Neuroróżnorodność to koncepcja, który w ostatnich latach zyskuje na popularności i znaczeniu. Szacuje się że nawet 20% społeczeństwa mieści się w spektrum tej grupy, wobec tego może znajdować się w nim nawet co piąta osoba odwiedzająca Twoją placówkę. Dowiedz się jak poznanie bliżej tych założeń może pomóc w skutecznej komunikacji z pacjentami i jakie innowacje usprawnią pracę z pacjentami neuroróżnorodnymi.
Pracownicy są nie tylko wizytówką twojej placówki. Zgrany zespół i świadomy manager to także efektywniejsza praca, dobra atmosfera wśród ludzi i lepsze wyniki kliniki.
Manager placówki medycznej odpowiada za pracowników - motywuje ich do pracy, a jest to możliwe wtedy, gdy poprzez odpowiednie wykonanie swoich obowiązków zwiększa zaangażowanie każdego pracownika.
Zwiększenie efektywności w placówkach medycznych to kluczowy element zapewnienia wysokiej jakości usług zdrowotnych, zadowolenia pacjentów i optymalnego zarządzania zasobami. Odkryj, jak zrobić to skutecznie, wykorzystując rozwiązania systemu medycznego MyDr EDM.
ZnanyLekarz poza podstawowymi funkcjami kalendarza, jakimi są m.in. możliwość umawiania wizyt przez pacjentów 24/7, automatyczne powiadomienia, kampanie marketingowe czy budowanie reputacji poprzez zbieranie opinii, oferuje szereg korzyści dla placówek medycznych. Nasi klienci mają szansę błyskawicznie rozwinąć swoje centra medyczne, dzięki nowoczesnym narzędziom ułatwiającym codzienną pracę administracyjną, wspierającym budowę wizerunku w sieci, a przede wszystkim zwiększającym liczbę pacjentów umawiających wizyty. Sprawdź, czego możesz się spodziewać jako klient ZnanyLekarz.
Według badań ZnanyLekarz, aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji na wizytę online. Uważają ten sposób za bardzo wygodny, podobnie jak możliwość otrzymywania powiadomień oraz zmiany terminu wizyty. Danie im tej możliwości znacząco wpływa na tzw. Patient experience. A stąd już tylko krok do tego, aby mieć więcej lojalnych i zadowolonych pacjentów.
Możesz to zrobić korzystając właśnie z widgeta ZnanyLekarz.
Organizacja pracy placówki w okresie wakacyjnym bywa sporym wyzwaniem dla managerów placówek. Nie jest to jednak zadanie niewykonalne! Potrzeba trochę chęci, pomocy oraz… odpowiednich narzędzi. Pokażemy Ci jak wykorzystać funkcje systemu medycznego dla placówki, aby zapewnić ciągłość działania i optymalizować pracę.
Zarządzanie personelem jest jednym z kluczowych aspektów sukcesu każdej placówki. Niestety wielu managerów placówek popełnia w tym procesie błędy. Poznaj przyczyny i skutki tych zachowań oraz dowiedz się, jak unikać pułapek.
Zatrudniasz najlepszych lekarzy, dokładasz starań, aby jak najrozsądniej zarządzać ich grafikiem pracy. Skutecznie pozyskujesz nowych pacjentów - regularnie umawiane są nowe wizyty. Ale pacjenci się na nich nie stawiają. Co wtedy?
Zatrzymaj licznik nieodwołanych wizyt. Poznaj sposoby na nieobecności pacjentów i szczegóły akcji #odwoluje #nieblokuje.
DISC i kolory w marketingu medycznym. Poznaj typy osobowości oraz style zachowań i wykorzystaj ich mocne strony w komunikacji w pacjentami.
Zdarza się, że lekarze reagują niechętnie na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. A te są trudne do przecenienia - nie tylko dla placówki, ale i dla samych lekarzy. Nie wspominając o pacjentach! Oto sześć najpowszechniejszych obaw i zastrzeżeń dotyczących ZnanyLekarz.pl, jakie lekarze zgłaszają managerom placówek medycznych - i kontrargumenty.
