Strategia omnichannel: czym jest i dlaczego warto wdrożyć ją w placówce?

Wyobraź sobie następującą sytuację: pewien pacjent, Janek, właśnie zaważył u siebie objawy choroby. Prawdopodobnie pierwszym krokiem, który zrobi, będzie wyszukanie w Google informacji o tym, co może mu dolegać. Załóżmy, że na stronie internetowej pewnej placówki trafił na świetnie napisany artykuł, który rozwiał sporo jego wątpliwości. Janek chce mieć jednak pewność co do diagnozy, dlatego umawia się na wizytę u specjalisty przez portal ZnanyLekarz.pl. Cały proces zajmuje mu dosłownie kilka kliknięć. Przed wizytą dostaje maila lub SMS-a z przypomnieniem, a w trakcie pobytu w placówce wszystko przebiega sprawnie i bez żadnych opóźnień.

Czytaj dalej

Strategia omnichannel: czym jest i dlaczego warto wdrożyć ją w placówce?

Wyobraź sobie następującą sytuację: pewien pacjent, Janek, właśnie zaważył u siebie objawy choroby. Prawdopodobnie pierwszym krokiem, który zrobi, będzie wyszukanie w Google informacji o tym, co może mu dolegać. Załóżmy, że na stronie internetowej pewnej placówki trafił na świetnie napisany artykuł, który rozwiał sporo jego wątpliwości. Janek chce mieć jednak pewność co do diagnozy, dlatego umawia się na wizytę u specjalisty przez portal ZnanyLekarz.pl. Cały proces zajmuje mu dosłownie kilka kliknięć. Przed wizytą dostaje maila lub SMS-a z przypomnieniem, a w trakcie pobytu w placówce wszystko przebiega sprawnie i bez żadnych opóźnień.


Analiza połączeń – klucz do poprawy jakości obsługi pacjenta

Placówki medyczne codziennie otrzymują setki telefonów od pacjentów. Czy są oni zadowoleni z jakości rozmów i obsługi? Czy rejestracja zna i stosuje się do standardów wyznaczonych przez placówkę? Aby to sprawdzić, warto rozważyć nagrywanie połączeń, a następnie poddać je analizie – to znakomite narzędzie do poprawy obsługi pacjenta!


5 sposobów na poprawę jakości obsługi telefonicznej

Cyfryzacja przyniosła wiele zmian w świecie medycznym, m.in. w procesie rezerwacji wizyt, który coraz częściej odbywa się przez Internet. Nadal jednak duża grupa pacjentów dzwoni do placówek, by uzyskać informacje o dostępności usług czy terminów.


Jak zmierzyć skuteczność marketingu przy pomocy... telefonu?

Pomiar wyników kampanii jest niezbędnym elementem całego procesu marketingowego. Nie tylko pozwala prześledzić ich efekty i poznać zwrot z inwestycji, ale także ułatwia wprowadzenie w przyszłości niezbędnych zmian w zakresie strategii i optymalizacji budżetu. Jak zatem zmierzyć skuteczność marketingu?


Marketing placówki: outsourcing czy in‑house?

Wielu managerów, szczególnie średnich i dużych placówek medycznych, staje w pewnym momencie przed wyborem: rozwinąć wewnętrzny dział marketingu czy korzystać z usług zewnętrznej agencji? Postawić na outsourcing czy in-house? Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Omówimy je w niniejszym artykule. Podpowiemy też, na co zwracać uwagę przy wyborze agencji oraz jak prowadzić działania marketingowe we własnym zakresie.


Co o ruchu telefonicznym w placówce powinien wiedzieć każdy manager

W branży zdrowia coraz częściej stawia się na rozwiązania zdalne, online'owe. Bardzo wielu pacjentów, szczególnie z młodszych pokoleń, oczekuje możliwości samodzielnego zapisu na wizytę przez Internet. Według badań ZnanyLekarz, aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online. Nadal jednak dla części pacjentów to rozmowa telefoniczna stanowi podstawową formę kontaktu z placówką. I tutaj dane są jednoznaczne: 44% pierwszych prób połączeń kończy się niepowodzeniem. A aż 60% pacjentów rezygnuje z dzwonienia po raz kolejny do tego samego miejsca. To z kolei oznacza utraconego klienta. Dlatego tak ważne jest, aby manager miał pod kontrolą ten istotny kanał kontaktu z pacjentami i dbał o wysoką jakość obsługi telefonicznej.


3 narzędzia, które usprawnią pracę recepcji

Każdy manager zgodzi się, że wkład recepcji w sprawne funkcjonowanie placówki medycznej jest bardzo istotny: wykonuje ona wiele zadań administracyjnych, wspiera personel medyczny, wita pacjentów i dba o dobre pierwsze wrażenie. Taka rola wymaga multizadaniowości i potrafi być obciążająca. Dlatego, w trosce o jakość pracy i samopoczucie recepcji, jak również dobre doświadczenia pacjentów w placówce, warto zautomatyzować część zadań przez nią wykonywanych.


