Jeszcze nie tak dawno, w pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości, uczyliśmy się załatwiania niezbędnych spraw i zaspokajania potrzeb w nowy sposób – online. Zakupy przez Internet zdobyły przewagę nad kolejkami w galeriach handlowych, a i czas oczekiwania na konsultację wielu dolegliwości znacznie się skrócił dzięki wprowadzeniu tzw. teleporad, czyli wizyt przez telefon czy Internet.
Dzisiaj już nawet nie zauważamy kolejnej zachodzącej zmiany, ponieważ stało się to dla nas dość naturalne, że sztuczna inteligencja towarzyszy nam w codziennych czynnościach: sterujemy głosem w samochodzie lub dyktujemy wiadomości do znajomych przez telefon, a nawet tłumaczymy komunikaty na dowolny język świata za pomocą skanera w aparacie telefonu.
Nadszedł czas, aby te niezwykle wygodne możliwości wykorzystać tam, gdzie mogą naprawdę wiele zmienić – w gabinetach lekarzy i specjalistów – i poprawić jakość wizyt dzięki znacznej oszczędności czasu.
ZnanyLekarz, jako część grupy Docplanner, powstał po to, żeby uczynić opiekę medyczną bardziej ludzką. Na co dzień przybliżamy lekarzy do pacjentów i ułatwiamy komunikację, a także ograniczamy bariery między nimi – w tym czynności administracyjne, aby lekarz w pełni mógł skupić się na zrozumieniu pacjenta i na jego leczeniu.
Projektujemy nasze narzędzia i rozwiązania w ścisłej współpracy z lekarzami i specjalistami. Dzięki temu są dopasowane do praktyki klinicznej oraz łatwe do wykorzystania, a przy tym intuicyjne dla pacjenta.
Dlatego już w połowie 2024 roku ZnanyLekarz udostępni gabinetom w całej Polsce narzędzie do tworzenia automatycznych notatek z wizyty
AI Asystent jest już w rękach pierwszych lekarzy w Polsce. Prowadzimy badania, analizujemy zebrane wnioski i stale ulepszamy to narzędzie tak, aby wkrótce nawet 20% czasu trwania wizyty lekarskiej i specjalistycznej mogło być przeznaczone na pogłębienie wywiadu, bardziej empatyczną rozmowę z pacjentem. I wreszcie – co za tym idzie – aby diagnoza była jeszcze dokładniejsza, a leczenie bardziej skuteczne.
Rozwiązania AI na wyciągnięcie ręki – i kilkukrotne dotknięcie ekranu
Technologia (z pewnością na ten moment) nie zastąpi wnikliwej analizy danych medycznych zrobionej przez doświadczonego lekarza, nie postawi też złożonej diagnozy. Może jednak przejąć powtarzalne, niewymagające zaawansowanej wiedzy medycznej zadania i tym samym podarować specjalistom dodatkowy czas na wysłuchanie wywiadu, analizę i przygotowanie planu leczenia.
Jednak samo tworzenie notatek to nie jedyna korzyść: pacjent, który czuje się wysłuchany, z pewnością to doceni i nie tylko wróci do takiego gabinetu, ale także chętnie poleci go innym. Zaś z perspektywy organizacyjnej, uporządkowane notatki, stworzone według Twojego szablonu, pozwalają jeszcze lepiej prowadzić całą dokumentację medyczną i szybciej się po niej poruszać. To inwestycja zaledwie kilku minut na początku każdej wizyty, aby potem długofalowo doceniać te efekty.
Wszystko to mieliśmy na uwadze, budując AI Asystenta – nowe narzędzie do tworzenia notatek z wizyty, które jest dostępne dla każdego dzięki smartfonowi, który na co dzień mamy przy sobie właściwie cały czas. Zeskanowanie kodu QR telefonem zajmuje kilka chwil, a możliwe dzięki temu stworzenie automatycznej notatki pozwala zaoszczędzić czas na wizycie.
Po pierwszych testach z lekarzami i specjalistami wiemy, że może być to nawet do 20% czasu wizyty (w przypadku 20 min. konsultacji jest to ok. 4 minuty), a dane te najpewniej będą jeszcze się zmieniać wraz z rosnącą liczbą korzystających i w zależności od specjalizacji.
Świadomość, że nie trzeba koncentrować się na sporządzaniu notatek, pozwala lepiej skupić się na rozmowie z pacjentem, który nierzadko potrzebuje wzmożonej empatii i zrozumienia w trudnej sytuacji.
Jak wygląda automatyczna notatka w wizyty?
Po wizycie lekarz lub specjalista widzi gotową do zaakceptowania notatkę w formacie, z którego korzysta na co dzień. Dwoma kliknięciami może ją skopiować i przenieść do karty pacjenta w EDM ZnanyLekarz lub do innego oprogramowania, na którym pracuje. I, uwaga – nie jest to transkrypcja rozmowy, a podsumowanie (najczęściej w punktach) dotyczące wszystkich medycznych aspektów wizyty.
AI Asystent filtruje niezbędne, istotne dla wywiadu medycznego dane, pomijając tzw. small talk i wszystkie inne informacje, które nie mówią o stanie zdrowia pacjenta, dolegliwościach, powikłaniach czy zaleceniach.
Gotowy opis wizyty jest dostępny w ciągu 1-2 minut po zakończeniu przetwarzania rozmowy. Co ważne – przygotowaną notatkę można skopiować i przenieść do dowolnego systemu prowadzenia EDM, nie jest konieczne używanie ZnanyLekarz EDM.
Notatka zwykle zawiera wszystkie niezbędne informacje, które zostały przekazane podczas wizyty. Może być jednak w każdej chwili edytowany dowolnie według preferencji lekarza przeprowadzającego wizytę.
Zatrudnij wirtualnego asystenta już dzisiaj – pokaż pacjentom, że szanujesz ich czas i dbasz o komfort
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie to trend i, jak każda nowość, znajduje zarówno swoich amatorów od pierwszej chwili, jak i sceptyków. Jedno jest pewne: prędzej czy później w każdym gabinecie będzie taki wirtualny asystent, który wykona za człowieka potrzebną, lecz powtarzalną pracę, jak m.in. zapisywanie informacji usłyszanych od pacjenta.
Możesz wprowadzić to ulepszenie w swoim gabinecie już teraz albo czekać, aż zrobią to inni i to do nich ustawią się kolejki pacjentów chcących porady specjalisty, który wysłucha i nie będzie spieszyć się z zapisywaniem informacji. Jeśli w tym momencie nie czujesz się pewnie, chętnie przeprowadzimy Cię przez proces wdrożenia w pracę z narzędziem – wystarczy, że wybierzesz opcję aktywacji AI Asystenta ze Ekspertką.
Jesteś klientem ZnanyLekarz?
▪️ Umów się na spotkanie wdrożeniowe (ok. 30 minut), podczas którego Ekspertka aktywuje dla Ciebie AI Asystenta od ręki.
▪️ Jeśli wolisz, zgłoś chęć samodzielnej aktywacji tutaj. Po zapisaniu wyślemy Ci niezbędne instrukcje uruchomienia AI Asystenta.