Poznaj najważniejsze wyzwania, z jakimi muszą zmierzyć się menedżerowie placówek medycznych. Przedstawiamy również narzędzia oraz rozwiązania wskazywane przez liderów opieki zdrowotnej w Polsce, które mogą pomóc w radzeniu sobie z tymi wyzwaniami.
W branży zdrowia coraz częściej stawia się na rozwiązania zdalne, online'owe. Bardzo wielu pacjentów, szczególnie z młodszych pokoleń, oczekuje możliwości samodzielnego zapisu na wizytę przez Internet. Według badań ZnanyLekarz, aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online. Nadal jednak dla części pacjentów to rozmowa telefoniczna stanowi podstawową formę kontaktu z placówką. I tutaj dane są jednoznaczne: 44% pierwszych prób połączeń kończy się niepowodzeniem. A aż 60% pacjentów rezygnuje z dzwonienia po raz kolejny do tego samego miejsca. To z kolei oznacza utraconego klienta. Dlatego tak ważne jest, aby manager miał pod kontrolą ten istotny kanał kontaktu z pacjentami i dbał o wysoką jakość obsługi telefonicznej.
Podpowiadamy managerom, co warto postanowić i wcielić w życie, aby w nowym roku placówka medyczna działała jeszcze sprawniej i przyciągała coraz liczniejsze grono pacjentów, którzy chętnie wrócą na kolejne wizyty.
Zarządzanie placówką medyczną to złożony proces. Musisz radzić sobie z kierowaniem placówką, zatrudnianiem ludzi i optymalizacją ich pracy. A do tego dbać, aby pacjenci przychodzili i…byli zadowoleni. Sporo wyzwań, jak na jedną osobę.
Jako manager zarządzający placówką medyczną, masz obowiązek zapewnienia pacjentom jak najlepszej opieki. Jednak czy kiedykolwiek zastanowiłeś się nad tym, jak pozytywne doświadczenia pacjentów mogą wpłynąć na Twoją placówkę?
Każda rozmowa ma wpływ na to, co nazywamy patient experience. Przy tak dużej konkurencyjności i dostępności placówek medycznych tym, co przyciąga i decyduje o lojalności pacjentów jest jakość obsługi. Analogicznie, każdy błąd w komunikacji może kosztować twoją placówkę utratę pacjenta.
Czy wiesz, ilu pacjentów Twoja placówka traci z tak banalnego powodu, jak problem z dodzwonieniem się na recepcję? Na uchybieniach komunikacyjnych cierpi też wizerunek kliniki. Tymczasem można zaradzić im w prosty sposób, korzystając z łatwo dostępnych narzędzi.
W prowadzeniu placówki medycznej liczby są niezwykle ważne. Musisz operować danymi, planować aktywności i na bieżąco analizować parametry, aby skutecznie realizować cele. Jednak w gąszczu różnych danych, parametrów, cyfr i dat łatwo się pogubić. Dlatego warto skorzystać z narzędzi, które ułatwią Ci pracę.
Niedobór lekarzy i specjalistów w Polsce nie jest dla nikogo ani tajemnicą, ani zaskoczeniem. Jest natomiast wyzwaniem dla managerów placówek.
Czy jako osoba zarządzająca placówką zadajesz sobie pytanie, co naprawdę o Twojej placówce myślą pacjenci? Przeprowadzasz odpowiednie badania? Jeśli nie, niepotrzebnie ryzykujesz utratę dochodów – z powodów, których najpewniej nie znasz.
Sprawna i wydajna recepcja to wizytówka placówki. I jeden z gwarantów jej rentowności. W tym, aby taka była na co dzień placówkom pomaga system VoIP ZnanyLekarz Phone. O co najczęściej pytają użytkownicy systemu wsparcia recepcji i rejestracji?
