Managerowie placówek medycznych często stają przed wyzwaniem skutecznej promocji lekarzy zatrudnionych w ich zespołach. Jak się okazuje, w dobie Internetu nie jest to takie proste,, dlatego ZnanyLekarz wychodzi na przeciw oczekiwaniom i oferuje swoim klientom Profil Wyróżniony. Zauważyliśmy, że przy okazji tematu tej usługi, pojawia się często kilka powtarzających się pytań. W odpowiedzi na te wątpliwości, w tym artykule postaramy się szczegółowo wyjaśnić, czym jest ta usługa, jakie niesie korzyści oraz jakie kwestie warto wziąć pod uwagę przy jej wdrażaniu.
1. Jak działa Profil Wyróżniony?
Zacznijmy od prostego wyjaśnienia, czym jest usługa Profil Wyróżniony. To dodatkowe promowanie profilu lekarza na liście wyników wyszukiwania w ZnanyLekarz dla wybranej kombinacji specjalizacja+miasto. Profil mający to wyróżnienie, poza standardowym pojawieniem się w wynikach wyszukiwania (pozycja przypisana według algorytmu, tutaj dowiesz się, jak działa wyszukiwarka ZnanyLekarz) będzie pojawiać się dodatkowo na pierwszych trzech pozycjach każdej ze stron wyników w sposób rotacyjny z innymi profilami, korzystającymi z usługi.
Profil lekarza lub specjalisty z oznaczeniem Profil Wyróżniony zyskuje dodatkowe, wyższe pozycjonowanie oraz elementy wizualne.
Co daje wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania? Lepszą "docieralność" do pacjentów. Im wyżej profil jest pozycjonowany, tym większa szansa na trafienie potencjalnych pacjentów na Twoją ofertę, a tym samym na wzrost ruchu pacjentów na profilu i jego odwiedzin. Jeśli nie jest to jeszcze jasne, mówimy to głośno: to wszystko przekłada się na więcej rezerwacji wizyt i większy zysk dla Ciebie.
Profil Wyróżniony jest usługą limitowaną, co oznacza, że dla każdej kombinacji specjalizacja+miasto liczba miejsc jest ograniczona. Jest to dodatkowa korzyść, bo pozwala wyróżnić się tylko określonej liczbie specjalistów na tle konkurencji, np. pod hasłem Dermatolog, Wrocław.
2. Czy Profil Wyróżniony się opłaca?
To pytanie pojawia się bardzo często, dlatego chcemy możliwe jak najbardziej rozwiać wszelkie wątpliwości.
Zacznijmy z wysokiego C, czyli od ceny. Koszt usługi rozpoczyna się już od 99 zł netto/miesięcznie i zależy od popularności kombinacji. Najdroższe kombinacje (to właśnie te najbardziej oblegane) oscylują w granicach 1999-2199 zł netto/miesięcznie. Nasi klienci, którzy korzystają z usługi odnotowują następujące wzrosty:
-
Średnio 85% więcej odwiedzin na profilu,
-
Średnio 88% więcej rezerwacji wizyt w ciągu miesiąca.
Dodatkowym dowodem na to, może być fakt, że wiele kombinacji jest stale zapełnionych (takich jak: psycholog Poznań, ginekolog Wrocław, dermatolog Kraków itd.), a nasi klienci nie chcą z nich rezygnować z uwagi na znaczny wzrost osiąganych zysków. 😉
Poznaj historię sukcesu jednego z naszych klientów, placówki Kindermedica w Warszawie, która odnotowała 400% wzrost wyświetleń profilu lekarza w pierwszym miesiącu po uruchomieniu usługi Profil Wyróżniony. Manager, Łukasz Paczwa tak wypowiada się o Profilu Wyróżnionym:
"Na tę chwilę mamy 10 promowanych profili, pewnie z czasem będzie ich więcej. W naszym przypadku na początku sprawdziła się usługa Profilu Wyróżnionego, która pomogła nam wyróżnić naszych pediatrów na start."
3. Jakich lekarzy/specjalistów lepiej promować? Nowozatrudnionych czy z większym stażem?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta: wyróżnij tych lekarzy, którzy mają dużą dostępność terminów.
Dlaczego? Jeśli w placówce zatrudniony jest ortopeda, który pracuje załóżmy 3 godziny w tygodniu, to jego dostępność jest dość okrojona. Jednym z czynników, które standardowy algorytm ZnanyLekarz bierze pod uwagę jest wspomniana ilość wolnych terminów w grafiku i nie jest to bez przyczyny. Oczywiście, taki lekarz może zostać dodatkowo wypromowany w ramach usługi Profil Wyróżniony, jednak przez wgląd na małą dostępność terminów, mogą się one szybko zapełnić, przez co w kalendarzu pojawi się informacja o braku dostępnych terminów. Jeśli lekarz/specjalista nie ma wolnych godzin, to usługa zapewniająca pozyskanie pacjentów nie spełni swojej roli.
Jeśli w Twojej placówce, tak jak w przypadku placówki Kindermedica właśnie zatrudniliście lekarzy/specjalistów z dużą dostępnością, to warto dać im szansę na przebicie się wśród konkurencji, właśnie dzięki Profilowi Wyróżnionemu. Jeśli w placówce są lekarze/specjaliści pracujący już pewien czas, ale w dalszym ciągu mają wiele wolnych okienek – to też jest świetna okazja do wypromowania ich profili i zapełnienia kalendarzy.
4. Sprawdź, kto może korzystać z usługi
Usługa jest ekskluzywna, więc nie każdy może ją aktywować bez uprzedniego spełnienia kryteriów. Przygotowaliśmy listę konkretnych wymagań, które muszą zostać spełnione, aby usługa mogła być uruchomiona dla danego lekarza/specjalisty. Oto one:
- dostępny na profilu grafik z wolnymi terminami,
- co najmniej 3 opinie pacjentów,
- co najmniej 75% uzupełnienia profilu,
- dodane zdjęcie profilowe.