5 kroków do utrzymania pacjenta

Utrzymanie pacjentów w gabinecie powinno być głównym priorytetem każdego specjalisty - statystycznie jest ono aż pięć razy tańsze, niż pozyskanie nowego (albo inaczej: wymaga średnio pięciokrotnie mniejszego nakładu środków).Jak to zrobić?

Czytaj dalej

5 kroków do utrzymania pacjenta

Utrzymanie pacjentów w gabinecie powinno być głównym priorytetem każdego specjalisty - statystycznie jest ono aż pięć razy tańsze, niż pozyskanie nowego (albo inaczej: wymaga średnio pięciokrotnie mniejszego nakładu środków).Jak to zrobić?


Jak powinna wyglądać strona gabinetu lekarskiego?

O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.


paź 01, 2024

Bądź bardziej widoczny dla pacjentów dzięki bezpłatnemu profilowi na ZnanyLekarz

Tworząc darmowy profil podstawowy, lekarze i specjaliści usprawniają podróż pacjenta i zyskują większą widoczność online. Profil podstawowy na ZnanyLekarz pozwala im promować swoje usługi profesjonalnie i zgodnie z zasadami prawnymi i etycznymi, a to wszystko bez żadnych kosztów.


paź 01, 2024

6 kroków do skutecznego profilu w ZnanyLekarz.pl

 

ZnanyLekarz.pl to najczęściej pojawiający się wynik dla różnych zapytań w wyszukiwarce Google. Dlatego, aby zadbać o swoją widoczność w sieci i skutecznie docierać do pacjentów - stwórz skuteczny profil w ZnanyLekarz.pl. Pokażemy Ci, jak to zrobić.


Digitalizacja branży medycznej: cyfrowy pacjent i podróż pacjenta

Pacjent cyfrowy, digitalizacja branży medycznej i lekarz 2.0. Dowiedz się, dlaczego cyfrowa podróż pacjenta jest dziś tak ważna dla Twojej praktyki. 


Jak budować lojalność pacjentów?

Kluczem do biznesowej stabilności gabinetu i praktyki lekarskiej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.


8 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza: doświadczenia pacjenta

Jak skutecznie pozyskiwać i…zatrzymać pacjenta? Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.


Widget, czyli jak ułatwić pacjentom wybór Twojego gabinetu

 

 

Przeczytaj też: Widget, czyli sprytny sposób na rejestrację online pacjentów

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza.

Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?


Jak umożliwić pacjentom rezerwację bezpośrednio z wyszukiwarki Google?


Uzyskaj dostęp do milionów potencjalnych pacjentów szukających lekarza w Internecie. Zobacz, jak to zrobić krok po kroku.


Komunikacja z pacjentem w social mediach: najczęstsze błędy + praktyczne porady

Obecność w social mediach nie jest już wyborem - a koniecznością. W końcu to tutaj jest 90% Twoich pacjentów, zarówno obecnych, jak i tych potencjalnych. To właśnie media społecznościowe dają Ci doskonałą okazję do budowania wizerunku i bieżącej komunikacji z pacjentami. 


cze 17, 2024

Doktor Google: czego w sieci szukają pacjenci?

 

Żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów Internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.


Buduj widoczność jak profesjonalista: Czy wiesz, co potrafi bezpłatny profil ZnanyLekarz?

 

Poznaj bezpłatne zasoby ZnanyLekarz które pomogą Ci usprawnić marketing online. Zyskaj lepszą widoczność w Internecie i zdobądź zaufanie pacjentów.


maj 07, 2024

Bądź widoczny w Internecie: pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Czy jesteś widoczny w Internecie? 90% internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało lekarza w sieci. Pomyśl, na ile mogą znaleźć Ciebie i Twoje usługi?

 


5 cech lekarza idealnego

Czas na mały rachunek sumienia. Przekonaj się, czy wiele dzieli Cię od lekarza idealnego w oczach pacjenta?


Lekarz w social mediach: 9 pomysłów na posty

Lekarz w social mediach to już nie przysłowiowy “biały miś na Krupówkach”, a codzienność. Chcesz być tam gdzie Twoi pacjenci, więc komunikujesz się z nimi w social mediach. Albo dopiero chcesz zacząć i potrzebujesz odrobiny inspiracji? 


kwi 10, 2024

5 wskazówek, jak wyróżnić się w wynikach wyszukiwania + dodatek

W dzisiejszych czasach używamy Internetu do pracy, kontaktów towarzyskich, uzyskiwania informacji, czytania opinii, kupowania produktów i usług, rezerwowania pokoi hotelowych lub biletów lotniczych... A także, coraz częściej, do wyszukiwania i znajdowania lekarzy i specjalistów.


