieć już przed Tobą tajemnic. Trzymamy kciuki za Twój rozwój i życzymy kalendarzy pełnych wizyt w Nowym Roku!