paź 26, 2022

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

 

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.

Czytaj dalej

paź 26, 2022

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

 

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.


Pier(w)si do badań - różowy październik w ZnanyLekarz

W ramach różowego października – miesiąca świadomości raka piersi – ZnanyLekarz już po raz kolejny uruchamia akcję "Pier(w)si do badań". Jej celem jest propagowanie regularnych badań ginekologicznych, takich jak USG piersi czy cytologia, wśród kobiet. 


Praktyczne porady księgowe dla lekarzy - pytania i odpowiedzi

Zainteresowanie szkoleniem dotyczącym księgowości dla lekarzy przeszło nasze oczekiwania. Uczestnicy zadali ekspertom z firmy InFakt ogromną liczbę pytań. Z przyjemnością publikujemy odpowiedzi. (Zachowaliśmy oryginalną pisownię).


Co jeszcze musisz wiedzieć o VAT?

Oto druga, ostatnia porcja odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia Porady księgowe dla branży medycznej - co warto wiedzieć o podatku VAT, które 21 marca poprowadzili eksperci z firmy księgowej InFakt. Warto się z nimi zapoznać.


Porady księgowe dla branży medycznej na 2017 rok - co warto wiedzieć o podatku VAT. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia


Oto odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia Porady księgowe dla branży medycznej - co warto wiedzieć o podatku VAT, które 21 marca poprowadzili eksperci z firmy księgowej InFakt. Warto je przeczytać!


paź 04, 2022

O zakazie reklamy, czyli jak promować gabinet, nie łamiąc prawa

Polacy coraz częściej odwiedzają prywatne gabinety. Jedni z wygody, a inni z konieczności. Efekt jest taki, że coraz więcej lekarzy zakłada prywatne praktyki lekarskie, a nawet pojawiają się inwestorzy, niezwiązani z medycyną, którzy próbują swoich sił na tym rynku. Zagęszczenie podmiotów wzmaga konkurencję. Pacjenci mają większy wybór i konsekwencją tego trendu jest coraz częstsze zwracanie się lekarzy o pomoc do agencji reklamowych. Nie bez przyczyny w końcu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, mało która branża jest tak obwarowana regulacjami, jak branża medyczna.


paź 04, 2022

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?


Nadzieja dla osób sparaliżowanych po urazie rdzenia kręgowego

Kiedy w 2009 roku Fundacja imienia Christophera i Dany Reeve opublikowała wyniki największego w tamtym czasie badania dotyczącego sparaliżowanych osób, po raz pierwszy okazało się, że sytuacja przedstawia się o wiele gorzej, niż sądzono.


Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?


Wskazówki i porady: Pierwsza rozmowa z pacjentem. Część II - Jak radzić sobie z trudnymi pacjentami

Dziś – w erze Internetu i łatwego dostępu do informacji łatwo porównywać lekarzy między sobą. Rosną więc oczekiwania, i pacjenci potrafią głośno mówić o swoim niezadowoleniu.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, nt. tego jak radzić sobie z trudnymi pacjentami, zadane podczas szkolenia: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". Te proste techniki potrafią znacznie ułatwić życie w obliczu wymagających pacjentów.


wrz 08, 2022

ZnanyLekarz.pl przejmuje największego konkurenta w Turcji!

Dzisiejszy wpis na zupełnie inny charakter niż dotychczasowe. Jednak ze względu na fakt, że to bardzo ważna informacja o rozwoju naszej firmy, zdecydowaliśmy się Wam o tym napisać :)

Z ogromną przyjemnością ogłaszamy, że grupa DocPlanner.com, której częścią jest ZnanyLekarz.pl, przejęła turecki serwis Eniyihekim.com i tym samym staliśmy się liderem rynku europejskiego jeżeli chodzi o umawianie wizyt lekarskich przez internet. Liczba unikalnych użytkowników odwiedzających nasze serwisy to obecnie ponad 6 milionów miesięcznie!


Lekarz... zbyt popularny?

