Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

Dla lekarza patient experience
Jak "zatrzymać" pacjenta, tak aby chciał wrócić do Ciebie na wizytę?

Patient experience to dosłownie tłumacząc doświadczenie pacjenta w całym procesie zapisu i realizacji wizyty, począwszy od wyszukania specjalisty, umówienia wizyty, przebiegu wizyty, aż po wyjście z gabinetu. Dbałość o wysokiej jakości doświadczenie pacjenta jest ważna, aby ten sam pacjent chciał do Ciebie wrócić. Jeśli coś na tej drodze zawiedzie, to istnieje duża szansa, że pacjent następnym razem wybierze konkurencję. Jak tego uniknąć? 

Skąd pacjenci o Tobie wiedzą?

Zacznijmy od podstaw. Jak to działa, że pacjent trafia na informacje o Tobie? Do tego oczywiście kluczowa jest widoczność w Internecie. Nie zaskoczymy Cię, mówiąc, że profil na ZnanyLekarz jest do tego idealnym narzędziem – możesz umieścić w nim wszystkie istotne dla pacjentów informacje odnośnie do Twojej oferty, wykształcenia, zakresu wykonywanych usług, etc. 

Aby móc dotrzeć do jak największej liczby pacjentów, pamiętaj, aby nie omijać tak ważnego źródła, jakim jest wyszukiwarka Google. Wysoka widoczność w wynikach wyszukiwania to średnio o 60% więcej odwiedzin strony dziennie. Upewnij się więc, że Twoje nazwisko jest tam widoczne – w tym pomoże Ci bezpłatna wizytówka Google Business Profile (Google Profil Firmy). Więcej na temat widoczności w Google i samej wizytówki przeczytasz w tym artykule.

Pacjent jest na Twoim profilu. Dlaczego następnie z niego wychodzi?

Tym razem zadamy pytanie Tobie: jak Twoim zdaniem wygląda poniższy profil?

Odpowiedź jest bardzo prosta: niewiarygodnie, ze względu na brak wystarczających informacji. Ponad 2/3 pacjentów liczy na efektywne wyszukiwanie i chce znaleźć jak najwięcej informacji od razu po wpisaniu nazwiska lekarza w Google. Zatem, jeżeli pacjent dotarł na Twój profil na ZnanyLekarz, to powinien otrzymać wszystkie informacje jak na tacy (i nam też na tym zależy). 

Upewnij się więc, że Twój profil zawiera:

  • Zdjęcie profilowe: to ważne, żeby już na samym początku wzbudzić zaufanie potencjalnego pacjenta.

  • Wykształcenie: pokaż, że jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie. Jeżeli na Twoim profilu brakuje informacji dotyczących wykształcenia, doświadczenia, czy zdjęcia profilowego to sprawdź tutaj, jak uzupełnić te informacje. 

  • Dokładny adres: pacjent musi wiedzieć, gdzie ma trafić. Jak edytować adres?

  • Oferowane usługi: tego chyba nie musimy tłumaczyć. Każdy z nas, decydując się na skorzystanie z jakichkolwiek usług, chce wiedzieć, na co się pisze. Chcesz rozszerzyć ofertę usług na Twoim profilu? Podpowiadamy tutaj, jak to zrobić.

  • Ceny usług: kluczowa kwestia! Jeśli pacjent na Twoim profilu nie znajdzie cen usług, to z pewnością nie wzbudzi to jego zaufania i wybierze takiego specjalistę, który ma podane ceny na profilu. Uzupełnij je zgodnie z tą instrukcją

Dlaczego pacjent nie przyszedł na wizytę?

Oczywiście powodów może być wiele, jednak skupmy się na tym najczęstszym: czynnik ludzki. Żyjemy obecnie w takim pędzie, że trudno jest pamiętać o wszystkich zaplanowanych (i nieplanowanych) czynnościach do wykonania. W tym celu warto wykorzystać automatyczne powiadomienia przypominające o wizycie: Ty nie musisz pamiętać o ich wysyłce, a pacjent nie musi pamiętać o wizycie (do czasu przypomnienia). W zależności od tego, na ile przed terminem wizyta została umówiona, to taka notyfikacja zostanie przesłana do pacjenta na 48 h lub 24 h przed wizytą. 

Sprawdź w ustawieniach Twojego kalendarza, czy na pewno masz je aktywowane. W tej instrukcji znajdziesz informacje krok po kroku, jak przejść do zakładki z konfiguracją powiadomień.  

Jak postępować na wizycie, aby zbudować pozytywne doświadczenia?

Stwórz na wizycie taką atmosferę, aby pacjent w razie potrzeby zdrowotnej chciał do Ciebie wrócić. Przede wszystkim uważnie wysłuchaj pacjenta. W zależności od tego jak pacjent jest "przygotowany" do wywiadu, zadawaj pytania, tak aby dowiedzieć się jak najwięcej o jego objawach, przez co pacjent poczuje się zaopiekowany. Przy postawieniu diagnozy, upewnij się, że pacjent zrozumiał wszystkie Twoje zalecenia. Unikaj skomplikowanych medycznych sformułowań, bo większość pacjentów nie posługuje się językiem medycznym. Zostaw także przestrzeń na pytania pacjenta, tak aby wyszedł z poczuciem komfortu, że wszystko co padło na wizycie, jest dla niego zrozumiałe. 

W kontekście budowania relacji z pacjentem, ważne są też okoliczności podczas wizyty. Jeśli całą wizytę notujesz na klawiaturze komputera, to nie nawiązujesz z pacjentem kontaktu wzrokowego to pacjent może mieć wrażenie, że nie poświęcasz mu należytej uwagi. Oczywiście skupiasz się na tym aby przygotować przejrzystą dokumentację medyczną, ale pacjent może poczuć się przez to mniej ważny.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom lekarzy i specjalistów, stworzyliśmy nowe narzędzie, które tworzy automatycznie notatki z wizyty – AI Asystent. Dzięki temu rozwiązaniu, nie tracisz czasu na ręczne zapisywanie i możesz poświęcić w pełni swoją uwagę na pacjencie. Asystent wygeneruje dla Ciebie gotową do zatwierdzenia notatkę. Co ważne, notatka nie będzie zawierać dygresji i innych pobocznych wątków – tylko medycznie istotne informacje, które zatwierdzasz przed dodaniem do dokumentacji medycznej pacjenta.

Przekonaj się, jak AI Asystent może usprawnić Twoją codzienną pracę i poprawić relację z pacjentami.

Dowiedz się więcej

 

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!