W ostatnich latach w placówkach medycznych nastąpił prawdziwy postęp technologiczny. Nie tylko czymś oczywistym, ale wręcz niezbędnym w dzisiejszych czasach stało się oprogramowanie do zarządzania placówką, własna strona internetowa, a nierzadko także fanpage w social media. Pomimo tego rozwoju nadal są obszary, które niejako “uchroniły się” przed zmianami i często kładą się cieniem na zyskach placówki. Jednym z takich obszarów jest ruch telefoniczny.
Skuteczna rejestracja jest wizytówką placówki medycznej. Jak sprawić, by nią była?
Pozyskanie nowych pacjentów jest kilkukrotnie droższe, a do tego wymaga zdecydowanie więcej wkładu, niż zatrzymanie tych już obecnych. Tymczasem niemal dla połowy pacjentów pierwsza wizyta w gabinecie okazuje się ostatnią. Dlaczego? I jak możesz to zmienić?
Nieodebrane połączenia mogą zaszkodzić placówce opieki zdrowotnej, zmniejszając rentowność i powodując niezadowolenie pacjentów. Sprawdź, ile tracisz przez nieodebrane połączenia. I dowiedz się, jakie działania podjąć, aby rozwiązać ten problem!
Jak skutecznie komunikować się z pacjentami? To proste: bądź tam, gdzie są twoi pacjenci w czasie, kiedy tego potrzebują. Pomogą ci w tym odpowiednie narzędzia.
WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Meta (dawniej Facebook), w Polsce korzysta z niego 14 428 368 użytkowników miesięcznie. Wielu z nich to Twoi pacjenci. Lepsze wyniki wśród komunikatów ma jedynie, również należący do Meta, Messenger.
W tym samym badaniu, przeprowadzonym przez Gemius we wrześniu 2022 r. znajdziesz też informacje, że przeciętny użytkownik poświęca blisko 2 godziny 53 minuty każdego dnia na korzystanie z WhatsApp. Dzięki najnowszej funkcjonalności ZnanyLekarz Phone, wykorzystasz ten potencjał w komunikacji ze swoimi pacjentami.
Zarządzanie placówką medyczną to złożony proces. Manager placówki medycznej mierzy się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Musisz radzić sobie z kierowaniem placówką, zatrudnianiem ludzi i optymalizacją ich pracy.
Pacjent wybiera numer placówki medycznej, z nadzieją przykłada słuchawkę do ucha… i przez kolejne minuty słyszy tylko irytującą melodię na czekanie. W niemal połowie przypadków w ogóle nie doczeka się odebrania telefonu. To pacjent najczęściej bezpowrotnie stracony.
Czy wiesz, jak ogromną rolę w procesie komunikacji placówki odgrywają recepcja i telefoniczna rejestracja pacjenta? Dzięki nim możesz jednocześnie sprawnie umawiać wizyty, dbać o dobre doświadczenia pacjentów, komfort pracy recepcji i rozwijać swoją placówkę. Brzmi jak bajka? Pokażemy Ci, jak ZnanyLekarz pomaga zmienić ją w rzeczywistość.
Każdy manager zdaje sobie sprawę, że system do zarządzania placówką medyczną to narzędzie codziennego użytku w pracy. Jego wybór nie może być zatem przypadkowy. Czym warto się kierować przy wyborze oprogramowania zawierającego EDM?
Kontrola efektywności recepcji, a w szczególności przyjrzenie się połączeniom telefonicznym w Twojej placówce, to niezwykle istotne kwestie, jeżeli zależy Ci na optymalizacji zarządzania i zwiększeniu liczby wizyt pacjentów.
Wielu właścicieli i osób zarządzających placówkami medycznymi zastanawia się, co zrobić, aby pacjent wybrał ich gabinet czy przychodnię. Otwierają swoje placówki w dobrych lokalizacjach, zatrudniają bardzo dobrych specjalistów, inwestują w nowoczesny sprzęt. I widzą, że to jeszcze za mało, by zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania pacjenta. Okazuje się, że w obecnych czasach dużej konkurencji wszystkie te działania nie wystarczają, by zbudować placówkę wyróżniającą się na rynku, ponieważ są to rozwiązania ogólnodostępne i stają się standardem.