4 pytania o Profil Wyróżniony, czyli jak wypromować profil w najpopularniejszym serwisie do rezerwacji wizyt


W tym artykule odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania, które trafiają do nas od klientów ZnanyLekarz – nie zawsze padają wprost, dlatego dla nieśmiałych zebraliśmy je w jednym miejscu. Czas rozwiać wszelkie wątpliwości. Do dzieła!


lut 01, 2024

SEM dla lekarzy: 3 sposoby budowania widoczności w Internecie

Jeśli jesteś specjalistą, któremu zależy na umawianiu wizyt przez pacjentów, musisz być dobrze widoczny w Internecie. Mówiąc wprost: wysoka widoczność w wynikach wyszukiwania to średnio o 60% więcej odwiedzin strony dziennie. A stąd już prosta droga do efektywnego pozyskiwania pacjentów.


Trendy w komunikacji z pacjentami 2024

Nowy rok to także nowe wyzwania i szanse - dla lekarzy, specjalistów i managerów placówek medycznych, aby jeszcze efektywniej komunikować się z pacjentami. Poznaj trendy na rok 2024 oraz sposoby, aby "być na czasie" i skutecznie realizować swoje cele.


gru 18, 2023

Aspekty prawne reklamy i promocji w branży medycznej

Reklama w branży medycznej jest zabroniona, jednak sam marketing medyczny jest jak najbardziej legalny. Jak skutecznie promować placówkę lub gabinet lekarski?


5 porad jak wykorzystać Google Ads w promocji gabinetu lekarskiego

 

Pacjenci, szukając lekarza, zazwyczaj korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują w okno wyszukiwania imię i nazwisko (jeśli znają lekarza) albo specjalizację czy rodzaj usługi oraz miasto (jeśli nie znają konkretnego specjalisty). Jak sprawić, aby Twoja strona wyświetliła się na liście wyników wyszukiwania? Możesz zadbać o pozycjonowanie strony albo zainwestować w reklamę Google Ads. Na czym polega promocja w programie Ads? I o czym należy pamiętać, uruchamiając kampanię promującą usługi lekarskie?


wrz 21, 2023

Różowy październik - poradnik komunikacji dla branży medycznej

Tradycyjnie 10 miesiąc roku to w ZnanyLekarz (i nie tylko) Różowy październik (miesiąc świadomości raka piersi). Zobacz, jak wykorzystać tę okazję w komunikacji swojego gabinetu (lub placówki).


5 wskazówek jak poprawić relacje lekarz - pacjent

 

Rzeczywistość, z jaką na co dzień mierzą się lekarze w systemie ochrony zdrowia, jest daleka od tej sprzed kilku lat. Sytuacja wywołana przez COVID-19 przy  konsultacjach trwających zaledwie 5 minut  spowodowała wiele zmian w relacji lekarz-pacjent.

lip 13, 2023

3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

 

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 14 milionów użytkowników. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, zadbaj o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:


lip 10, 2023

Tego nie rób w mediach społecznościowych – 6 częstych błędów lekarzy

Często piszemy, dlaczego warto promować swoją praktykę lekarską w Internecie. I jak skutecznie komunikować się z pacjentami. Jedną z doradzanych aktywności jest obecność w mediach społecznościowych. Sami lekarze coraz chętniej udzielają się w social mediach. Na co powinni zwrócić szczególną uwagę? Jakich błędów się wystrzegać?


Pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.


6 darmowych sposobów na wyższą pozycję Twojego profilu w wyszukiwarce

 

Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.


maj 31, 2023

5 zasad strategii w mediach społecznościowych dla lekarzy

Niektórzy lekarze unikają mediów społecznościowych. Część nie czuje potrzeby pojawiania się w nich, część nie rozumie ich sposobu działania, a jeszcze inni po prostu nie mają czasu, by je prowadzić. A szkoda, bo media społecznościowe mogą znacząco pomóc w dotarciu do pacjentów. Co więcej, ich prowadzenie wcale nie musi być trudne i czasochłonne, wystarczy pamiętać o pięciu zasadach.


Jak rozwijać gabinet lekarski i pozyskiwać pacjentów?

O pozyskiwaniu pacjentów i ścieżkach dotarcia do tych idealnych - z którymi lekarze lubią pracować.


Przychodzi facet do lekarza... 3 sposoby na przekonanie do wizyty pacjentów-mężczyzn

Jeśli przyjrzeć się danym statystycznym dotyczącym korzystania ze służby zdrowia, rzuci się w oczy znaczna dysproporcja pomiędzy... płcią pacjentów. Jak się okazuje, kobiety są znacznie częstszymi gośćmi w gabinetach lekarskich niż mężczyźni.


4 kroki do zbadania satysfakcji pacjentów

Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.”


Efektywne zarządzanie gabinetem lekarskim - porady i narzędzia

Jak zorganizować pracę gabinetu, by móc skupić się na leczeniu, a nie na papierkowej robocie i pracy administracyjnej? Ekspert odpowiada.


6 informacji niezbędnych na Twoim profilu w ZnanyLekarz.pl

 

 

Aby profil w serwisie ZnanyLekarz.pl spełniał swoją rolę i przyciągał pacjentów do gabinetu, musi zostać uzupełniony odpowiednimi informacjami. Odpowiednimi, czyli takimi, które są kluczowe dla pacjentów i ułatwią im odnalezienie Twojego profilu oraz podjęcie decyzji o wyborze Twoich usług.

