sie 10, 2016

Jak nie przepłacić, budując profesjonalny wizerunek lekarza w Internecie?

calculating-1.pngOkreślenie “wizerunek w Internecie” wciąż może brzmieć… tajemniczo. Często pada w kontekście stylizacji celebrytów i polityków, kampanii prowadzonych przez wielkie korporacje. Kreowaniem wizerunku zajmują się sowicie opłacane agencje i spin doktorzy. Tymczasem lekarze w natłoku bieżących zajęć często nawet nie próbują mierzyć się z wyzwaniem budowy wizerunku w sieci, zakładając, że brakuje im kompetencji i środków. Jak się okazuje, budowa wizerunku gabinetu może być prosta i niedroga. A dobry wizerunek to więcej pacjentów!

Strona internetowa

Prawdopodobnie zanim potencjalny pacjent stanie przed drzwiami naszego gabinetu, najpierw odwiedzi jego stronę internetową. To, co tam zobaczy, może go albo zachęcić do wizyty, albo skutecznie zniechęcić. Nieczytelna, źle zaprojektowana strona to dziś wizerunkowy strzał w stopę. Myślmy o stronie jak o profesjonalnej wizytówce - ma być schludna, estetyczna i zachęcać do nawiązania kontaktu.

Wersja dla oszczędnych
Stronę można przygotować samodzielnie, korzystając z niedrogich lub wręcz darmowych kreatorów, takich jak Webydo czy Wix. Są proste w obsłudze, ale za to zmuszają do kompromisów. Bazują na gotowych szablonach, więc przy ich pomocy nie “skroimy strony na miarę”. Możemy za to zakładać, że efekt będzie estetyczny i czytelny.

Wersja max
Alternatywą jest zlecenie wykonania strony freelancerowi lub agencji - to koszt od kilkuset do kilku(nastu) tysięcy złotych, zależnie od stopnia skomplikowania serwisu.
Więcej o różnych sposobach projektowania stron www dla gabinetu lekarskiego przeczytasz tu.


Teksty i zdjęcia

Wszelkie treści, które znajdą się na stronie internetowej, muszą być profesjonalne. Literówki i niezgrabna składnia w tekstach zrobią równie złe wrażenie, jak słabej jakości, nieczytelne zdjęcia. Warto się zastanowić, czy jesteśmy w stanie przygotować je samodzielnie na odpowiednim poziomie.

Wersja dla oszczędnych
Teksty możemy napisać samodzielnie. Najlepiej prostym, komunikatywnym stylem, dbając o poprawność ortograficzną i interpunkcję. Również zdjęcia możemy zrobić samodzielnie - dzisiaj nawet smartfony często umożliwiają wykonanie naprawdę niezłych fotografii, nie wspominając o aparatach cyfrowych. Gotowe zdjęcia możemy obrobić przy pomocy darmowych programów - PicMonkey lub Canva.

Wersja max
W zależności od tego, jak bardzo ufamy w swoje literackie zdolności, możemy albo zlecić redakcję i korektę napisanych samodzielnie tekstów, albo zlecić ich napisanie. Redakcja i korekta tekstu na kilka zakładek strony www przez freelancera nie powinna kosztować więcej, niż 150-200zł. Przygotowanie tekstu na podstawie gotowych materiałów przez copywritera to - w zależności od jego stawek - koszt od ok. 200 do 500zł.
Profesjonalny fotograf będzie oczekiwał stawki wynoszącej od 20 do 100zł za zdjęcie. Im więcej zdjęć zamówimy, tym zwykle niższa będzie jednostkowa cena.


Profil na portalu ZnanyLekarz.pl

Na pewno warto zadbać, żeby gabinet był godnie reprezentowany na największym w Polsce portalu dla lekarzy i pacjentów - miesięcznie notującym średnio ponad 3.5 mln odwiedzin. Pacjenci szukają tam lekarzy, porównują opinie i umawiają wizyty. W bazie portalu znajduje się na chwilę obecną około 141 tysięcy lekarzy, których dane dostępne są publicznie. Wielu zdecydowało się rozbudować informacje na swój temat, uzupełnić profil i obecnie korzysta z portalu jako pośrednika, za pomocą którego pacjenci docierają do nich i umawiają wizyty.

Wersja dla oszczędnych
W darmowej wersji profilu lekarz może podać podstawowe informacje na swój temat (m.in. notkę biograficzną, specjalizację, listę świadczonych zabiegów i leczonych chorób, cennik, dane adresowe) ma dostęp do statystyk odwiedzin profilu, może też odpowiadać na opinie zamieszczane przez pacjentów.

Wersja max
Płatny Pakiet Premium zawiera wszystkie funkcjonalności wersji darmowej, a zarazem pozwala lekarzowi m.in. dodać więcej zdjęć (w tym zdjęcie w tle), udostępnia Kalendarz Wizyt, czyli narzędzie do umawiania i zarządzania wizytami pacjentów online, oraz TeleRejestrację - usługę zdalnej recepcji, dzięki której pacjeni mogą umawiać wizyty telefonicznie także poza godzinami pracy gabinetu. Profile z Pakietem Premium wyświetlane są częściej (nawet dziesięciokrotnie), a więcej odwiedzin profilu przekłada się na więcej umówionych wizyt w gabinecie. Aktualny cennik Pakietu Premium można znaleźć na ZnanyLekarz.pl. 


Zobacz wszystkie funkcjonalności Pakietu Premium >