Ile kosztuje Profil na ZnanyLekarz i co daje? Za co płacisz kupując oprogramowanie gabinetowe ZnanyLekarz? A za co nie zapłacisz dodatkowo?
Nowe technologie nieustannie zmieniają oblicze opieki medycznej. Poznaj najnowsze wdrożenia AI w systemach medycznych grupy Docplanner (m.in. ZnanyLekarz i MyDr EDM) i sprawdź, jakie rozwiązania pomogą Ci usprawnić pracę już dziś.
Problem no-show (nieodwołanych wizyt lekarskich) niesie szereg poważnych konsekwencji dla systemu ochrony zdrowia i jego pracowników, a także samych pacjentów.
Efektywne zarządzanie kalendarzem wizyt to klucz do stabilnych przychodów i zadowolenia pacjentów. Poznaj sprawdzone sposoby, które pomogą Ci to osiągnąć.
Oprogramowanie MyDr EDM to kompleksowe narzędzie do zarządzania wizytami i pacjentami, zapewniające wysokie standardy bezpieczeństwa i integrację z portalem pacjenta MyDr. Brzmi dobrze, jednak co to oznacza w praktyce?
MyDr EDM oferuje pełen pakiet funkcjonalności niezbędnych w codziennej pracy każdej placówki i lekarza: od zaawansowanego grafiku, poprzez narzędzia potrzebne w czasie przeprowadzania wizyty (moduły do e-recept, e-skierowań i e-zwolnień) i umożliwiające prowadzenie elektronicznej dokumentacji pacjenta, po rozwiązania telemedyczne i kończąc na pełnej integracji z rządową Platformą P1.
Dowiedz się, jak pacjenci postrzegają zastosowanie sztucznej inteligencji w medycynie i jakie nadzieje wiążą z jej rozwojem.
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, e-recepta, e-zwolnienie, e-skierowanie, raportowanie do platformy P1 - digitalizacja w branży medycznej jest coraz większa. Z tego powodu coraz więcej lekarzy decyduje się na korzystanie z kompleksowych systemów gabinetowych, takich jak MyDr EDM, aby sprostać wymaganiom oraz ułatwić sobie codzienną pracę.
Każdego miesiąca z możliwości rejestracji wizyt online przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.
Niewielu jest lekarzy, którzy nie zmagają się z problemem zapominalskich pacjentów. Jak często w ciągu miesiąca, tygodnia, a może nawet dnia zdarza Ci się, że pacjent zapomina o terminie i nie przychodzi na wizytę? Takie sytuacje są niezwykle frustrujące - specjalista traci nie tylko pieniądze, ale też czas, w którym mógłby pomóc innemu pacjentowi. Jak sobie z nimi radzić? Poznaj 3 sprawdzone sposoby.
Przeczytaj też: Widget, czyli sprytny sposób na rejestrację online pacjentów
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza.
Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?
Wakacje to czas słońca, napojów z parasolką, czytania książek pod palemką i relaksu. Każdy potrzebuje urlopu i ma prawo do odpoczynku fizycznego i mentalnego. Jednak bardzo trudno jest pogodzić wyjazd z pracą lekarza czy specjalisty w branży medycznej. Nie jest to jednak zadanie niewykonalne! Potrzeba trochę chęci, pomocy oraz… odpowiednich narzędzi. Pokażemy Ci jak wykorzystać funkcje systemu gabinetowego, aby zapewnić sobie czas na niezbędny wypoczynek.
Co możesz zrobić, aby spokojnie wypoczywać i jednocześnie mieć pewność, że Twoi pacjenci są “zaopiekowani’ i nie zaskoczyła ich Twoja nieobecność? Oto kilka prostych działań i narzędzi, dzięki którym odpoczniesz w spokoju:
Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?
Ile razy rezerwowałeś lot w daną noc lub weekend? A ile razy zarezerwowałeś nocleg w hotelu lub kupiłeś prezent w ostatniej chwili za pośrednictwem komputera lub telefonu komórkowego?
Zgadza się, Internet otworzył cały świat możliwości, których wcześniej nie mieliśmy. To samo dotyczy wizyt lekarskich, po co czekać z telefonem następnego dnia, jeśli teraz można zarejestrować się na wizytę online w dowolnym momencie i z dowolnego urządzenia?