Jak wybrać bezpieczne oprogramowanie medyczne z EDM dla placówki?

Każdy manager zdaje sobie sprawę, że system do zarządzania placówką medyczną to narzędzie codziennego użytku w pracy. Jego wybór nie może być zatem przypadkowy. Czym warto się kierować przy wyborze oprogramowania zawierającego EDM?


Koronawirus: szansa na zysk dla placówki?

Koronawirus zmienił na stałe potrzeby i oczekiwania pacjentów, a wraz z nimi całą branżę medyczną. Jak w nowej rzeczywistości odpowiedzieć na te potrzeby i wykorzystać okres pandemii do wzmocnienia swojej placówki?


paź 9, 2020

Pandemia: teraźniejszość i przyszłość placówek medycznych

Co w okresie pandemii zmieniło się w placówkach medycznych? Jak z nowymi warunkami radzą (i powinny sobie radzić) placówki różnego typu? Jaka przyszłość czeka branżę ochrony zdrowia?


lip 22, 2020

Rodzaje umów z lekarzami. Jaką wybrać?

Zatrudnienie lekarzy nie jest czynnością skomplikowaną z formalnego punktu widzenia. Lekarz może pracować na etacie (tak jak każdy inny pracownik), na kontrakcie (prowadząc własną działalność gospodarczą i wystawiając fakturę), jak i na umowę-zlecenie (wtedy należy pamiętać o doliczeniu do stawki wszystkich składek).


20 pojęć marketingowych, które musisz znać

Łapiesz się na tym, że nie rozumiesz marketingowej nowomowy? Pytania o KPI odpierasz jako kpinę, a CTR kojarzy się niejasno z monitorem kineskopowym? Managerze, dobra wiadomość - z naszym słowniczkiem nadrobisz braki! 


Jak zorganizować pracę placówki w okresie chorobowym?

Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?


Zwiększ widoczność Twojej placówki bez ponoszenia kosztów!

Czy wiesz, że w Polsce jest 28 milionów internautów? Każdego dnia poszukują w sieci dostępu do produktów i usług, również medycznych. W czasach, gdy aż 85% pacjentów chce umawiać się do lekarza online, rośnie znaczenie widoczności placówek medycznych w Internecie. Nieobecność w sieci skutkuje brakiem nowych klientów. Jak się przed tym ustrzec?

12 darmowych narzędzi, które ułatwią pracę managera placówki medycznej w 2020 roku

Aby lekarze zatrudnieni w placówce medycznej dobrze wykonywali swoją pracę, potrzebują odpowiednich narzędzi. To samo dotyczy managera placówki. Skutecznego marketingu online nie sposób dziś prowadzić, nie dysponując odpowiednim oprogramowaniem. Na szczęście nie trzeba wydawać na nie fortuny. Przygotowaliśmy zestawienie 12 narzędzi przydatnych dla każdego managera, za które nie trzeba zapłacić ani złotówki!

 


lip 22, 2020

Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?

To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.


5 problemów, przez które Twoja placówka zarabia mniej, niż powinna

Z perspektywy managera placówka medyczna jest przedsiębiorstwem - działającym w bardzo specyficznej branży, ale jak najbardziej podporządkowanym prawom rynku. Te zaś są proste: sukces biznesowy odniosą te przedsiębiorstwa, które umiejętnie zmaksymalizują zyski. Twoja placówka może zarabiać więcej. Wystarczy, że przezwyciężysz pięć powszechnych problemów.


Lekarz... zbyt popularny?

Managerowie promują placówki medyczne na różne sposoby. Wiedza z zakresu marketingu jest bardzo przydatna, ale często zapomina się o tym, co naprawdę ważne: pacjentów przyciągają lekarze. Jeśli więc zatrudniasz "gwiazdę", czyli lekarza wyjątkowo cenionego przez pacjentów, koniecznie to wykorzystaj. Uważaj przy tym na pułapki!


Ochrona danych medycznych. Co wolno, czego nie wolno?

 

Szkolenie dotyczące ochrony danych medycznych cieszyło się wielkim zainteresowaniem. Poniżej zamieszczamy odpowiedzi ekspertów z kancelarii DZP na wybrane spośród 47 pytań, które zadali uczestnicy szkolenia.


Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku w 2020r.? 5 prostych zasad


Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. W lipcu 2016 roku korzystało z niego 12.4 mln Polaków (raport Sotrender Fanpage Trends). Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.


Ilu pacjentów dziennie tracisz na recepcji?