Managerowie promują placówki medyczne na różne sposoby. Wiedza z zakresu marketingu jest bardzo przydatna, ale często zapomina się o tym, co naprawdę ważne: pacjentów przyciągają lekarze. Jeśli więc zatrudniasz "gwiazdę", czyli lekarza wyjątkowo cenionego przez pacjentów, koniecznie to wykorzystaj. Uważaj przy tym na pułapki!


wrz 07, 2022

3 sposoby tworzenia stron internetowych dla lekarzy

Pytanie, czy strona internetowa jest potrzebna lekarzowi, dawno straciło aktualność. Dziś powinno brzmieć: co zrobić, żeby strona internetowa generowała dla naszego gabinetu jak najwięcej korzyści biznesowych.


Jak pacjenci opiniowali pracę lekarzy w 2014 roku?

Na koniec 2014 roku aż 76% opinii wystawionych w serwisie ZnanyLekarz.pl stanowiły opinie pozytywne. W którym województwie pacjenci są najbardziej zadowoleni z lekarzy? Które specjalizacje mają najlepsze komentarze? I ile opinii zdobył pewien ginekolog z Krakowa? Przedstawiamy krótkie podsumowanie dotyczące opiniowania pracy lekarzy i specjalistów.


5 kroków do zdrowej relacji lekarz-pacjent

Podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentem jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i adekwatnym reagowaniu. To my – lekarze – w naszych gabinetach odpowiadamy za stworzenie płaszczyzny dla tej relacji. To my – profesjonaliści – odpowiadamy za to, by ją budować. Ta relacja wpływa na współpracę, proces leczenia, stosowanie się pacjenta do zaleceń – compliance. Jest kluczowa w leczeniu chorób przewlekłych.


23 dobre praktyki w komunikacji telefonicznej z pacjentem

Kontakt telefoniczny może skłonić pacjenta do wizyty w gabinecie lub skutecznie go do tego zniechęcić. Życzliwy i uważny rozmówca po stronie gabinetu budzi zaufanie do całej praktyki.

Oto kilka rad, w jaki sposób prowadzić dobrą i efektywną rozmowę telefoniczną z pacjentem.


MEDakademia: kurs online dla lekarzy i specjalistów

Z dumą zapraszamy do udziału w MEDakademii. Od kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy nad kursem, który właśnie oddajemy w wasze ręce.


ZnanyLekarz.pl rezygnuje z anonimowych opinii o lekarzach

Uwaga: artykuł pochodzi z 2014 roku
ZnanyLekarz.pl od dawna jest miejscem rzetelnej wymiany informacji pomiędzy lekarzem i pacjentem. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości informacji o specjalistach w serwisie zdecydowaliśmy się zmienić sposób w jaki użytkownicy mogą zamieszczać opinie o lekarzach.

Zmiana oznacza dla serwisu rezygnację z anonimowości w wystawianych komentarzach. Jest to kolejny etap rozwoju serwisu i efekt współpracy z środowiskiem medycznym, które proponowało to rozwiązanie.


Kiedy warto skierować pacjenta do psychologa?

W przypadku pewnych pacjentów, którzy trafiają do gabinetu lekarza, potrzeby związane z leczeniem mają charakter szerszy niż medyczny. W chorobach psychosomatycznych (objawy somatyczne mają podłoże psychiczne) i somatopsychicznych (objawy somatyczne znacząco wpływają na stan emocjonalny pacjenta) warto pomyśleć o skierowaniu chorych na konsultację do psychologa lub psychoterapeuty. W jakich sytuacjach może to być szczególnie ważne?


EDM a bezpieczeństwo danych Twoich pacjentów

Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.


Polski Ład a lekarze - eksperci InFakt o zmianach dla branży medycznej

Polski Ład to temat, który zelektryzował wiele branż, nie tylko medyczną. Nowe przepisy i wymogi to od początku stycznia już rzeczywistość. Jak się w niej odnaleźć?


gru 31, 2020

Umówiliśmy już 1 milion wizyt!

