Pacjenci poszukujący specjalisty czy lekarza, wiedzą na jakie aspekty, znajdujące się na wizytówkach specjalistów zwracać uwagę. Jeśli potencjalny pacjent trafi na profil lekarza, na którym brakuje istotnych informacji czy pasujących terminów z dużym prawdopodobieństwem zrezygnuje z umówienia wizyty i będzie kontynuować poszukiwania tego właściwego. Dbałość o komplet i aktualność danych jest ważna, także z uwagi na pozycję w wynikach wyszukiwania. Mówiąc wprost, mało który pacjent będzie na tyle zdeterminowany, aby wertować wiele stron wyszukiwarki – raczej wybierze specjalistę spośród pierwszych wyników. Zobacz, co możesz zrobić, aby już na samym początku zadbać o te kwestie.
1. Zadbaj o optymalizację profilu
Aby profil lekarza/specjalisty był atrakcyjny z perspektywy pacjenta (oraz naszego algorytmu wyszukiwarki), ważne jest, aby jego uzupełnienie wynosiło przynajmniej 85% – im wyższy stopień uzupełnienia profilu, tym więcej informacji dla pacjentów. Tą zależność odczytuje wspomniany algorytm wyszukiwarki ZnanyLekarz.pl, który odpowiada za pozycjonowanie profili lekarzy i specjalistów.
Krótko mówiąc: im lepiej uzupełniony profil, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Dlatego zwróć uwagę na uzupełnienie sekcji takich jak: pole O mnie, Doświadczenie, Choroby, Zakres porad, Edukacja czy Zdjęcia. Psst.. Nie zapomnij o dodaniu zdjęcia profilowego – dzięki temu algorytm lepiej spojrzy na ten profil!
Jak edytować profile lekarzy z poziomu konta Twojej placówki? Nic prostszego! Wystarczy, że po zalogowaniu na profil placówki, przejdziesz do zakładki Mój profil i dalej do sekcji Lista profili. Przy nazwiskach lekarzy i specjalistów znajdziesz przycisk Edytuj, dzięki któremu przejdziesz do bezpośredniej edycji profili lekarzy w Twojej placówce.
Jeśli jesteś zalogowany/a do konta placówki, możesz skorzystać z tego linku i wybrać zakładkę Mój profil w panelu z lewej strony.
Chcesz zadbać o optymalizację profili lekarzy i specjalistów, ale nie masz pewności co do treści, które masz wprowadzić? Skontaktuj się z nami na placowki@znanylekarz.pl, a przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatną optymalizację profili i wskażemy, na co należy zwrócić uwagę.
2. Wypromuj profil na szczycie wyników wyszukiwania
Dodając nowego lekarza czy specjalistę do placówki, warto pomyśleć o tym jak w szybki i opłacalny sposób wypromować profil, aby dotarł do rzeszy nowych pacjentów. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, pacjenci raczej decydują się na wybranie specjalisty spośród pierwszych wyników strony (kto ma w końcu dzisiaj czas na długotrwałe poszukiwania).
Profil Wyróżniony, czyli usługa, która pozwala na wyświetlanie profilu na samej górze wyników wyszukiwania (3 pierwsze pozycje każdej ze stron) oraz wyróżnienie go dzięki dodatkowym elementom wizualnym. Jest skierowana dla tych, którym zależy na wypromowaniu profili, zyskaniu większej ilości wyświetleń profili, a przede wszystkim dotarciu do nowych pacjentów, co przekłada się na zwiększenie ilości umówionych wizyt! Do aktywacji usługi konieczny jest m.in. aktywny kalendarz z terminami (ale dla Ciebie to już chyba oczywiste). Brzmi idealnie?
Placówka Kindermedica z Warszawy zwiększyła wyświetlenia profilu o 400% i zyskała 30% więcej wizyt pacjentów w pierwszym miesiącu działania usługi Profil Wyróżniony - zobacz szczegóły.
3. Zwróć uwagę na opinie
Na początek zebranie opinii może wydawać się sporym wyzwaniem, dlatego funkcje kalendarza ZnanyLekarz przychodzą z pomocą.
Upewnij się, że w kalendarzach Twoich specjalistów i lekarzy masz aktywne automatyczne prośby o opinię, które są wysyłane do pacjentów 2h po wizycie. Ta automatyzacja pozwoli Ci zadbać o to, aby każdy z pacjentów, który odbył wizytę w Twojej placówce wyraził swoją opinię. Sprawdzisz to również przechodząc ścieżkę Ustawienia>Kalendarze (bezpośredni link)>wybór kalendarza>Komunikacja.
Kolejną funkcją, która szczególnie na starcie może okazać się przydatna to Kampanie, czyli masowa komunikacja do pacjentów. To właśnie dzięki niej, możesz za pomocą kilku kliknięć wysłać masowo prośby o wystawienie opinii przez tych pacjentów, którzy np. stale korzystają z usług lekarza/specjalisty, bądź zakończyli już leczenie. Panel do zarządzania kampaniami znajdziesz tutaj.
Gromadzenie opinii to jedno, ale należy również pamiętać o budowaniu wizerunku i wzmacnianiu relacji lekarz/placówka-pacjent. W tym najlepiej pomoże odpowiadanie na opinie. Tym prostym gestem pokażecie pacjentom, że zależy Wam na opiniach i nie jesteście na nie obojętni. Panel do odpowiadania na opinie z poziomu konta placówki znajdziesz po przejściu na Mój profil i dalej w zakładce Opinie.
Oczywiście opinie oraz odpowiadanie na nie, są kolejnym czynnikiem wpływającym na pozycję profilu w wyszukiwarce. Kolejny powód na to, że warto się nimi opiekować!
Teraz, kiedy już wiesz co wpływa na pozycjonowanie profili w wynikach wyszukiwania oraz jak dodatkowo wypromować profil nowego lekarza/specjalisty w Twojej placówce za pomocą usługi Profil Wyróżniony – pozyskanie nowych pacjentów nie ma dla Ciebie tajemnic. Do dzieła!