Kalendarz wizyt online to niezwykle przydatne narzędzie, które może znacząco ułatwić zarządzanie wizytami oraz poprawić efektywność pracy gabinetu, czy placówki medycznej.
Zobacz jak ZnanyLekarz zwiększa dostępność usług zdrowotnych dla pacjentów, jednocześnie zapewniając wysoką jakość usług medycznych online.
Odpowiedzią na te pytanie jest empatia. Empatyczny lekarz, czyli jaki? Jak być empatycznym jednocześnie dla pacjenta i dla siebie? - ekspert odpowiada.
Dopiero zaczynasz i chcesz zacząć budować widoczność oraz pozyskać pacjentów?
Albo chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? A może masz już pozycję i rozpoznawalność, i najbardziej zależy Ci na optymalizacji pracy?
Niezależnie od specjalizacji, czy “cyklu życia’ na którym jest twój biznes, ZnanyLekarz pomoże Ci osiągnąć założone cele.
Wydaje Ci się, że ZnanyLekarz nie jest dla Ciebie lub kojarzy Ci się jedynie z portalem do wystawiania opinii i umawiania wizyt? Wiele tracisz, bo to jedynie ułamek oferty dla lekarzy i placówek medycznych...
Dane ZnanyLekarz za rok 2023 pokazują, blisko 10% wzrost liczby konsultacji online w porównaniu do 2022 r.! Telemedycyna stale zdobywa na popularności, a jej znaczenie będzie nadal wzrastać w 2024 roku. W ZnanyLekarz znajdziesz cały pakiet usług i szereg możliwości, dzięki którym łatwiej przeprowadzisz - i rozliczysz - konsultacje online!
Odkryj nowoczesne narzędzie komunikacji z pacjentami online - czat ZnanyLekarz. Poznaj jego zalety i dowiedz się, jak może poprawić efektywność Twojej praktyki medycznej.
Trudny pacjent, czyli jaki? Najczęściej to pacjent roszczeniowy, automatycznie przychodzi na myśl stwierdzenie “oho, będą problemy”. To taki trochę pacjent “niechciany”, bo wiadomo, że jego obsługa będzie bardziej wymagająca. Podpowiadamy, jak sobie z nim poradzić.
Według badań KPRM internetowa rejestracja do lekarza to najbardziej pożądana przez Polaków e-usługa. Pacjenci cenią szybkość i prostotę internetowej rezerwacji oraz możliwość zapisania się na wizytę każdego dnia o dowolnej godzinie. Dla lekarzy natomiast jest to idealne rozwiązanie, aby usprawnić zarządzanie wizytami oraz oszczędzić czas i... pieniądze.
Zarządzanie własnym gabinetem jest nie lada wyzwaniem. Oprócz bycia specjalistą w swojej dziedzinie i po prostu leczenia pacjentów, w codziennej pracy zmagasz się z wieloma obowiązkami. Musisz być jednocześnie lekarzem, managerem, marketingowcem, a nierzadko również zajmujesz się administracją i rejestracją pacjentów. Mnóstwo zadań! Ułatw je sobie, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Jednym z nich jest system rezerwacji online pacjentów. W tym artykule opowiem pokrótce czym jest, i w jaki sposób pomoże Ci zyskać więcej czasu na pracę z pacjentami.
Czasu masz ograniczoną ilość, a zadań całe mnóstwo. Nie możesz go “oszczędzić”, jednak…możesz zagospodarować i wykorzystać go efektywniej. Być może po prostu chcesz zarabiać więcej. A może pracować krócej (i wydajniej), jednocześnie nie zmniejszając liczby pacjentów?
Prowadząc coaching i szkolenia zdarza mi się trafić na klientów oczekujących, że ktoś pomoże im odkryć (lub wręcz dostarczy) szybkie i proste rozwiązania wszystkich problemów. Taka postawa klientów wystawia ich na żer wszelkiej maści manipulatorów oraz może skutkować poważnymi konsekwencjami. Jak można uniknąć tej pułapki?
Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.