Uwaga: wpis archiwalny (2015 r.). W 2020 r. przez ZnanyLekarz.pl umówiono ponad 6,5 miliona wizyt

Niespełna 3 lata temu zdecydowaliśmy się uruchomić w naszym serwisie możliwość umawiania wizyt online. Od tego czasu za pomocą ZnanyLekarz.pl umówiono już milion wizyt! Co więcej - z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pacjentów, którzy wybierają taki sposób rezerwacji. Zachęcamy do obejrzenia historii miliona wizyt w ZnanyLekarz.pl.


Czy w Polsce pacjent może być partnerem lekarza? Wyniki badania

Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.


gru 30, 2020

Po co lekarzowi coaching kariery?

Choć coaching kariery jest od lat coraz bardziej popularny także w Polsce, to lekarze wciąż rzadko z niego korzystają. Na czym polega coaching kariery i jakie korzyści lekarz może z niego odnieść? 


Telemedycyna w okulistyce - monitorowanie osób zagrożonych retinopatią cukrzycową

Jednym z powikłań występujących w cukrzycy jest retinopatia, czyli zmiany w siatkówce wywołane przez mikroangiopatię. W polskiej populacji występują one u prawie 35% osób chorych na cukrzycę i chociaż ryzyko ich rozwinięcia zwiększa się wraz z czasem trwania choroby, stwierdza się je aż u prawie 40% osób ze świeżo wykrytą cukrzycą typu 2.


gru 30, 2020

5 sposobów na podniesienie liczby odwiedzin profilu

Profil w serwisie ZnanyLekarz.pl to najlepsza wirtualna wizytówka lekarza. Aby należycie spełniał swoją rolę i prowadził do umawiania wizyt w gabinecie, musi być jak najczęściej odwiedzany przez pacjentów. Oto pięć skutecznych sposobów na podniesienie liczby odwiedzin.


W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?

O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.


gru 28, 2020

Rynek mHealth, czyli zdrowie w kieszeni


Technologie mobilne rozwijają się błyskawicznie. Smartfony w naszych kieszeniach mocą obliczeniową górują nad komputerami, które jeszcze kilka lat temu królowały na biurkach. Dzięki dostępowi do szybkiego Internetu ich możliwości komunikacyjne są ogromne. Kwestią czasu było powstanie aplikacji służących ochronie zdrowia - rynek ten określa się mianem mobile health lub mHealth.


Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci... (cz.I)

O roli komunikacji między lekarzem, a pacjentem, najczęściej zgłaszanych przez lekarzy problemach w tym obszarze, a także o idealnej relacji lekarz-pacjent rozmawiałam z dr nauk hum. Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.


gru 23, 2020

ZnanyLekarz.pl łączy się z Doctoralia!

ZnanyLekarz.pl otrzymuje 20 milionów dolarów finansowania i łączy się z portalem Doctoralia.com – liderem na rynku usług medycznych online w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.


Zdrowie jak na dłoni, czyli o urządzeniach ubieralnych w medycynie

Rynek urządzeń ubieralnych (ang. wearables) jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów z branży technologicznej. Do takich urządzeń zaliczamy m.in. opaski do monitorowania aktywności fizycznej, inteligentne zegarki, inteligentne ubrania czy czujniki umieszczane bezpośrednio na ciele.


Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?


Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 2

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.


Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 1

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.


wrz 28, 2020

4 argumenty za tym, żeby odpowiadać na pytania pacjentów online

Skuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami, także poza gabinetem, jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!


wrz 28, 2020

Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej

Jaka promocja na Faceboooku jest dozwolona? Czy remarketing to indywidualna reklama? Co z hasłem reklamowym, które jest częścią nazwy placówki medycznej? Szczegółowe aspekty prawne promowania usług medycznych wzbudzają wiele wątpliwości - które działania są w pełni zgodne z ustawą o działalności leczniczej, a jakie są obarczone ryzykiem złamania prawa? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 22 lutego 2016 r.


wrz 28, 2020

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. II

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016 r.


wrz 25, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?


Bezprzewodowy implant w terapii niewydolności serca

Tryb życia współczesnych ludzi, pośpiech, stres, jedzenie marnej jakości, używki… Wszystko to przekłada się na wzrastającą liczbę osób zapadających na schorzenia kardiologiczne, nadciśnienie, przechodzących zawały mięśnia sercowego. W wielu przypadkach skutkuje to powikłaniem stanowiącym niejako końcowy wspólny etap różnych zaburzeń pracy serca - niewydolnością serca.