 

Recepcja odgrywa ważną rolę w kreowaniu wizerunku placówki medycznej. To właśnie tutaj zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem. Jest to pierwszy moment, który decyduje, czy pacjent będzie myślał o miejscu i pracujących w nim specjalistach dobrze, czy źle. To pracownik recepcji, o ile ma wysokie kompetencje, swoją życzliwością, profesjonalizmem, zaangażowaniem i poczuciem tożsamości buduje zaufanie pacjenta do placówki. Tu sprawdza się zasada, o której nie należy zapominać, że ludzie zawsze najpierw kupują człowieka, a dopiero potem usługi, które on oferuje.


Słabe punkty Twojej placówki: recepcja i zarządzanie wizytami

Mimo starań, aby pozyskiwać nowych pacjentów, wciąż masz wrażenie, że zyski mogłyby być większe? Zapewne masz rację! Klucz do sukcesu leży we właściwej organizacji pracy placówki. Pomogą proste tricki.


Nie marnuj pieniędzy - mierzenie efektywności działań marketingowych

Oto fragment e-booka "Placówka medyczna w Internecie - marketing w pigułce", przygotowanego przez nas zespół. Zapraszamy do lektury... i pobrania pełnej wersji za darmo! 


Jak powinna wyglądać strona WWW z branży medycznej w 2020r.?

 

Coraz częściej potencjalni pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie oceniają czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję.

Według najnowszych badań aż 88 % osób mając problem ze zdrowiem szuka informacji i rozwiązania w Internecie. Natomiast tylko 77 % szuka porady u lekarza. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o wyszukiwanie centrów medyczno – rehabilitacyjnych, szpitali, przychodni czy też lekarzy z gabinetów prywatnych. Najszybciej i najłatwiej zacząć wyszukiwanie placówek właśnie w Sieci.


Prawny zakaz reklamy w branży zdrowia. Co wolno, a czego nie?

Promowanie usług lekarza lub placówki medycznej nie należy do prostych zadań, gdyż polskie prawo stawia szereg ograniczeń. Mówiąc wprost, zabronione jest reklamowanie świadczeń medycznych. Aby docierać z komunikacją marketingową do pacjentów i nie łamać prawa, trzeba mieć świadomość, jakie działania rozumiane są jako reklama.


Usprawnij z nami pracę placówki medycznej!

Serwis ZnanyLekarz.pl kojarzony jest głównie z opiniami wystawianymi lekarzom przez pacjentów. Wiele osób widzi w nim również narzędzie umożliwiające wygodne umówienie wizyty. Tymczasem serwis otwarty jest nie tylko na pacjentów i indywidualnych lekarzy: ZnanyLekarz.pl ma wiele do zaoferowania również placówkom medycznym.


5 wyzwań, z którymi musi zmierzyć się manager placówki medycznej (w 2018 roku)

Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji.


Co musisz wiedzieć o motywacji pracowników placówki medycznej?

Placówka medyczna to złożony organizm. Do sprawnego działania wymaga wspólnej pracy wielu osób - nie tylko lekarzy, ale też pracowników recepcji i pozostałego personelu niemedycznego. Zdarza się, że zarządzający placówką manager tak mocno koncentruje się na działaniach promocyjnych - skądinąd także potrzebnych - że zapomina, iż sukces nawet najlepiej promowanej placówki stanie pod znakiem zapytania, jeśli szwankować zacznie to, co najistotniejsze: jakość pracy poszczególnych osób. Spoiwem, o które bezwzględnie należy dbać, okazuje się niedoceniana kwestia motywacji pracowników. Gdy motywacja niedomaga, zespół szybko się rozregulowuje.


Otwórz się na niestandardowe metody promocji

Do najważniejszych obowiązków managera placówki medycznej należy prowadzenie skutecznych działań promocyjnych. Konkurencja na rynku jest ogromna, więc zaniedbania sprawią, że pacjenci w ogóle nie dostaną szansy, aby zapoznać się z ofertą. Nawet najbardziej doświadczonym managerom zdarza się popaść w pewną rutynę. Tymczasem zawsze warto szukać nowych kanałów, za pośrednictwem których można wypromować placówkę.


4 obszary skutecznego PR placówki medycznej

Ustawodawca nakłada na placówki medyczne szereg ograniczeń dotyczących działań marketingowych. Jednym ze sposobów, aby skutecznie promować placówkę, nie narażając się na sankcje prawne, jest skoncentrowanie się na działaniach public relations (PR).


Zmiana to szansa! O skutecznym zarządzaniu pracownikami

Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście Zarządzania Zasobami Ludzkimi?


lut 11, 2016

Jak zrekrutować lekarzy do placówki medycznej?

Coraz więcej placówek medycznych ma problemy z zatrudnieniem wystarczającej liczby lekarzy. Dotychczasowe źródła poszukiwania pracowników przestają wystarczać. Co jeszcze mogą zrobić dyrektorzy, aby utrzymać obecnych pracowników oraz dotrzeć do nowych?


Popularne artykuły