Od dziecka słyszymy, że powinniśmy być zawsze mili i lubiani. Jednak, jeśli staramy się być tacy za wszelką cenę, często pojawia się frustracja i poczucie bycia wykorzystanym. Wpadamy w pułapkę bycia zbyt miłym. Jak można budować dobre relacje z innymi i jednocześnie zadbać o samego siebie?
Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Blisko 1/3 telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. Jak temu zaradzić?
Żyjemy w ciągłym pośpiechu. Codzienne zajęcia w pracy i w życiu prywatnym wymagają od nas multitaskingu. Nie omija to również lekarzy. Niestety, bardzo często multitasking oznacza spadek efektywności, a w rezultacie...
TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład oprogramowania gabinetowego ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.
Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!
System gabinetowy w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!
Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania ankietowego, głównym zadaniem pracownika jest odbieranie telefonów od pacjentów. Ta z pozoru banalna informacja ma tak naprawdę bardzo duże znaczenie. Komunikacja z pacjentami to podstawa funkcjonowania gabinetu - a jednocześnie jego pięta Achillesa. Na szczęście nie musi w całości zależeć od jednego pracownika.
Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.”
Kasy fiskalne są obowiązkowe dla lekarzy i lekarzy dentystów prowadzących prywatną praktykę od momentu świadczenia pierwszej usługi. Do ostatniego dnia czerwca 2021 r. urządzenia fiskalne w gabinetach medycznych należy obligatoryjnie wymienić na tzw. kasy online, które w sposób automatyczny przesyłają dane do Ministerstwa Finansów.
Od 1 lipca 2021 roku lekarzy i lekarzy dentystów, będących osobami fizycznymi, obowiązywać będzie nakaz stosowania kas fiskalnych online. Kasy fiskalne online zastąpią kasy rejestrujące z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii.
Jak zorganizować pracę gabinetu, by móc skupić się na leczeniu, a nie na papierkowej robocie i pracy administracyjnej? Ekspert odpowiada.
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, e-recepta, e-zwolnienie, e-skierowanie, raportowanie do platformy P1 - digitalizacja w branży medycznej to już codzienność. Dlatego wielu lekarzy, aby spełnić te wymogi oraz ułatwić sobie codzienną pracę, coraz chętniej wykorzystuje kompleksowe systemy gabinetowe, takie jak ZnanyLekarz PRO.
Aby profil w serwisie ZnanyLekarz.pl spełniał swoją rolę i przyciągał pacjentów do gabinetu, musi zostać uzupełniony odpowiednimi informacjami. Odpowiednimi, czyli takimi, które są kluczowe dla pacjentów i ułatwią im odnalezienie Twojego profilu oraz podjęcie decyzji o wyborze Twoich usług.
Jakie zatem informacje warto dodać na profilu i dlaczego?
Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.
Czy warto na pierwszej wizycie mówić o kosztach? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy dążąc do ustalania kolejnego terminu wizyty, nie sprawiamy wrażenia, że chcemy zarobić na pacjencie? Jak reagować, gdy pacjent mówi, że cena usług jest za wysoka? Jak rozmawiać o cenie przez telefon?
Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia internetowego: "Jak rozmawiać z pacjentem o cenie i prezentować rozwiązania medyczne".
Dopiero zaczynasz samodzielną przygodę, a może masz już doświadczenie i myślisz, aby otworzyć prywatny gabinet lekarski? Na przykładzie gabinetu stomatologicznego ekspert podpowiada, na co zwrócić uwagę.
Lekarz jako pracownik. Jaki jest rynek pracy i czego oczekują polscy lekarze i specjaliści? Przedstawiamy wnioski z badania OZZL.
Aż 95% zadowolonych pacjentów umówi kolejną wizytę w Twoim gabinecie. Jednym z kluczy do satysfakcji pacjenta jest sprawna komunikacja - nie tylko podczas bezpośredniego spotkania, ale także po nim. Upewnij się, że na tym polu nie możesz sobie nic zarzucić!
W drugiej części rozmowy z dr Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, mówimy m.in. o przyczynach i sposobach przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu wśród lekarzy, a także o tym, co warto byłoby zrobić w obszarze komunikacji lekarz-pacjent.