Jak radzić sobie z reklamacjami pacjentów?

Wielu lekarzy uważa, że reklamacja uderza w ich wizerunek. Traktują ją jako osobistą porażkę i często podchodzą do niej dosyć ambicjonalnie. W konsekwencji nastawienie do pacjenta z reklamacją zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia. Takie zachowania wynikają z błędnego założenia, że reklamacja to coś złego, a pacjent który dochodzi swoich praw jest roszczeniowy. Wychodząc z takiego założenia, mimowolnie zaczynamy uruchamiać zachowania, które sprawiają, że podejście pracowników gabinetu do pacjenta zgłaszającego zastrzeżenia jest chłodne, a bywa nawet, że wrogie.


wrz 23, 2020

Nie spełniam oczekiwań - i dobrze mi z tym!

Wiele osób mierzy swoją wartość tym, jak bardzo udaje się im spełnić oczekiwania. Uzależniają swoją samoocenę od opinii innych osób. Prowadzi to do poczucia winy, niezadowolenia z siebie, perfekcjonizmu, wahań nastroju, podatności na manipulację, a nawet do depresji. Jak uwolnić się z tego destrukcyjnego schematu?


wrz 23, 2020

Najszczęśliwsi lekarze i specjaliści w Polsce

Rozwój personalny, satysfakcja z wykonywanej pracy oraz wynagrodzenie decydują o szczęściu lekarzy w Polsce. 81% z nich deklaruje zadowolenie ze swojej pracy.


Porady księgowe dla branży medycznej – PIT, VAT, kasa fiskalna

Lekarze oraz osoby wykonujące inne zawody medyczne mają do wyboru różne formy opodatkowania. Zobacz, na co zwrócić uwagę, wybierając sposób rozliczenia i sprawdź, które podatki musisz zapłacić.


Przezskórna elektrostymulacja nerwu piszczelowego - nadzieja dla chorych na zespół pęcherza nadreaktywnego

Chociaż zespół pęcherza nadreaktywnego (ang. overactive bladder, OAB; łac. vesica hyperreflectorica) nie jest chorobą śmiertelną, to wielu pacjentom skutecznie zabiera całą radość z życia, zmuszając do rezygnacji z pracy i kontaktów towarzyskich. Nic dziwnego, skoro objawami tego zespołu są parcie naglące (wzmożone, często nagłe, niewspółmierne do wypełnienia pęcherza odczucie potrzeby oddania moczu), czasami z towarzyszącym naglącym nietrzymaniem moczu, a także częstomocz dzienny i nocny.


Czy lekarz powinien mieć kasę fiskalną?

Zgodnie z przepisami ustawy o VAT każdy przedsiębiorca, który świadczy usługi (sprzedaje towary) na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – w tym lekarz i lekarz dentysta - ma obowiązek rejestrować takie transakcje przy użyciu kasy fiskalnej. Ale czy w każdym przypadku? Są wyjątki, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.


wrz 18, 2020

Panie Doktorze, zapraszam na ryby!

Autorem tekstu jest lekarz Michał Feldman.

Pacjenci zakładają lekarzom internetowe wizytówki i oceniają ich pracę. Komentują wpisy na Facebooku albo wyznają miłość w e-mailu. Internet potrafi płatać lekarzom figle, ale nie warto z niego rezygnować. Czasem może pomóc uratować pacjentowi życie.


E-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy

Od 1 stycznia 2016 została udostępniona opcja wystawiania zwolnień lekarskich w formie elektronicznej. Głównym jej celem jest umożliwienie szybszego przeprowadzania kontroli przez ZUS. Modyfikacja ta ma szczególne znaczenie dla lekarzy. Zatem o czym powinni wiedzieć lub pamiętać? Przedstawiamy temat e-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy.


wrz 01, 2020

Jak wyzbyć się lęku przed sukcesem?

