Opinie są kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze lekarza. To opracowanie powstało w kwietniu 2016. Dokładnie 8 lat później sprawdzamy, jak zmienił się wpływ opinii na wybór placówki i lekarza. I jak zachęcić pacjentów, aby dzielili się swoimi doświadczeniami z innymi.
Dawno minęły czasy, gdy pacjent potrzebujący pomocy medycznej szedł po prostu do najbliższego lekarza. Rynek usług medycznych w Polsce bardzo się zmienił: dziś pacjenci mają znacznie większy wybór. I bardzo chętnie z niego korzystają.
Sposobem nie tyko na doraźną walkę z męskim rakiem, ale też na edukację i profilaktykę jest jesienna kampania "Zrób to dla jaj".
Pozytywny wizerunek placówki medycznej przekłada się na relacje z pacjentami – a także na pozyskiwanie nowych, co bezpośrednio wpływa na jej rentowność. Poznaj 4 filary jego budowy.
Dla placówek medycznych jednym ze sposobów na osiągnięcie sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc skupić się na promocji lokalnej. Według badań prawie 80% lokalnych zapytań online kończy się wizytą lub zakupem (tzw. efekt ROPO). Jak więc promować się w Internecie w swojej okolicy? Istnieje kilka sposobów.
Sektor usług zmienił się na przestrzeni ostatnich lat nie do poznania. Tak zwana “droga zakupowa”, czyli proces decyzyjny prowadzący do zakupu, zaczyna się dziś w Internecie. Parafrazując popularne powiedzenie, można żartobliwie stwierdzić: “Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie zarobisz”. Zjawisko to dotyczy również branży zdrowia.
Ze ZnanyLekarz.pl korzysta blisko 13 mln użytkowników miesięcznie. ZnanyLekarz.pl to także najczęściej pojawiający się wynik dla różnych zapytań w wyszukiwarce Google. Dlatego...jeśli chcesz zadbać o swoją widoczność w sieci i skutecznie docierać do pacjentów - zadbaj o profil swojej placówki medycznej w ZnanyLekarz.pl. Pokażemy Ci, jak to zrobić.
Dla żadnego managera nie jest tajemnicą, że promocja placówki to zadanie niezwykle ważne z kilku powodów: po pierwsze, na rynku każdej branży istnieje duża konkurencja, dotyczy to również branży medycznej. Po drugie, Internet oraz powszechna mobilność wpłynęły nie tylko na rozwój możliwości dotarcia do nowych pacjentów, ale również na większe trudności w zaistnieniu na rynku i wyróżnieniu się spośród ofert konkurencji.
Największe wyzwania managera placówki to dbałość o widoczność w sieci i dostępność usług. Nowy Profil Premium znacznie to ułatwia.
Managerowie promują placówki medyczne na różne sposoby. Wiedza z zakresu marketingu jest bardzo przydatna, ale często zapomina się o tym, co naprawdę ważne: pacjentów przyciągają lekarze. Jeśli więc zatrudniasz "gwiazdę", czyli lekarza wyjątkowo cenionego przez pacjentów, koniecznie to wykorzystaj. Uważaj przy tym na pułapki!
To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.
W naszych publikacjach wiele razy przedstawialiśmy korzyści, jakie daje placówce medycznej posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. Tymczasem ważne jest również, aby swoje profile posiadali także lekarze, których zatrudniamy. Dlaczego? I jak ich do tego przekonać?
Ustawodawca nakłada na placówki medyczne szereg ograniczeń dotyczących działań marketingowych. Jednym ze sposobów, aby skutecznie promować placówkę, nie narażając się na sankcje prawne, jest skoncentrowanie się na działaniach public relations (PR).
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.