Z badań przeprowadzonych przez McKinsey & Company w 2019 roku wynika, że ponad 60% pacjentów chciałoby uzyskać więcej informacji w momencie rezerwowania wizyty w placówce medycznej. Oznacza to, że pacjenci w większości przypadków nie otrzymują istotnych dla siebie informacji.
Dlaczego dostępność oraz przejrzystość informacji jest tak istotna?

Na podstawie uzyskanych odpowiedzi wyróżniono trzy czynniki, kluczowe dla procesu podejmowania decyzji przez pacjenta, jako priorytetowe w zakresie przejrzystości informacji:
-
akceptowane ubezpieczenia i ceny usług
-
opieka medyczna oraz jakość usług w zakresie opieki zdrowotnej
-
“doświadczenia niemedyczne”
Respondenci wskazali, że najistotniejsze są dla nich informacje dotyczące cen oraz akceptowanych przez placówkę ubezpieczeń. Prawie tak samo ważne są dotychczasowe doświadczenia pacjenta, związane z odbytymi wizytami. Co ciekawe wyniki wskazują, że mogą one być bardziej istotne niż kwalifikacje personelu medycznego.
Potencjalnych oraz obecnych pacjentów interesuje również jakość obsługi, reputacja oraz ocena placówki, jak i specjalistów. Duży znaczenie mają również udogodnienia oraz stan budynku placówki.
W tym samym raporcie czytamy, że nawet 45% respondentów zdecydowałoby się zmienić placówkę gdyby przeczytali negatywną opinię na temat przykrych doświadczeń związanych z funkcjonowaniem placówki np. nieprzyjazny personel, trudności z rezerwacją wizyty, długi czas oczekiwania.
Co dalej?
Być może przekazujesz powyższe informacje, ale z jakiegoś powodu są one niewidoczne dla Twoich pacjentów?
- Jak edytować dane na profilu placówki medycznej?
- Jak edytować informacje o usługach w placówce?
- Jak dodać zdjęcie na profilu placówki?