Jakie zatem informacje warto dodać na profilu i dlaczego? 


gru 27, 2022

Niech o Tobie mówią, czyli jak wykorzystać marketing szeptany do promocji gabinetu

Biorąc pod uwagę restrykcyjne polskie prawo dotyczące reklamy usług medycznych (więcej na ten temat znajdziesz w tym poście), gabinety zazwyczaj pozyskują pacjentów przez polecanie. Ocenia się że nawet od 70% do 90% nowych pacjentów przychodzi tą drogą. Łatwiej zaufać specjaliście, z którego usług korzystał ktoś znajomy albo który ma pozytywne opinie w serwisie dla lekarzy i pacjentów. Jak jednak sprawić, żeby pacjenci o nas mówili – i to mówili pozytywnie?


3 kroki do zyskania lojalności pacjenta

Niemal dla połowy pacjentów pierwsza wizyta w gabinecie okazuje się ostatnią. Rozczarowani odchodzą do innych lekarzy, którzy lepiej spełnią ich oczekiwania. Co ważne, często przyczyny niezadowolenia wcale nie leżą w jakości świadczonej usługi: pacjenci odchodzą, bo lekarzowi nie udało się zbudować z nimi relacji dostatecznie trwałej, aby traktowali gabinet jako pierwszy wybór. Tymczasem do stworzenia relacji wcale nie potrzeba pomocy specjalistów od PR - wystarczą odpowiednie narzędzia.


gru 21, 2022

Pomysły na komunikację z pacjentami na 2023 rok

Szukasz inspiracji do tworzenia wartościowych wpisów? A może często wyszukujesz okazji do publikacji i komunikacji z pacjentami w social mediach? W takim razie Kalendarz dni związanych ze zdrowiem jest rozwiązaniem dla ciebie!


Pacjenci oczekują wygodnego kontaktu z lekarzem. Ale co na to RODO?

Aż 95% zadowolonych pacjentów umówi kolejną wizytę w Twoim gabinecie. Jednym z kluczy do satysfakcji pacjenta jest sprawna komunikacja - nie tylko podczas bezpośredniego spotkania, ale także po nim. Upewnij się, że na tym polu nie możesz sobie nic zarzucić!


lis 02, 2022

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. III

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.


paź 27, 2022

14 elementów, które wpływają na pozycję strony w Google w 2015 r.

Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.


paź 26, 2022

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. I

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016 r.


paź 26, 2022

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

 

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.


Pier(w)si do badań - różowy październik w ZnanyLekarz

W ramach różowego października – miesiąca świadomości raka piersi – ZnanyLekarz już po raz kolejny uruchamia akcję "Pier(w)si do badań". Jej celem jest propagowanie regularnych badań ginekologicznych, takich jak USG piersi czy cytologia, wśród kobiet. 


paź 04, 2022

O zakazie reklamy, czyli jak promować gabinet, nie łamiąc prawa

Polacy coraz częściej odwiedzają prywatne gabinety. Jedni z wygody, a inni z konieczności. Efekt jest taki, że coraz więcej lekarzy zakłada prywatne praktyki lekarskie, a nawet pojawiają się inwestorzy, niezwiązani z medycyną, którzy próbują swoich sił na tym rynku. Zagęszczenie podmiotów wzmaga konkurencję. Pacjenci mają większy wybór i konsekwencją tego trendu jest coraz częstsze zwracanie się lekarzy o pomoc do agencji reklamowych. Nie bez przyczyny w końcu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, mało która branża jest tak obwarowana regulacjami, jak branża medyczna.


Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?


wrz 07, 2022

3 sposoby tworzenia stron internetowych dla lekarzy

Pytanie, czy strona internetowa jest potrzebna lekarzowi, dawno straciło aktualność. Dziś powinno brzmieć: co zrobić, żeby strona internetowa generowała dla naszego gabinetu jak najwięcej korzyści biznesowych.


MEDakademia: kurs online dla lekarzy i specjalistów

Z dumą zapraszamy do udziału w MEDakademii. Od kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy nad kursem, który właśnie oddajemy w wasze ręce.


gru 30, 2020

5 sposobów na podniesienie liczby odwiedzin profilu

Profil w serwisie ZnanyLekarz.pl to najlepsza wirtualna wizytówka lekarza. Aby należycie spełniał swoją rolę i prowadził do umawiania wizyt w gabinecie, musi być jak najczęściej odwiedzany przez pacjentów. Oto pięć skutecznych sposobów na podniesienie liczby odwiedzin.


wrz 28, 2020

Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej

Jaka promocja na Faceboooku jest dozwolona? Czy remarketing to indywidualna reklama? Co z hasłem reklamowym, które jest częścią nazwy placówki medycznej? Szczegółowe aspekty prawne promowania usług medycznych wzbudzają wiele wątpliwości - które działania są w pełni zgodne z ustawą o działalności leczniczej, a jakie są obarczone ryzykiem złamania prawa? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 22 lutego 2016 r.


wrz 28, 2020

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. II

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016 r.


wrz 25, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?


Popularne artykuły