Choć w pierwszej chwili może to wydawać się absurdalne, bywa, że w głębi duszy boimy się osiągnięcia sukcesu, więc podświadomie go sabotujemy. Czy zdarzyło ci się podejmować działania, o których widziałeś, że mogą ci utrudnić osiągnięcie celu lub zwlekałeś do ostatniej chwili? Dlaczego tak się dzieje i jak możesz przełamać ten schemat?


wrz 01, 2020

Jak w pracy wyjść z roli wybawiciela i nie skończyć jako ofiara?

Podczas prowadzenia procesów coachingowych wiele razy spotykałam ludzi, którzy w pracy najpierw dawali z siebie za dużo, potem czuli się wykorzystywani i niedoceniani, a gdy w końcu zaczęli stawiać granice, dla otoczenia stawali się „źli”. Jak nie wpaść w pułapkę „Trójkąta dramatycznego”?


Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?


Relacja lekarz – pacjent podstawą efektywnego leczenia

Specyfika komunikacji lekarz – pacjent

Komunikacja lekarz – pacjent jest elementem niezbędnym w budowaniu relacji, wpływającej na efektywność leczenia. Powszechność kontaktów specjalistów z osobami potrzebującymi ich pomocy, może trywializować znaczenie relacji – biorąc jednak pod uwagę jej wpływ na los pacjenta, kompetencje społeczne lekarza powinny być postawione na pierwszym miejscu. Sprawa dotyczy najwyższej wartości – życia. To właśnie do służby zdrowiu i życiu ludzkiemu zobowiązuje się lekarz. Dużą uwagę do komunikacji przywiązywać powinny zresztą wszystkie osoby związane ze służbą zdrowia.


Odpowiedzialność lekarza za błąd medyczny a konsultacje online


Artykuł porusza najważniejsze kwestie prawne dotyczące odpowiedzialności lekarza za błąd medyczny, w związku z coraz popularniejszym sposobem udzielania porad lekarskich, jakimi w obliczu epidemii stały się telekonsultacje (konsultacje online).


sty 13, 2017

Rok 2016 w ZnanyLekarz.pl

 

Za nami kolejny rok pełen wytężonej pracy, ale również sukcesów. Spoglądając wstecz na minione dwanaście miesięcy, czujemy wielką satysfakcję. To dzięki Wam. Mamy nadzieję, że za rok będziecie wciąż z nami, a ZnanyLekarz.pl stanie się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla lekarzy.


Nautilus - urządzenie przydatne w diagnostyce udaru mózgu

Udar mózgu jest jedną z głównych przyczyn śmierci oraz wiodącym powodem ciężkiego i trwałego kalectwa osób dorosłych. Ryzyko wystąpienia udaru u młodych ludzi, wynoszące około 1:30 000, drastycznie wzrasta w przedziale wiekowym od 75 do 85 lat, aż do 1:45, i zwiększa się z każdym kolejnym rokiem życia. Szacuje się, że w 2030 roku z powodu udaru umrze na świecie 7,68 miliona osób (dla porównania: w 1990 roku było to 4,4 miliona), z kolei 70%, tych którzy przeżyli, będzie borykać się ze znaczną niepełnosprawnością.).


Stentroda - pierwsze urządzenie do rejestracji działania neuronów umieszczane w naczyniach mózgu

Wystarczy spojrzeć na sławne ilustracje przedstawiające Francję w roku 2000, które rysownik Jean-Marc Côté przygotował na odbywającą się w 1900 roku Powszechną Wystawę Światową w Paryżu, żeby zobaczyć, jak nietrafione mogą być przewidywania co do wynalazków przyszłości. Nikt jeszcze nie uznał za konieczne stworzenia skrzydeł dla strażaków, gigantycznych mechanicznych koników morskich dla nurków czy maszyny, z której po włożeniu jajek wyskakiwałyby od razu kurczaki.


sty 29, 2016

Podsumowanie roku 2015 w ZnanyLekarz.pl


Za nami kolejny pracowity rok. Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się osiągnąć - i wierzymy, że to dopiero początek! Co dokładnie miało miejsce na przestrzeni minionych 12 miesięcy?


Popularne artykuły