Co w okresie pandemii zmieniło się w placówkach medycznych? Jak z nowymi warunkami radzą (i powinny sobie radzić) placówki różnego typu? Jaka przyszłość czeka branżę ochrony zdrowia?
W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu osób. Zgodnie z zaleceniami, należy unikać wychodzenia z domu. Co z kolei stwarza dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu na konsultacje, zaś dla lekarzy i managerów placówek - w codziennej pracy. Jak zatem, przynajmniej częściowo, realizować umówione wizyty i uchronić placówkę przed stratami podczas epidemii?
Bez pacjentów nie ma placówki medycznej. Poznaj sprawdzone sposoby na to, aby skutecznie pozyskiwać ich przy pomocy trzech kanałów komunikacyjnych: telefonicznego, online i osobistego.
W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?
Jak zapewnić sobie lojalność pacjentów?
Odchodzenie pacjentów z placówek i gabinetów lekarskich jest czymś normalnym i nieuniknionym. Część z nich po prostu zmienia miejsce zamieszkania albo na skutek różnych wydarzeń życiowych decyduje się na zmiany w sposobie korzystania z usług branży ochrony zdrowia. Inni jednak podejmują decyzję o odejściu, gdyż poczuli się niewłaściwie potraktowani. Podjęcie walki o takich pacjentów jest obowiązkiem.
Istnieje wiele sposobów na zarządzanie połączeniami telefonicznymi w placówkach medycznych. Podstawowym jest oczywiście korzystanie z telefonów tradycyjnych lub komórkowych. Innym, coraz częściej wybieranym, jest system VoIP, umożliwiający wykonywanie połączeń telefonicznych przez Internet.
Przychodzi pacjent do placówki…i zaczynają się przysłowiowe “schody”. Osoby pracujące w recepcji, czy rejestracji telefonicznej świetnie znają ten scenariusz. Niektórzy pacjenci od pierwszego kontaktu wydają się być trudni. Inni, wybuchają z błahych powodów lub są zupełnie niekomunikatywni. Możliwości jest tak wiele, jak wielu jest pacjentów - ponieważ każdy przypadek jest indywidualny.
Są jednak pewne cechy wspólne, które pozwalają wyodrębnić kilka typów “pacjentów trudnych”.
Placówki medyczne codziennie otrzymują setki telefonów od pacjentów. Czy są oni zadowoleni z jakości rozmów i obsługi? Czy rejestracja zna i stosuje się do standardów wyznaczonych przez placówkę? Aby to sprawdzić, warto rozważyć nagrywanie połączeń, a następnie poddać je analizie – to znakomite narzędzie do poprawy obsługi pacjenta!
Cyfryzacja przyniosła wiele zmian w świecie medycznym, m.in. w procesie rezerwacji wizyt, który coraz częściej odbywa się przez Internet. Nadal jednak duża grupa pacjentów dzwoni do placówek, by uzyskać informacje o dostępności usług czy terminów.
Każdy manager zgodzi się, że wkład recepcji w sprawne funkcjonowanie placówki medycznej jest bardzo istotny: wykonuje ona wiele zadań administracyjnych, wspiera personel medyczny, wita pacjentów i dba o dobre pierwsze wrażenie. Taka rola wymaga multizadaniowości i potrafi być obciążająca. Dlatego, w trosce o jakość pracy i samopoczucie recepcji, jak również dobre doświadczenia pacjentów w placówce, warto zautomatyzować część zadań przez nią wykonywanych.
Koronawirus zmienił na stałe potrzeby i oczekiwania pacjentów, a wraz z nimi całą branżę medyczną. Jak w nowej rzeczywistości odpowiedzieć na te potrzeby i wykorzystać okres pandemii do wzmocnienia swojej placówki?
Oto fragment e-booka "Placówka medyczna w Internecie - marketing w pigułce", przygotowanego przez nas zespół. Zapraszamy do lektury... i pobrania pełnej wersji za darmo!
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.