5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, jednak niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.

Czytaj dalej

5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, jednak niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.


lut 9, 2023

Co wpływa na wizerunek lekarza? + przydatne narzędzia

 

Pojęcie wizerunku robi w mediach sporą karierę. Najczęściej używa się go w kontekście celebrytów i polityków. Lekarze zwykle nie zdają sobie sprawy, że problem dbania o wizerunek dotyczy także ich. Obraz, jaki kształtują w oczach pacjentów, jest bardzo istotny – buduje zaufanie, które przekłada się na liczbę wizyt w gabinecie. Jakie są najważniejsze elementy wizerunku lekarza i jak o nie dbać – także w Internecie?


Bądź widoczny w Internecie: pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Czy jesteś widoczny w Internecie? 90% internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało lekarza w sieci. Pomyśl, na ile mogą znaleźć Ciebie i Twoje usługi?

Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.


8 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza: doświadczenia pacjenta

Jak skutecznie pozyskiwać i…zatrzymać pacjenta? Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.


sty 3, 2023

ZnanyLekarz.pl w liczbach: wizyty online i opinie pacjentów w 2022 r.

W 2022 roku na ZnanyLekarz.pl ustanowiliśmy kilka nowych rekordów! Nie zapominajmy też, że był to rok dla nas szczególny...


Jak powinna wyglądać strona gabinetu lekarskiego?

O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.


gru 14, 2022

5 cech lekarza idealnego

Czas na mały rachunek sumienia. Przekonaj się, czy wiele dzieli Cię od lekarza idealnego w oczach pacjenta?


gru 5, 2022

8 zasad moderacji opinii o lekarzach w ZnanyLekarz.pl

 

Opinie o lekarzach zamieszczane w Internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.


lis 23, 2022

Opinie o lekarzach - 3 różne perspektywy

Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Ważne jest więc należyte wyeksponowanie opinii o lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.


paź 28, 2022

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.


wrz 20, 2022

Zero tolerancji dla fałszywych opinii?

To właśnie opinie mają kluczowe znaczenie przy wyborze lekarza lub placówki. Jednak nie wszystkie opinie mają pokrycie w rzeczywistości. Sprawdź, jak walczyć z fałszywymi opiniami i czym są Zaufane Opinie.


sie 25, 2022

Doktor Google: czego w sieci szukają pacjenci?

 

Żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów Internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.


sie 23, 2022

Pacjenci nic nie wiedzą o Twojej pracy

Lata edukacji i praktyki zawodowej czynią Cię ekspertem w swojej dziedzinie. Jednocześnie mogą też zakrzywiać nieco spojrzenie na branżę medyczną. Optyka pacjenta, któremu siłą rzeczy zwykle brakuje merytorycznej wiedzy, jest zupełnie inna. Pacjent nie jest w stanie rzetelnie ocenić kompetencji lekarza i przy wyborze kieruje się innymi kryteriami.


kwi 7, 2022

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 90% z nich przyznaje, że poszukiwania lekarza zaczyna...w Internecie. A dla zdecydowanej większości, kluczowym kryterium przy wyborze lekarza są  właśnie znalezione opinie.


paź 14, 2020

Jarosław Kuźniar: Czy warto odpowiadać na opinie?

Według badań ZnanyLekarz, to właśnie opinie są tym czynnikiem, który decyduje o wyborze lekarza lub placówki. Jednak, obok pozytywnych, zdarzają się i takie wyjątkowo niepochlebne, a czasem wręcz nieprawdziwe. Co z nimi zrobić? 
Zobacz fragment wystąpienia Jarosława Kuźniara na temat hejtu i wizerunku w Internecie. Czy warto czytać opinie i na nie odpowiadać?


lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?


maj 10, 2018

4 argumenty za tym, żeby odpowiadać na pytania pacjentów online

Skuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami, także poza gabinetem, jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!


Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku w 2016r.?

Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.


8 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać w 2016 r.

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!


sty 28, 2015

Jak reagować na negatywne opinie w internecie?

Jak wynika z naszych badań, aż 88% pacjentów przy wyborze lekarza lub specjalisty kieruje się opiniami. Chcą mieć pewność, że trafią w dobre ręce – do specjalisty, który nie tylko rozwiąże ich problem zdrowotny, lecz także odpowiednio się nimi zaopiekuje. Co zrobić, jeśli w internecie pojawiają się negatywne głosy na nasz temat? To zależy. Przede wszystkim od miejsca, w którym komentarze są publikowane.


sty 7, 2015

Jak pacjenci opiniowali pracę lekarzy w 2014 roku?

Na koniec 2014 roku aż 76% opinii wystawionych w serwisie ZnanyLekarz.pl stanowiły opinie pozytywne. W którym województwie pacjenci są najbardziej zadowoleni z lekarzy? Które specjalizacje mają najlepsze komentarze? I ile opinii zdobył pewien ginekolog z Krakowa? Przedstawiamy krótkie podsumowanie dotyczące opiniowania pracy lekarzy i specjalistów.


gru 3, 2014

Co o lekarzu mówi jego zdjęcie?

Jeden obraz jest wart tysiąca słów, ale czy zdjęcie lekarza może się przełożyć na wzrost liczby wizyt w gabinecie? Z danych serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że tak. Elementy wizualne są szybciej przetwarzane przez nasze mózgi, dlatego często już na podstawie zdjęcia pacjent wyrabia sobie opinię o lekarzu lub gabinecie. Jakie fotografie zamieszczać w Internecie?


wrz 7, 2014

ZnanyLekarz.pl rezygnuje z anonimowych opinii o lekarzach

Uwaga: artykuł pochodzi z 2014 roku
ZnanyLekarz.pl od dawna jest miejscem rzetelnej wymiany informacji pomiędzy lekarzem i pacjentem. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości informacji o specjalistach w serwisie zdecydowaliśmy się zmienić sposób w jaki użytkownicy mogą zamieszczać opinie o lekarzach.

Zmiana oznacza dla serwisu rezygnację z anonimowości w wystawianych komentarzach. Jest to kolejny etap rozwoju serwisu i efekt współpracy z środowiskiem medycznym, które proponowało to rozwiązanie.


Panie Doktorze, zapraszam na ryby!

Autorem tekstu jest lekarz Michał Feldman.

Pacjenci zakładają lekarzom internetowe wizytówki i oceniają ich pracę. Komentują wpisy na Facebooku albo wyznają miłość w e-mailu. Internet potrafi płatać lekarzom figle, ale nie warto z niego rezygnować. Czasem może pomóc uratować pacjentowi życie.


ABC mailowego kontaktu z pacjentem w 2013 roku

 

Jedną z dostępnych form komunikacji pomiędzy gabinetem/lekarzem a pacjentem może być poczta elektroniczna. Mimo, że e-mail ma już ponad 40 lat i jest usługą powszechnie dostępną, z pewnym oporem wykorzystywany jest w komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem.


Popularne artykuły