Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Usprawnienie pracy gabinetu
Jak czytać statystyki w kalendarzu ZnanyLekarz, aby wykorzystać potencjał gabinetu lub placówki i czerpać korzyści?

Jak dobrze znasz sekcję Statystyki w swoim kalendarzu? Przeglądasz Raporty? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby nie przeoczyć wskazówek ważnych dla rozwoju Twojego biznesu. 

Filtry statystyk – dostosuj widok do swoich potrzeb

Zacznijmy od tego, że w kalendarzu ZnanyLekarz masz możliwość podglądu tych statystyk, które Cię najbardziej interesują. Zdecyduj, jaki okres chcesz przeanalizować, a może nawet porównać. Jeśli masz kilka adresów, możesz analizować je jeden po drugim lub jednocześnie. 

Analizując poszczególne okresy w roku, możesz zaobserwować różnorodne tendencje i przeanalizować je. Być może dla którejś z Twoich usług widoczna jest sezonowość? A może wiosna lub jesień to moment zwiększonej liczby rezerwacji przez pacjentów?

Główny widok: wizyty umówione przez Ciebie vs. przez pacjentów

Tuż pod filtrami widoku znajduje się główny podgląd wizyty umawianych za pośrednictwem kalendarza ZnanyLekarz lub profilu w serwisie. Niebieskim kolorem oznaczone są te wizyty, które dodajesz samodzielnie do kalendarza. Zielony kolor oznacza wizyty umówione online, czyli przez Twoich pacjentów.

Kiedy pacjenci umawiają wizyty?

Tuż obok głównego widoku znajdują się dane dotyczące źródeł wizyt. Oprócz tego masz dostęp do informacji o tym, czy pacjenci rezerwowali wizyty w godzinach pracy gabinetu lub placówki czy nie. Na przykładzie widać, że 65% pacjentów tego lekarza umawiało wizyty samodzielnie, gdy lekarz nie był w pracy. Oznacza to, że gdyby nie mieli możliwości samodzielnej rezerwacji, wizyty nie zostałyby umówione, ponieważ pacjentom nie udałoby się do Ciebie dodzwonić. 

Ten przykład pokazuje również, że aktualny grafik wizyt jest niezbędny do tego, aby nie tracić pacjentów i potencjalnych wizyt. Wyobraźmy sobie sytuację, w której rezerwacje są możliwe tylko przez telefon – 65% wizyt, a co za tym idzie – 65% przychodów w tym gabinecie zostałoby utraconych.

Wizyty odwołane i nieobecności

Informacje znajdujące się w widoku po prawej stronie dotyczą liczby nieobecności pacjentów oraz odwołanych wizyt. Liczbę nieobecności można odczytać jako stratę przychodu – dlatego warto analizować te dane i dbać o to, aby ta liczba była jak najmniejsza. Sposobem na zabezpieczenie się przed nagłymi odwołaniami (na mniej niż 24h przed wizytą) i nieobecnościami pacjentów jest między innymi narzędzie Płatności, które pozwala na przyjęcie płatności za wizytę zanim się ona odbędzie. 

Automatyczne powiadomienia i przypomnienia dla pacjentów to również sposób na to, by zmniejszyć liczbę nieobecności pacjentów i odwołań wizyt na ostatnią chwilę. Zobacz, które z nich są włączone dla Twoich pacjentów.

Twoja najpopularniejsza usługa 

Ten wykres pomaga przeanalizować usługi, które najczęściej świadczysz pacjentom i te, które nie cieszą się dużą popularnością, na przykład z uwagi na porę roku lub "sezon". Warto zastanowić się nad promocją tych niszowych usług.

Na przykład: może miesiąc profilaktyki i walki z nowotworami skóry będzie dobrą okazją do zaproszenia pacjentów na wideodermatoskopię? Poinformuj ich o tym np. za pomocą Kampanii lub w swoich mediach społecznościowych. Przeanalizuj również ceny usług w stosunku do ich popularności – być może warto inaczej zaplanować cennik?

Raporty: przychody i koszty

Analiza statystyk to nie tylko podgląd zysków, ale również kosztów, które możesz wygodnie dodawać w kalendarzu ZnanyLekarz. Gromadzenie tych informacji w jednym miejscu pozwala na realną ocenę finansów Twojej praktyki. Ubezpieczenie sprzętu lub gabinetu, ogrzewanie, prąd, artykuły papiernicze – te wszystkie wydatki wraz z cenami możesz dodać w tym miejscu, aby wygodnie kontrolować koszty i wyciągać jak najlepsze wnioski z analizy danych. 

A dodatkowo: statystyki na profilu w serwisie

Dobrze widzisz, w systemie ZnanyLekarz masz dostęp również do statystyk dotyczących profilu w serwisie. Możesz podejrzeć liczbę wyświetleń profilu, liczbę umówionych wizyt, a także wyświetlenia numeru telefonu przez pacjentów. 

Wskazówka: jeśli zanotujesz spadek liczby wizyt na profilu, upewnij się, że nie popełniasz popularnych błędów w udostępnianiu informacji. Przeczytaj artykuł na ten temat. 

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!