gru 5, 2022

6 zasad moderacji opinii o lekarzach w ZnanyLekarz.pl

 

Opinie o lekarzach zamieszczane w Internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.

Czytaj dalej

gru 5, 2022

6 zasad moderacji opinii o lekarzach w ZnanyLekarz.pl

 

Opinie o lekarzach zamieszczane w Internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.


lis 23, 2022

Opinie o lekarzach - 3 różne perspektywy

Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Ważne jest więc należyte wyeksponowanie opinii o lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.


paź 28, 2022

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.


wrz 20, 2022

Zero tolerancji dla fałszywych opinii?

To właśnie opinie mają kluczowe znaczenie przy wyborze lekarza lub placówki. Jednak nie wszystkie opinie mają pokrycie w rzeczywistości. Sprawdź, jak walczyć z fałszywymi opiniami i czym są Zaufane Opinie.


sie 25, 2022

Doktor Google: czego w sieci szukają pacjenci?

 

Żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów Internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.


sie 23, 2022

Pacjenci nic nie wiedzą o Twojej pracy

Lata edukacji i praktyki zawodowej czynią Cię ekspertem w swojej dziedzinie. Jednocześnie mogą też zakrzywiać nieco spojrzenie na branżę medyczną. Optyka pacjenta, któremu siłą rzeczy zwykle brakuje merytorycznej wiedzy, jest zupełnie inna. Pacjent nie jest w stanie rzetelnie ocenić kompetencji lekarza i przy wyborze kieruje się innymi kryteriami.


kwi 7, 2022

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 90% z nich przyznaje, że poszukiwania lekarza zaczyna...w Internecie. A dla zdecydowanej większości, kluczowym kryterium przy wyborze lekarza są  właśnie znalezione opinie.


Bądź widoczny w Internecie: pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Czy jesteś widoczny w Internecie? 90% internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało lekarza w sieci. Pomyśl, na ile mogą znaleźć Ciebie i Twoje usługi?

Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.


7 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza

Jak skutecznie pozyskiwać i…zatrzymać pacjenta? Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.

W tym artykule pokażę Ci 7 kroków na ścieżce pacjenta, które możesz wdrożyć w swojej placówce, aby skuteczniej budować z nim długofalowe relacje. Innymi słowy: aby był Twoim pacjentem, a nie konkurencji.


paź 14, 2020

Jarosław Kuźniar: Czy warto odpowiadać na opinie?

Według badań ZnanyLekarz, to właśnie opinie są tym czynnikiem, który decyduje o wyborze lekarza lub placówki. Jednak, obok pozytywnych, zdarzają się i takie wyjątkowo niepochlebne, a czasem wręcz nieprawdziwe. Co z nimi zrobić? 
Zobacz fragment wystąpienia Jarosława Kuźniara na temat hejtu i wizerunku w Internecie. Czy warto czytać opinie i na nie odpowiadać?


lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?


maj 10, 2018

4 argumenty za tym, żeby odpowiadać na pytania pacjentów online

Skuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami, także poza gabinetem, jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!


5 kroków do skutecznej strony internetowej lekarza

 

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej przez lekarza jest oczywistością. Czy jednak lekarze zastanawiają się, do czego strona powinna służyć, czy po prostu ulegają modzie? Strona internetowa gabinetu lekarskiego ma w gruncie rzeczy bardzo konkretny cel: powinna ściągać pacjentów do gabinetu.


lip 19, 2017

3 aspekty wizyty, które zdecydują, czy pacjent do Ciebie wróci

Jak wiadomo, pacjenci mają możliwość dokonywania na portalu ZnanyLekarz.pl szczegółowej oceny różnych aspektów wizyty u lekarza. Warto wiedzieć, że szczególną uwagę zwracają na trzy aspekty: punktualność lekarza, jego zaangażowanie oraz komfort gabinetu.


kwi 28, 2017

5 wizerunkowych grzechów lekarzy

Nie od dziś wiadomo, że budowanie wizerunku to długi i żmudny proces. Nietrudno za to o wpadki, które mogą okazać się bardzo kosztowne: w dobie łatwego dostępu do opinii w Internecie wizerunek lekarza jest w kontekście jego kariery równie ważny, jak jakość świadczonych usług. Wielu potknięć można uniknąć, gdy tylko podejdzie się do procesu kreowania wizerunku świadomie. Oto pięć wizerunkowych grzechów, które często przytrafiają się lekarzom.


mar 10, 2017

Twoja strona internetowa - szybko, tanio i skutecznie

O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.


lut 9, 2017

5 kroków do zniszczenia wizerunku

Wizerunek buduje się mozolnie, za to zniszczyć można go błyskawicznie. Oto pięć sprawdzonych kroków do zrujnowania wizerunku. Czas na mały rachunek sumienia: czy swoimi działaniami lub ich zaniechaniem nie zmierzamy w stronę wizerunkowej katastrofy…?


Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku w 2016r.?

Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.


10 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!


paź 13, 2015

5 cech lekarza idealnego

Czas na mały rachunek sumienia. Przekonaj się, czy wiele dzieli Cię od lekarza idealnego w oczach pacjenta?


maj 7, 2015

Co wpływa na wizerunek lekarza?

Pojęcie wizerunku robi w mediach sporą karierę. Najczęściej używa się go w kontekście celebrytów i polityków. Lekarze zwykle nie zdają sobie sprawy, że problem dbania o wizerunek dotyczy także ich. Obraz, jaki kształtują w oczach pacjentów, jest bardzo istotny – buduje zaufanie, które przekłada się na liczbę wizyt w gabinecie. Jakie są najważniejsze elementy wizerunku lekarza i jak o nie dbać – także w internecie?


sty 28, 2015

Jak reagować na negatywne opinie w internecie?

Jak wynika z naszych badań, aż 88% pacjentów przy wyborze lekarza lub specjalisty kieruje się opiniami. Chcą mieć pewność, że trafią w dobre ręce – do specjalisty, który nie tylko rozwiąże ich problem zdrowotny, lecz także odpowiednio się nimi zaopiekuje. Co zrobić, jeśli w internecie pojawiają się negatywne głosy na nasz temat? To zależy. Przede wszystkim od miejsca, w którym komentarze są publikowane.


sty 7, 2015

Jak pacjenci opiniowali pracę lekarzy w 2014 roku?

Na koniec 2014 roku aż 76% opinii wystawionych w serwisie ZnanyLekarz.pl stanowiły opinie pozytywne. W którym województwie pacjenci są najbardziej zadowoleni z lekarzy? Które specjalizacje mają najlepsze komentarze? I ile opinii zdobył pewien ginekolog z Krakowa? Przedstawiamy krótkie podsumowanie dotyczące opiniowania pracy lekarzy i specjalistów.


gru 3, 2014

Co o lekarzu mówi jego zdjęcie?

Jeden obraz jest wart tysiąca słów, ale czy zdjęcie lekarza może się przełożyć na wzrost liczby wizyt w gabinecie? Z danych serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że tak. Elementy wizualne są szybciej przetwarzane przez nasze mózgi, dlatego często już na podstawie zdjęcia pacjent wyrabia sobie opinię o lekarzu lub gabinecie. Jakie fotografie zamieszczać w Internecie?


wrz 7, 2014

ZnanyLekarz.pl rezygnuje z anonimowych opinii o lekarzach

Uwaga: artykuł pochodzi z 2014 roku
ZnanyLekarz.pl od dawna jest miejscem rzetelnej wymiany informacji pomiędzy lekarzem i pacjentem. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości informacji o specjalistach w serwisie zdecydowaliśmy się zmienić sposób w jaki użytkownicy mogą zamieszczać opinie o lekarzach.

Zmiana oznacza dla serwisu rezygnację z anonimowości w wystawianych komentarzach. Jest to kolejny etap rozwoju serwisu i efekt współpracy z środowiskiem medycznym, które proponowało to rozwiązanie.


kwi 13, 2014

Jak szybko i wygodnie monitorować wpisy w internecie?

Pacjenci bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami o lekarzach w internecie - miesięcznie na profile specjalistów w naszym serwisie dodawanych jest kilka-kilkanaście tysięcy nowych wpisów. Warto pamiętać, że pomimo tak dużej popularności, ZnanyLekarz.pl nie jest jedynym miejscem, gdzie pacjenci komentują pracę lekarzy. Opinie pojawiają się również na Facebooku, blogach, czy forach dyskusyjnych. Warto pamiętać, że każdy taki pojedynczy wpis może wpłynąć na postrzeganie lekarza i zwiększyć lub zmniejszyć liczbę pacjentów w gabinecie. Zatem niezwykle ważne jest, aby trzymać rękę na pulsie, wiedzieć co oraz gdzie piszą pacjenci i w miarę potrzeby reagować na te wpisy. Jak zatem nie tracąc czasu i pieniędzy być na bieżąco z tym, co o Tobie piszą w internecie?


Panie Doktorze, zapraszam na ryby!

Autorem tekstu jest lekarz Michał Feldman.

Pacjenci zakładają lekarzom internetowe wizytówki i oceniają ich pracę. Komentują wpisy na Facebooku albo wyznają miłość w e-mailu. Internet potrafi płatać lekarzom figle, ale nie warto z niego rezygnować. Czasem może pomóc uratować pacjentowi życie.


ABC mailowego kontaktu z pacjentem w 2013 roku

 

Jedną z dostępnych form komunikacji pomiędzy gabinetem/lekarzem a pacjentem może być poczta elektroniczna. Mimo, że e-mail ma już ponad 40 lat i jest usługą powszechnie dostępną, z pewnym oporem wykorzystywany jest w komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem.


Popularne artykuły