Podczas wizyty niewskazane jest prowadzenie szczegółowej dokumentacji - kiedy uzupełnić wywiad, jeśli czeka już następny pacjent? Jakich zachowań lekarz powinien unikać w gabinecie? Jak długo powinna trwać wizyta pacjenta pierwszorazowego? Jakie są główne czynniki stresujące dla pacjenta, których można łatwo uniknąć? Zobacz wskazówki eksperta.
Zainteresowanie szkoleniem dotyczącym księgowości dla lekarzy przeszło nasze oczekiwania. Uczestnicy zadali ekspertom z firmy InFakt ogromną liczbę pytań. Z przyjemnością publikujemy odpowiedzi. (Zachowaliśmy oryginalną pisownię).
Oto druga, ostatnia porcja odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia Porady księgowe dla branży medycznej - co warto wiedzieć o podatku VAT, które 21 marca poprowadzili eksperci z firmy księgowej InFakt. Warto się z nimi zapoznać.
Kiedy w 2009 roku Fundacja imienia Christophera i Dany Reeve opublikowała wyniki największego w tamtym czasie badania dotyczącego sparaliżowanych osób, po raz pierwszy okazało się, że sytuacja przedstawia się o wiele gorzej, niż sądzono.
Od 1 lipca 2021 roku obowiązkowe dla wszystkich podmiotów leczniczych będzie raportowanie zdarzeń medycznych do Systemu P1. Celem tej zmiany jest umożliwienie wymiany EDM (elektronicznej dokumentacji medycznej) między podmiotami leczniczymi. Podstawą prawną tego obowiązku jest Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2020 r.
Dziś – w erze Internetu i łatwego dostępu do informacji łatwo porównywać lekarzy między sobą. Rosną więc oczekiwania, i pacjenci potrafią głośno mówić o swoim niezadowoleniu.
Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, nt. tego jak radzić sobie z trudnymi pacjentami, zadane podczas szkolenia: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". Te proste techniki potrafią znacznie ułatwić życie w obliczu wymagających pacjentów.
Kontakt telefoniczny może skłonić pacjenta do wizyty w gabinecie lub skutecznie go do tego zniechęcić. Życzliwy i uważny rozmówca po stronie gabinetu budzi zaufanie do całej praktyki.
Oto kilka rad, w jaki sposób prowadzić dobrą i efektywną rozmowę telefoniczną z pacjentem.
Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.
Polski Ład to temat, który zelektryzował wiele branż, nie tylko medyczną. Nowe przepisy i wymogi to od początku stycznia już rzeczywistość. Jak się w niej odnaleźć?
Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.
Choć coaching kariery jest od lat coraz bardziej popularny także w Polsce, to lekarze wciąż rzadko z niego korzystają. Na czym polega coaching kariery i jakie korzyści lekarz może z niego odnieść?
Jednym z powikłań występujących w cukrzycy jest retinopatia, czyli zmiany w siatkówce wywołane przez mikroangiopatię. W polskiej populacji występują one u prawie 35% osób chorych na cukrzycę i chociaż ryzyko ich rozwinięcia zwiększa się wraz z czasem trwania choroby, stwierdza się je aż u prawie 40% osób ze świeżo wykrytą cukrzycą typu 2.
O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.
Technologie mobilne rozwijają się błyskawicznie. Smartfony w naszych kieszeniach mocą obliczeniową górują nad komputerami, które jeszcze kilka lat temu królowały na biurkach. Dzięki dostępowi do szybkiego Internetu ich możliwości komunikacyjne są ogromne. Kwestią czasu było powstanie aplikacji służących ochronie zdrowia - rynek ten określa się mianem mobile health lub mHealth.
O roli komunikacji między lekarzem, a pacjentem, najczęściej zgłaszanych przez lekarzy problemach w tym obszarze, a także o idealnej relacji lekarz-pacjent rozmawiałam z dr nauk hum. Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Rynek urządzeń ubieralnych (ang. wearables) jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów z branży technologicznej. Do takich urządzeń zaliczamy m.in. opaski do monitorowania aktywności fizycznej, inteligentne zegarki, inteligentne ubrania czy czujniki umieszczane bezpośrednio na ciele.
Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.
Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.